Rynek: Z pomocą gwiazd BMC Mountain Bike Racing Team, BMC stworzyło nowy etap ewolucji elity zespołu. Rezultatem jest podobno najbardziej zaawansowany technicznie rower górski typu hardtail na rynku.
Podobnie jak wiele innych sportów, dyscyplina Cross Country w ostatnich latach staje się coraz bardziej rozbudowana. Wyczerpujące sprinty pod górę wymagają bardzo lekkich i bardzo wydajnych rowerów, które nie zwracają uwagi na elastyczność i muszą opanować ekstremalne pojedyncze trasy zjazdowe.
BMC Teamelite 2016 01 to szczyt rozwoju wysokowydajnych rowerów górskich. Jego unikalne połączenie wydajności, trakcji i technologii przeciwdziałania zmęczeniu stawia go w swojej własnej lidze i podnosi poprzeczkę dla branży na zupełnie nowy poziom.
W ciągu ostatnich dwóch lat inżynierowie BMC opracowali karbonową konstrukcję i przetestowali niezliczone prototypy MTB w wewnętrznym laboratorium Impec w Grenchen. Po końcowej fazie testów z gwiazdami BMC MTB Racing Team wokół mistrza świata Juliena Absalona, możemy śmiało mówić o rewolucyjnym nowym opracowaniu.
Zarówno cechy techniczne, jak i struktura karbonowa umożliwiają podatność tylnej części na 15 mm.
Konstrukcyjnie jest wspierany przez podwójnie prowadzone iw pełni zintegrowane tłumienie XCell, co znacznie zwiększa sztywność poprzeczną i skrętną ramy. Ponadto zastosowanie zaawansowanych technologii węglowych w tylnych widełkach i tylnych widełkach Impec Lab ma tę zaletę, że właściwości pedałowania nie są ograniczone, a jednocześnie osiąga się zwykłą wysoką sztywność suportu.
A wisienka na torcie? Wszystkie te cenne dodatki pozwoliły uzyskać bezkonkurencyjną masę ramy 1,080 gramów - bez uszczerbku dla wydajności.
Oprócz korzyści związanych z podatnością nowego roweru typu hardtail, tylny trójkąt roweru został poddany liftingowi. Nastąpiło to w postaci osi przelotowej 142 mm i nowej konstrukcji ramy, dzięki której zintegrowane prowadzenie kabli to pestka.
„Szczerze mówiąc: kiedy wypróbowałem nową technologię MTT, spodziewałem się kompromisu”, mówi Julien Absalon, „Teraz jestem przekonany, że pnie się w górę równie dobrze jak model z zeszłego roku; ale downhill ma w sobie to coś, na co z utęsknieniem czekaliśmy. Bardzo się cieszę, że mam tę „przewagę””.
Geometria Big Wheel Concept (BWC) została zachowana dla 29-calowych kół. Model Teamelite 2016 01 będzie dostępny w pięciu różnych rozmiarach (XS/S/M/L/XL), przy czym model XS będzie miał dodatkowe 85 mm prześwitu w porównaniu z ubiegłorocznym modelem tego samego rozmiaru.
Schreibe einen Kommentar