Rynek: rok 2014 był burzliwy dla producenta rowerów elektrycznych Flyer. W kilku obszarach doszło do spiętrzenia wydarzeń, a obowiązki objął nowy dyrektor zarządzający. Wąskie gardła w dostawach spowodowały problemy dla Biketec i zakłóciły sprzedaż e-rowerów, przy jednoczesnym rekordowym popycie. Ponadto w perspektywie 2015 r. ceny dla odbiorców w strefie euro musiały wzrosnąć w związku ze zniesieniem przez franka szwajcarskiego parytetu walutowego z euro. Oznacza to, że przed producentem rowerów elektrycznych Flyer, firmą Biketec AG, stoją w tym roku duże wyzwania.
Do 30 procent więcej e-rowerów
Jak wyjaśnił nowy dyrektor generalny Biketec, Simon Lehmann, przedstawiając dane na konferencji prasowej, to wąskie gardła w dostawach częściowo spowolniły firmę. Lehmann: „Bez problemów z dostawami Biketec mógłby w zeszłym roku sprzedać nawet o 30 procent więcej e-rowerów.” Trudności w dostarczaniu e-rowerów i restrukturyzacja w 2014 r. oznaczały, że nie można było osiągnąć progu rentowności.
Korekta operacyjna
Nawet jeśli rekordowy popyt doprowadził do powstania wąskich gardeł w dostawach, udało się przesunąć cykl produkcyjny o cztery miesiące do przodu. W tym celu firma utorowała drogę do reorganizacji operacyjnej. Wraz z Simonem Lehmannem nie tylko znaleziono nowego CEO, ale obsadzono także stanowisko CSO, czyli Chief Sales Officer. Christian Müller, który ostatnio pracował w Oberwangen jako dyrektor generalny i kierownik marki myStromer AG, mógłby to zrobić.
Doszło też do kilku zmian w radzie nadzorczej. W lutym tego roku Alexander Selch, dyrektor generalny grupy sportowej Uvex, oraz niezależny przedsiębiorca Martin Strehl zostali jednogłośnie wybrani przez walne zgromadzenie.
Simon Lehmann: Nowy dyrektor generalny Biketec AG
Od 1 marca ubiegłego roku Simon Lehmann jest CEO Biketec AG. Zanim przeszedł do roli lidera rynku w dziedzinie e-rowerów, przez osiem lat był CEO Interhome AG. Również tam Lehmann stał na czele ważnego globalnego gracza: Interhome jest liderem rynku w 32.000 krajach, pośrednicząc w sprzedaży ponad 29 XNUMX apartamentów wakacyjnych, domów wakacyjnych i domków letniskowych na całym świecie.
Wyrównanie w 2015 r
Nawet jeśli obecny rok przyniósł szok, że parytet walutowy został zniesiony, a frank szwajcarski znów był notowany wyżej niż euro. Biketec AG jest jednak przekonany co do przebiegu roku finansowego 2015. Dyrektor generalny Simon Lehmann na niedawnej konferencji prasowej Biketec: „Zamówienia w przedsprzedaży od dealerów są o dobre 15 procent wyższe niż w poprzednim roku i dzięki przyspieszeniu cyklu produkcyjnego , możemy teraz bardziej elastycznie reagować na potrzeby rynku”.
Ponadto modele w obszarze rowerów elektrycznych miały przejrzystą strukturę i zostały podzielone na segmenty „Tour”, „Urban” i „Mountain”. Nastąpiło również usprawnienie portfolio produktów, co według firmy miałoby również promować lepszą wydajność.
Otwarcie nowych rynków poprzez dotarcie do każdej grupy docelowej
Rowery elektryczne nie są już tylko dla niszowej grupy. Rosnące zapotrzebowanie, zwłaszcza na dwa nowe modele z segmentu miejskiego, a także na elektryczne rowery górskie, pokazuje, że firma jest w stanie wyprodukować wysokiej jakości e-rower premium dla każdej grupy docelowej. Lehmann: „Boom na e-rowery jest daleki od wyczerpania.” Prezes Biketec widzi duży potencjał, zwłaszcza wśród młodszych klientów, a także na obszarach miejskich. Ponieważ, kontynuuje Lehmann: „Jestem przekonany, że w przyszłości jeszcze więcej mieszkańców miast obejdzie się bez drugiego samochodu i przesiądzie się na e-rower”.
Wysokie inwestycje w badania i rozwój
Aby pozostać globalnym graczem, jeśli chodzi o rowery elektryczne, Biketec AG chce dużo inwestować w badania i rozwój. Dyrektor ds. Technologii, Ivica Durdevic, powiedział: „Podwoiliśmy zespół ds. badań, rozwoju i projektowania.” CTO złożył również obietnicę, że Biketec AG wzbogaci rynek o innowacje zorientowane na klienta w nadchodzących latach.
E-rowery Flyer również powinny zyskać większą świadomość. W Huttwill, siedzibie Biketec AG, uruchomiono więc trasy testowe dla nowych E-MTB. Dzięki ofertom turystycznym, które obejmują Herzroute i FLYER, region stał się teraz „prawdziwym rajem dla e-rowerów”. Firma nadal stoi za swoją lokalizacją i zamierza w przyszłości utrzymać idylliczny Huttwill.
Schreibe einen Kommentar