Test ADAC: ADAC testuje kaski rowerowe na wiosnę. Dwanaście modeli dziesięciu różnych producentów zostało zakupionych anonimowo przez testerów ADAC i przetestowanych w laboratorium testowym pod neutralnym nadzorem eksperta prof. Stoll, profesor technologii tworzyw sztucznych na Uniwersytecie w Monachium.
Osiem modeli uzyskało w teście ocenę „dobrą”, cztery tylko „dostateczną” – to modele z twardą skorupą. ADAC dochodzi do wniosku, że w razie wypadku najważniejsza jest amortyzacja uderzenia, ale stabilna skorupa kasku nie zapewnia żadnej dodatkowej ochrony. Dlatego jeśli chodzi o ochronę przed wypadkami, kaski z twardą skorupą działają gorzej niż kaski z miękką skorupą. Mimo, że wszystkie kaski z twardą skorupą zapewniają zadowalającą ochronę przed wypadkami, w klasyfikacji generalnej zajmują ostatnie miejsca. Wszystkie tak zwane hełmy z mikroskorupą uzyskały „dobre” wyniki – niektóre osiągnęły nawet bardzo dobre wartości tłumienia w teście uderzeniowym, ale zostały obniżone na przykład z powodu słabej widoczności. Na przykład model Aspect firmy Giro zapewnia najlepszą ochronę przed wypadkami z oceną 1,4, jest słabo widoczny ze względu na dość subtelną konstrukcję i tym samym osiąga ogólną ocenę tylko 2,0.
wideo z testu
Wideo: Wprowadź poprawny adres URL.
Zwycięzcą testu został model Certus K-Star firmy KED z ogólną oceną 1,7, wyprzedzając Abus Urban I (1,8) i inne modele ocenione jako „dobre”, Giro Aspect (2,0), Alpina E-Helmet Deluxe (2,0 ), Cratoni C-Loom (2,3), Abus Pedelec (2,3), Casco Sportiv TC (2,3), Giro Sutton MIPS (2,5).
Kaski z twardą skorupą, które uzyskały wszystkie zadowalające wyniki to: POC Crane (2,9), Uvex City V (2,9), Bell Intersect City (3,2), Scott Torus Plus (3,2).
Wszystkie testowane kaski to modele z domów z bardzo dużymi programami kasków; Dlaczego Abus i Giro przetestowali dwa kaski z mikroskorupą i modele z twardą skorupą Uvex lub Bell, co stawia marki w złym świetle, mimo że oczywiście mają one również kaski z mikroskorupą, pozostaje tajemnicą Testerzy ADAC.
Ogólnie rzecz biorąc, godne pochwały jest to, że największa grupa lobbystów zmotoryzowanych w Niemczech zajmuje się kwestią bezpieczeństwa na rowerach i wyraźnie zaleca, aby rowerzyści zawsze nosili kaski. Odpowiednie oświadczenie ADAC stwierdza również: „Kask należy zawsze przymierzyć przed zakupem. Po upadku kask należy bezwzględnie wymienić, nawet jeśli nie widać żadnych zewnętrznych uszkodzeń. Przy zakupie należy również zwrócić uwagę na dobrą widoczność po zmroku, czyli kask powinien mieć duże odblaski i być jak najbardziej jasny.”
W temacie koloru i widoczności nasuwa się pytanie, dlaczego dwa twarde modele POC i Bell, które mają wyraźne kolory sygnałowe, otrzymały najgorsze noty (5,0) w tej dyscyplinie. W POC w szczególności koncepcja bezpieczeństwa Awip przywiązuje dużą wagę do dobrej widoczności jako najważniejszego czynnika bezpieczeństwa.
Schreibe einen Kommentar