Spektrum: Zaledwie kilka tygodni temu ADFC w Niemczech ponownie uwzględniło tę kwestię w teście klimatycznym rowerów rażące wady w infrastrukturze rowerowej Niemiec. Czasami widać, że za granicą można zrobić inaczej i lepiej. Jednym z najbardziej przyjaznych rowerzystom miast na świecie jest duńska metropolia Kopenhaga.
Według Światowego Raportu Szczęścia ONZ 2013 stolica Danii jest najszczęśliwszym miastem na świecie. Otwarta lokalizacja nad morzem dająca przestrzeń do myślenia i kreatywności. Standardy społeczne, które popierają wszyscy, takie jak całodniowa opieka nad dziećmi i rodzaje szkół, dzięki którym pogodzenie pracy i rodziny jest rzeczą oczywistą. I ogólnie jestem szczęśliwy ze względu na ich wyjątkową strategię rowerową. „LEPSZE MIASTO ROWEROWE, MIASTO BARDZIEJ PRZYJAZNE DO ŻYCIA”.
Neologizm „To Copenhagenize a City” jest obecnie także światowym hitem eksportowym. Ale to wszystko to nie tylko mgła i zwierciadła, można to również udowodnić liczbami. Imponujące jest na przykład to, że około 40 procent ruchu w pracy i szkole odbywa się na rowerze. Czyni to rower niekwestionowanym środkiem transportu numer jeden. Nie wynika to jednak z wrodzonej duńskiej miłości do rowerów, ale raczej z doskonałej infrastruktury.
Kopenhaga jest jednym z niewielu miast w Europie posiadających własne garaże rowerowe. Liczniki znajdujące się po drodze zliczają dzienną częstotliwość przejazdów rowerzystów. Są ścieżki rowerowe i jeszcze więcej ścieżek rowerowych oraz ogromne autostrady rowerowe. To jest podstawa globalnego wizerunku, który oznacza „Kopenhagenizację” miasta.
Tutaj rower jest częścią stylu życia. Na tej stronie możesz zobaczyć, jak wspaniałe jest kolarstwo w Kopenhadze: www.copenhagencyclechic.com
Co pozostaje? Benjamin Franklin, mąż stanu, przedsiębiorca i filozof, który jest dla nas wciąż aktualny, podzielił ludzi na trzy kategorie: tych, którzy się nie poruszają, tych, którzy mogą się poruszać i tych, którzy się poruszają. My też chcemy się przeprowadzić. Koło. Kopenhaga także i nasz świat!
Schreibe einen Kommentar