Nowy Cyclist oferuje czytelnikom Velomotion ekskluzywny wgląd w wspaniałe treści magazynu na tym cotygodniowym blogu.
Poniższy test jest fragmentem testu porównawczego pięciu motocykli. Pozostali kandydaci do testu to Scott CR120, Orro Oxygen, Lapierre Sensium 200CP i Genesis Zero .2 - pełny test znajdziesz w 2. numerze Cyclist, który będzie dostępny w kioskach od 19 lutego lub możesz zamówić lub zapisać się tutaj może być: www.bpa-media.de
Rowerzysta test techniczny: Canyon CF stworzył zasłużonego zwycięzcę, który łączy w sobie pierwszorzędną ramę z fenomenalnym wyposażeniem w tym przedziale cenowym.
Główna lekcja, jaką wyciągnęliśmy z tego testu, jest taka, że 2.000 EUR to więcej niż wystarczająco, aby kupić rower szosowy z najwyższej półki. Niezależnie od Twojego poziomu doświadczenia lub ambicji, gdzieś tam jest rower z Twoim imieniem. Canyon Endurace CF był najlepszym rowerem w teście pod wieloma względami. Już sam sprzęt wprawi wiele osób w zachwyt. To rower dla tych, którzy na długich przejażdżkach przedkładają wygodę nad prędkość. Szczerze mówiąc, jest to rodzaj roweru szosowego, który zwykle spotyka się obecnie z hamulcami tarczowymi. Może to następne? Zobaczymy. Zarówno Lapierre, Genesis, jak i Orro były bardziej wszechstronnymi rowerami szosowymi w porównaniu z Canyonem. Jeśli chcesz się ścigać, wszystkie trzy są dobrym wyborem. Jednak wszystkie trzy motocykle również skorzystałyby na ulepszeniu - lepsze felgi i opony w Lapierre i Genesis oraz prosta sztyca w Orro. To pozostawia Scotta CR1. CR1 byłby doskonały w innym środowisku testowym, ale tutaj nie nadążał. Słabe koła w szczególności były rozczarowujące. Być może najciekawsze jest to, że wszystkie motocykle miały podobną długość górnej rury, ale wydawały się bardzo różne pod względem wielkości. Przypomnienie, że nawet przy tak konkurencyjnych cenach sama wartość to nie wszystko. Nawet jeśli w pewnym momencie wymieniłeś wszystkie elementy ze względu na regulacje i zużycie - rama pozostaje ta sama. A rama, która pasuje do rowerzysty, jest nadal najważniejszą rzeczą, aby jazda na rowerze szosowym była przyjemna.
O kole
Dzięki bezpośredniej sprzedaży Canyon oszczędza się koszty pośredników i oddziałów, co znajduje odzwierciedlenie w bardzo dobrze wyposażonych rowerach we wszystkich kategoriach i we wszystkich modelach, nie tylko w rowerach wyścigowych. Decyzja, która została dobrze przyjęta przez kupujących i przetrwała próbę czasu, doprowadziła Canyon do zdobycia dużej części rynku w ostatnich latach. Wraz zeszłorocznym zwycięstwem Nairo Quintany w Giro d'Italia w kanionie, towarzyszy temu sukces sportowy.
Ramki do zdjęć
Na pierwszy rzut oka Endurace CF wygląda jak wszystkie inne rowery szosowe Canyon z włókna węglowego: kształt rur wygląda znajomo, a także cienkie wsporniki siodełka. Różnice dotyczą głównie geometrii, ponieważ CF 8.0 ma wyższy przód niż bardziej wyścigowe motocykle Canyon, co zapewnia bardziej wyprostowaną pozycję na dłuższe dni w siodle. Canyon zamontował między innymi dłuższy widelec, który z jednej strony wygląda lepiej niż gdybyś zastosował po prostu ekstra dużą główkę ramy, a z drugiej zwiększa swobodę wyboru opon - nawet bardzo wygodnych o szerokości powyżej 30 mm nie sprawiają żadnych problemów. Canyon wykorzystuje zwężoną główkę ramy, która lepiej pochłania siły skrętne i poprawia sztywność. Jednak zestaw słuchawkowy jest szerszy u góry i ma 1 1⁄4 cala niż zwykle 1 1⁄8 cala - kolejny środek mający na celu optymalizację sztywności. Więc jeśli chcesz mieć inną konfigurację, musisz uzyskać trzpień 1 1⁄4. Zamiast tradycyjnego zestawu słuchawkowego Ahead z regulatorem górnej nasadki, Canyon wykorzystuje konstrukcję Acros-i-Lock, która wykorzystuje wkręt dociskowy Torx T6 do regulacji boku, co jest dość irytujące, szczerze mówiąc. Ale przynajmniej waga jest oszczędzana, ponieważ nie ma pazura wewnątrz rury sterowej.
Komponenten
Szersza główka ramy ogranicza wybór mostków. Canyon zastosował mostek Ritchey WCS o długości 8.0 mm w naszym Endurace 100, który można stosować pod kątem plus minus 6°. Jeśli chcesz uzyskać znacznie bardziej płaską postawę, trudno będzie znaleźć łodygi z większym ujemnym kątem w tym formacie. Oficjalnie Ritchey robi mostek tylko pod tym kątem (chociaż niektórzy zawodowcy jeżdżą w kanionie z łodygami minus 17 stopni), a Giant ma jeden w +8/-8.
Istnieje jednak możliwość zakupu dłuższych mostków w Canyon i wymiany wysokich sterów Acros na bardziej płaskie. Kierownica Ritchey WCS EVO Curve ma wygodny kształt dolnego łącznika, ale nieporęczny górny łącznik nie spodoba się wszystkim, zwłaszcza rowerzystom o małych dłoniach. Bardziej tradycyjne kierownice Ritchey, takie jak te montowane w Lapierre, są wygodniejsze w jeździe po drogach. Sztyce podsiodłowe mogą również wiele zrobić, aby rower był wygodniejszy. Canyon idzie tutaj o krok dalej niż większość producentów i wyposaża Endurace we własną sztycę VCLS (Vertical Compliant, Laterally Stiff – czyli elastyczne pionowe odkształcenie połączone ze zwiększoną sztywnością boczną), która składa się z dwóch resorów piórowych. Regulacja jest uciążliwa, ponieważ do ustawienia kąta siodełka trzeba zdjąć cały słupek, co trzeba było zrobić 2-10 razy podczas naszej pierwszej jazdy. Upewnij się, że wszystko jest później dokręcone lub, tak jak my, spodziewaj się niepokojących dźwięków, gdy tylko przejedziesz przez wybój. Standardowa sztyca Endurace CF ma przesunięcie i cofnięcie o -22/13 mm. Za około 25 € więcej możesz wymienić sztycę na sztycę z cofnięciem -XNUMX/XNUMX mm.
wirniki
Zestaw kołowy CF 8.0 jest prawdopodobnie najbardziej imponującą częścią całego pakietu. Samo w sobie trudno jest znaleźć opony tak dobre jak Continental GP4000S w jakimkolwiek motocyklu produkcyjnym, nie mówiąc już o tym przedziale cenowym. Opona jest idealną wszechstronną oponą z dobrą przyczepnością w zakrętach i wspaniałymi wrażeniami z jazdy. Zwykle zalecamy felgi DT Swiss R24 Spline jako ulepszenie, ale tutaj są one już zawarte w pakiecie. Przy wadze zestawu 1.735 g nie są zbyt lekkie, ale piasta jest dobra, naciąg szprych jest zarówno wysoki, jak i równy, a szerokie felgi nadają oponom okrągły profil. Mamy silną pokusę, aby zalecać trzymanie tego zestawu kołowego na ważne przejażdżki, a nie na co dzień.
Doświadczenie w jeździe
CF 8.0 doskonale ucieleśnia zalety i wady sprzedaży bezpośredniej. Sprzęt jest niewiarygodnie dobry, ale pozycja siedząca jest mniej dobra. Niektóre będą musiały ponownie się dostosować, co może okazać się problemem dla początkujących. Zarówno mostek, jak i sztyca są tego najlepszymi przykładami: w tradycyjnym sklepie rowerowym oba byłyby normalnie regulowane lub wymieniane, aby upewnić się, że rower naprawdę pasuje do rowerzysty, zanim wyruszy on w drogę po raz pierwszy. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z kolarstwem szosowym, ale chcesz nazwać ten rower swoim własnym, możesz odłożyć trochę gotówki na profesjonalne dopasowanie roweru. Na dłuższą metę jest to dobra inwestycja.
Na drodze Endurace CF jeździ szybko i wygodnie, tak jak powinien. Ponieważ przód jest stosunkowo wysoki, często jeździliśmy w pozycji dolnego cięgła. Obawialiśmy się, że podczas szybkich zjazdów motocykl będzie nie do opanowania, ale tak się nie stało. Bardziej wyprostowana postawa ma również pozytywny wpływ na podjazdy. We właściwych rękach Endurace CF to świetny rower szosowy - lekki, sztywny, wygodny i wszechstronny. Naszą jedyną obawą jest to, że specyfikacja może być zbyt kusząca dla kierowców, którym gdzie indziej byłoby lepiej. Mów w imieniu tych, którzy są jeszcze początkujący lub tych, którzy chcą się ścigać.
MG mówią
Nigdy więcej nie kupiłbym Canyona. rower dotarł niekompletny. Infolinia telefoniczna jest stale zajęta, podobnie jak czat. Nie było odpowiedzi na e-mail do info @canyon. Następnie w przyszłości kilka euro więcej bezpośrednio w sklepie.