Spektrum: Po 2012 r. ADFC ponownie przeprowadziło duży test klimatyczny dla rowerów w listopadzie 2014 r. Ocena kwestionariuszy ponad 100.000 XNUMX uczestników została dziś zaprezentowana w Berlinie. To pokazuje, że w Niemczech jest jeszcze wiele do zrobienia dla urbanistów i polityków, jeśli chodzi o rowery.
Ankietowani w całych Niemczech dobrze ocenili dostępność miejsc docelowych na rowerze, a większość uczestników stwierdziła również, że podoba im się jazda na rowerze w ruchu ulicznym. Jednak nadal istnieje wiele punktów krytycznych – wielu rowerzystów irytuje luźne podejście do nielegalnego parkowania na ścieżkach rowerowych, nieprawidłowe i niebezpieczne włączanie sygnalizacji świetlnej oraz słabe bezpieczeństwo na placach budowy. Niepokojący wynik pojawił się także w przypadku pytania o poczucie bezpieczeństwa jako rowerzysta w ruchu ulicznym: większość ankietowanych stwierdziła, że nie czuje się bezpiecznie jadąc na rowerze w ruchu ulicznym.
Z perspektywy regionalnej z pewnością istnieją duże różnice pomiędzy miastami, krajami związkowymi i regionami. Po raz kolejny uniwersyteckie miasto Münster wita nas z czołówki rankingu, ale Erlangen, Ingolstadt, Bocholt i Oldenburg również otrzymały dobre oceny. Jednakże sytuacja wygląda źle w dużej części Zagłębia Ruhry, w Wiesbaden i Pforzheim. Dwa największe miasta Niemiec, Hamburg i Berlin, również otrzymały od swoich rowerzystów oceny poniżej średniej. Między innymi Wuppertal, Augsburg, Stuttgart i Heilbronn pokazały, że możliwa jest poprawa sytuacji rowerzystów – w sumie dwanaście miast uznano za „łapacze”, ponieważ ich ocena znacznie poprawiła się od ostatniego badania dwa lata temu.
Jeśli chcesz zobaczyć, jak w teście wypadło Twoje miasto lub społeczność, możesz to zrobić na stronie ADFC – tutaj znajduje się interaktywna mapa ze szczegółowymi wynikami ankiety: www.adfc.de
Schreibe einen Kommentar