Wakacje na rowerze: jazda na rowerze w Azji Południowo-Wschodniej? Czy to pasuje do siebie w tych warunkach klimatycznych? Oczywiście i naprawdę świetnie. W Azji Południowo-Wschodniej poczta jest wyłączona, a raczej rower jest wyłączony. Każdy, kto jest na wakacjach w Tajlandii, Singapurze, Hong Kongu, a nawet w dużych miastach Chin, będzie zdumiony, gdy zobaczy, że profesjonalnie wyposażeni rowerzyści są nagle wszędzie na najlepszym materiale. Czy to kolarze górscy, czy szosowi, nie można ich przegapić.
Kolarstwo przeżywa boom. Wszędzie na ulicach iw terenie rowerzyści jeżdżą na materiale Highen, co jeszcze kilka lat temu było nie do pomyślenia.
Klimat można nawet określić jako wręcz idealny, bo w Tajlandii są chłodniejsze strefy z wymagającymi trasami rowerowymi na północy. Hongkong i tak jest często fajny, a nawet wręcz fajny, jeśli chodzi o jazdę na rowerze. Są tam wszystkie wielkie światowe firmy, a Europejczycy są zdumieni wspaniałymi i drogimi motocyklami, które są tutaj używane. Jak to często bywa, podróżowałem po Azji Południowo-Wschodniej, aw Tajlandii właśnie odbywał się cieszący się dużą popularnością międzynarodowy wyścig rowerowy.
Tajlandia, uwielbiany cel podróży, znany z pięknych plaż, atrakcji kulturalnych, pikantnego jedzenia i wiecznie uśmiechniętych ludzi, ma znacznie więcej do zaoferowania rowerzystom. Tajlandia rozwinęła się również jako miejsce na wakacje na rowerze. Zwłaszcza w północnej Tajlandii, na przykład w Chiangmai, największym mieście północnej Tajlandii, istnieje wiele hoteli rowerowych i touroperatorów dla rowerzystów.
Na przykład Masters Tour of Chiangmai od 2011 roku ugruntował swoją pozycję jako międzynarodowy wyścig kolarski. Na stronie internetowej www.masterstourofchiangmai.com dowiedzieć się wszystkiego o przeszłych i przyszłych rasach. Zawody są wspaniałym dodatkiem do wakacji w Tajlandii, dlatego liczni zawodnicy i ich towarzysze, zwłaszcza z Azji i Australii, a także Nowej Zelandii, przyjechali, by wystartować w licznych kategoriach wiekowych. A organizatorzy naprawdę wpadają tam na pomysły, żeby przyciągnąć startujących z całego świata. W 2014 roku uczestnikom zaproponowano pakiet wycieczek za około 300 euro, który obejmował cztery noclegi w hotelu, trzy wspólne kolacje, wycieczkę krajoznawczą, a nawet transfery lotniskowe.
Jak najlepiej dostać się z Europy do Chiangmai lub Tajlandii? Bangkok jest głównym węzłem komunikacyjnym dla wszystkich międzynarodowych linii lotniczych. Lufthansa i Thai Airways latają bezpośrednio do Bangkoku z Niemiec. Loty te mają jednak pewne pułapki. Może się więc zdarzyć, że zarezerwujesz Lufthansę, ale będziesz siedział w tajskim samolocie. A z Monachium Thai Airways niestety nadal korzysta z samolotów, które nie są już aktualne i nowoczesne, zwłaszcza pod względem komfortu siedzenia.
Podczas naszej wizyty w Tajlandii na Masters Tour skorzystaliśmy z szybkiego i bardzo wygodnego połączenia liniami Finnair. Prawdziwa wskazówka od wtajemniczonych. Finnair lata do Helsinek z Niemiec. Bardzo nowoczesne lotnisko z wieloma możliwościami zakupów. Potem za dziesięć godzin jedzie się do Bangkoku szybką trasą północną z najnowocześniejszymi maszynami. Korzystając z tej północnej trasy, ostatecznie jesteś w drodze niewiele dłużej niż w przypadku bezpośredniego lotu z Monachium lub Frankfurtu. Będąc w Bangkoku, lot do Chiangmai lub wielu innych miast (lub wysp) interesujących turystów i rowerzystów nie stanowi już problemu. Jednak początkującym w Azji zdecydowanie polecamy wycieczkę zorganizowaną. Wkrótce przedstawimy na Velomotion kilku dostawców usług turystycznych, którzy w swoim repertuarze mają nie tylko Majorkę czy Wyspy Kanaryjskie.
Schreibe einen Kommentar