Rynek: Nadchodzą hamulce tarczowe w rowerach wyścigowych! Oprócz doskonałego hamowania - niezależnie od warunków pogodowych - hamulce tarczowe przekonują przy minimalnej konserwacji. To wystarczający powód, aby Centurion i Merida oferowały również swoje popularne modele Race z tarczą od 2015 roku.
Dysk Centurion gigadrive
Popularny wyścigowy karbonowy Gigadrive został całkowicie przeprojektowany do użytku z hamulcami tarczowymi. Specjalne wymagania wymagały modyfikacji ramy i widelca. Widelec z włókna węglowego opracowany przez firmę Centurion jest montowany we wszystkich wyścigówkach tarczowych z serii Gigadrive. Oś przelotowa 15 mm z szybkozamykaczem zapewnia dodatkową sztywność widelca. Centurion Gigadrive Disc wygląda bardzo schludnie dzięki wewnętrznym liniom i kablom. Na wyścigówce zamontowane są opony o szerokości 25 mm, ale dla zwiększenia komfortu można również zastosować opony o szerokości 28 mm. Dysk Gigadrive oferowany jest w dwóch wersjach: Gigadrive Disc 4000 i Gigadrive Disc Team. Ważący 4000 kilograma Gigadrive Disc 8,1 waży zaledwie 400 gramów więcej niż Gigadrive 4000 z hamulcami Shimano Ultegra. Centurion Gigadrive Disc 4000 jest dostępny w rozmiarach 50, 53, 56 i 59 cm w cenie 2899 euro. Topowy model Gigadrive Disc Team ma bezpośrednio na pokładzie elektroniczny układ napędowy Ultegra Di2. Za rasowego zawodnika, który waży zaledwie 7,6 kilograma, trzeba zapłacić 4999 euro.
Dysk Merida Ride
Merida gruntownie przeprojektowała sprawdzony rower wyścigowy Ride z włókna węglowego, a także wprowadza wersję z hamulcami tarczowymi na rok 2015. W modelu Merida zastosowano również nowo zaprojektowany widelec z włókna węglowego z osią przelotową 15 mm. Opracowując ramę, szczególny nacisk położono na wygodę i przydatność do codziennego użytku. Specjalne mocowania na ramie i widelcu umożliwiają montaż specjalnie opracowanego błotnika. Rama jest przygotowana do przełączenia na przerzutki Di2. Linie lub pociągi kursują również wewnątrz Merida Ride Disc. Wejście do klasy wyścigowych rowerów tarczowych jest możliwe z Merida Ride Disc 3000 już od 1599 euro. Lekki rower o wadze 8,9 kg jest wyposażony w hamulce Tektro Spyre i tarcze hamulcowe 160 mm. Jest przełączany za pomocą tylnej przerzutki Shimano 105 SS i manetek Shimano Tiagra Dual Compound. Najwyższym modelem z tej serii jest Ride Disc 2899 w cenie 7000 euro.Zbudowany z tylną przerzutką Shimano Ultegra, mechanizmem korbowym Shimano Ultegra i hamulcem tarczowym Shimano RS685 160, Centurion Ride Disc 7000 waży zaledwie 7,6 kilograma.
Schreibe einen Kommentar