Rynek: Specjalista od karbonu z siedzibą w Friedrichshafen Lightweight wziął udział w Eurobike z inteligentne koło zaprezentował prototyp, który może wywołać zamieszanie. Dzięki zintegrowanemu czujnikowi i specjalnie opracowanej aplikacji, Lightweight pozwala na śledzenie ciśnienia i temperatury w oponach.
"Pierwotnie"mówi menadżer marki Jörg Ludewig, „Opracowaliśmy koncepcję poprawy odprowadzania ciepła i odporności cieplnej naszych powierzchni hamujących”. Teraz koncepcja może przynieść korzyści także klientom końcowym. Możliwość ta jest obecnie oceniana.
,de inteligentne koło wykorzystuje czujnik zintegrowany z obręczą. Dzięki temu może mierzyć temperaturę wirnika w czasie rzeczywistym i przekazywać ją do smartfona z systemem Android wyposażonego w odpowiednią aplikację za pomocą ANT+. Jeżeli podczas hamowania felga nadmiernie się nagrzeje, kolor wyświetlacza temperatury zmienia się z zielonego na czerwony.
„System może pomóc Ci skuteczniej hamować. Dzięki temu można uzyskać lepszą technologię hamowania”.– kontynuuje Ludewig.
Kolejnym interesującym punktem jest monitorowanie ciśnienia w oponach. Czujnik pozwala idealnie dostosować ciśnienie do potrzeb trasy. System dostarcza również informacji zwrotnych dotyczących ewentualnego przebicia opony.
,de inteligentne koło obecnie nadal znajduje się w fazie prototypu. To, czy trafi na rynek, zależy od wyniku oceny. Jednak cena wersji rynkowej powinna mieścić się w przedziale czterocyfrowym, co oznacza, że odpowiednie koło będzie wtedy droższe.
Schreibe einen Kommentar