Eurobike: Kolarstwo szosowe będzie jeszcze bardziej zrelaksowane w nadchodzącym roku. Przynajmniej tak sugeruje zapowiedź Eurobike. Kilku producentów zaprezentuje modele z hamulcami tarczowymi, szerszymi oponami i nowymi funkcjami poprawiającymi komfort.
Można niemal założyć, że ten sport w pewnym stopniu się zestarzał, ale powód jest inny: kolarstwo wyścigowe staje się coraz bardziej wymagającym sportem wytrzymałościowym. Coraz większą popularnością cieszą się maratony na dystansach kilku tysięcy metrów i czasem ponad 200 kilometrów. Dla tych, którzy chcą występować na takich imprezach, komfortowe wyposażenie nie jest luksusem, a po prostu koniecznością dotarcia do mety.
Producent rowerów z Vorarlbergu Simplon ma w swoim bagażu ciekawego przedstawiciela tego nowego typu roweru wyścigowego na targach Eurobike. z Inissio przedstawiają wszechstronny rower, który czuje się jak w domu w niemal każdym terenie. Dzięki sprytnej produkcji na zamówienie jest to możliwe Inissio może być zamówiony przez klienta zarówno jako wyścigówka GranFondo, jak i jako rower przełajowy lub jako żwawy randonneur z błotnikami i bagażnikami. Podstawą w każdym przypadku jest ta sama rama: lekka konstrukcja skorupowa wykonana z nanowęgla.
Hamulce tarczowe podbiły teraz również sektor rowerów wyścigowych: chociaż pierwsze motocykle wyścigowe z tą technologią hamulców były już prezentowane na zeszłorocznych targach Eurobike, wydaje się, że wprowadzenie roku modelowego 2015 faktycznie oznaczało triumf hamulców tarczowych w rowerach wyścigowych używa. Nawet nowe modele, takie jak wersja 2015 Cayo od Focusa, które dzięki swojej sportowej geometrii są przeznaczone raczej do krótkich, szybkich wyścigów niż maratonów, są wyposażone w hamulce tarczowe. Różnice w masie są minimalne: w ramie Focusa Cayo, który będzie nadal dostępny z hamulcami szczękowymi, obie wersje dzieli zaledwie 50 gramów.
Kolejną innowacją są osie przelotowe. Będzie to dostępne w motocyklach wyścigowych po raz pierwszy w 2015 roku. Zaletą jest większa średnica tych osi oraz lepsza przyczepność piasty do ramy lub widelca. Oba skutkują wyższą wytrzymałością na skręcanie ramy i kół, co jest szczególnie istotne w przypadku stosowania hamulców tarczowych.
Więcej informacji na www.eurobike-demoday.com i www.eurobike-show.com.
Schreibe einen Kommentar