Rynek: Zipp przynosi ze sobą 404 Uderzenie ognia wprowadza na rynek nowy zestaw kołowy aero i chce wyznaczać nowe standardy.
W 2010 roku zestaw kołowy Firecrest wyznaczył nowe standardy pod względem prędkości. Kształt obręczy był wówczas rewolucyjny, a koła imponowały niezwykłą aerodynamiką i wysoką stabilnością.
Nowy Zipp 404 Firestrike bazuje właśnie na tym patencie na felgę. Mówi się, że nowy projekt CFD zmniejszył siły boczne o 34 procent bez negatywnego wpływu na właściwości aerodynamiczne. Zostały one zastąpione poprawionym ABLC (Aerodynamic Boundary Layer Control) wzmocniony, aby zapewnić kierowcy nowy poziom stabilności i kontroli, jakiego nigdy wcześniej nie osiągnięto. Wypróbowana i przetestowana technologia Showstopper gwarantuje, że nie stracisz jej w najgorszym przypadku. Powierzchnia hamowania ma powierzchnię z węglika krzemu, co powinno zapewnić najlepsze właściwości hamowania nawet w mokrych warunkach.
Zastosowany w Firestrike nowy zestaw piast Zipp 88/188v10 jest dalszym rozwinięciem dobrze znanej wersji 88/188v9 i w połączeniu ze szprychami Sapim CX-ray powinien osiągnąć znacznie wyższe wartości sztywności skrętnej. Zoptymalizowano również napięcie wstępne łożysk. W przyszłości wbudowanych łożysk ceramicznych nie należy już regulować.
Według Zippa opracowali najtrwalszą obręcz, która bez szwanku przetrwa rygory Paris-Roubaix.
Technische Daten
- 1.620 gramów
- Głębokość obręczy 58 mm
- 27,5mm szerokość
- 24 tylne szprychy
- 18 szprych z przodu
- Złączki Sapim ® Secure-Lock
- Szprychy Sapim CX-Ray ® ®
- Wzór sznurowania 88/188v10 3X
- Ceramiczne łożyska kulkowe
- Kompatybilny z korpusem kasety 10/11-rzędowej
- Grafika ImPress