Rynek: Za amerykańskim producentem komponentów Sram leży wyboista droga. Po obszernym przywołaniu ostatniej edycji hydraulicznych hamulców do rowerów szosowych wszystko ma być inne. W nadchodzącym sezonie wszystkie modele zostały gruntownie zmienione i dodano nowe odpowiedniki.
W 2015 roku pojawią się w sumie cztery nowe grupy hydraulicznych hamulców szosowych (HydroR), z których trzy obejmują zarówno hamulce szczękowe, jak i tarczowe. Według Srama każda grupa powinna przenieść zachowanie hamowania na nowy poziom.
Odpowiada za to między innymi nowa dźwignia hamulca. Zostało to przerobione w taki sposób, że wewnętrzne działanie wokół cylindra powinno teraz zapewniać lepszą reakcję. Odpowietrzanie hamulców również powinno być ułatwione. W tym celu przeprojektowano architekturę dźwigni. Rdzeniem nowej dźwigni jest nowy cylinder. Powinno to stale reagować, nawet w ekstremalnych temperaturach.
Sram poprawił również sprężyny hamulcowe, które teraz zapewniają większe napięcie i dlatego powinny zwiększyć wydajność podczas hamowania.
Nowe dźwignie mają również węższą dźwignię zmiany biegów. Powinno to jednak nie tylko przyczynić się do zmniejszenia masy, ale także przyczynić się do łatwiejszej zmiany biegów. Powinno to być szczególnie widoczne na rowerach przełajowych w niesprzyjających warunkach.
Sram Red 22 – HydroR
- karbonowa dźwignia
- tytanowe elementy wewnętrzne
- poprawiona wentylacja
- Tarcze 160 mm (szosowe), Tarcze 140 mm (przełajowe)
- kompatybilny z hamulcem szczękowym i hamulcem tarczowym
- 452 euro (przód - 387 gramów), 524 euro (tył - 449 gramów)
Sram Force 22 – HydroR
- taki sam kształt jak Sram Red 22 – HydroR
- Karbonowe dźwignie hamulca, aluminiowe manetki
- stalowe wnętrze
- Tarcze 160 mm (szosowe), Tarcze 140 mm (przełajowe)
- kompatybilny z hamulcem szczękowym i hamulcem tarczowym
- 374 euro (przód - 405 gramów), 399 euro (tył - 471 gramów)
Sram Force CX1 – HydroR
- Karbonowe dźwignie hamulca, aluminiowe manetki
- stalowe wnętrze
- kompatybilne tylko z tarczami hamulcowymi
- 357 euro (przód - 331 gramów), 399 euro (tył - 471 gramów)
Sram Rival 22 – HydroR
- dźwignia aluminiowa
- stalowe wnętrze
- Tarcze 160 mm (szosowe), Tarcze 140 mm (przełajowe)
- kompatybilny z hamulcem szczękowym i hamulcem tarczowym
- 297 euro (przód - 422 gramy), 341 euro (tył - 493 gramy)
Tarcza hamulcowa Sram Centerline
- nowy projekt
- lepsze odprowadzanie ciepła
- stała siła hamowania
- cichy
- zachowanie w stałej temperaturze
- 39 euro (140 milimetrów – 88 gramów)
- 49 euro (!60 milimetrów – 112 gramów)