To, że Cannondale jest w stanie tworzyć szybkie motocykle, nie powinno być niczym nowym. z F29 i Jekyll masz w swoim portfolio dwa rowery górskie, które nie mają sobie równych i odniosły już wiele zwycięstw. Teraz w Albstadt zaprezentowano nowy pocisk wyścigowy do użytku XC, na którym w przyszłości zasiądą Marco Fontana i Manuel Fumic, Cannondale F-SI.
Wielką innowacją tego projektu jest integracja systemowa. Jak mówi główny programista Peter Denk, nie jest ważne skonstruowanie najlżejszej ramy o najwyższych wartościach sztywności, ważniejsze jest, aby wszystkie zainstalowane komponenty były optymalnie do siebie dopasowane iw ten sposób powstał idealny rower. Prawdopodobnie największą innowacją jest tzw Układ napędowy AI, co niesie ze sobą asymetryczne dolne widełki. Podstawą tego jest napęd przesunięty w prawo. Przesuwając tarcze o sześć milimetrów, można uzyskać znacznie krótszy tylny trójkąt. Według Cannondale, przy 429 milimetrach stworzyli obecnie najkrótszy tylny koniec 29era. Ten projekt ma na celu zapewnienie innej ważnej korzyści serwisowej. Ponieważ, aby zrekompensować asymetrię, zamiast dwóch długości szprych, jak zwykle, stosuje się tylko jedną długość. W ten sposób obręcz jest obciążona bardziej równomiernie, a tylne koło jest znacznie sztywniejsze ze względu na ten sam kąt po obu stronach.
Geometria została wyraźnie dostosowana do krótkich tylnych widełek. Kąt skrętu wynosi tylko 69,5 stopnia, a zatem jest o całe 1,5 stopnia bardziej płaski niż w poprzednim modelu.
Kolejną cechą szczególną jest nowy Lefty, który ma większe przesunięcie. Dzięki przesunięciu o 55 milimetrów koło jest o kolejne dziesięć milimetrów dłuższe, co powinno przede wszystkim korzystnie wpłynąć na płynność jazdy roweru. Aby jeszcze lepiej przygotować rower do wyścigów i ułatwić jego konserwację, świadomie podjęto decyzję o zastosowaniu linek zewnętrznych. Oznacza to, że naprawy można przeprowadzić znacznie szybciej i zaoszczędzić cenny czas.
Aby móc nadal oferować kierowcy wystarczający komfort, zainstalowano elastyczne rozpórki dociskowe, które w połączeniu z bardzo krótkimi i sztywnymi tylnymi widełkami powinny nadal dawać wystarczające sprzężenie zwrotne od podłoża. Nie jest to samo w sobie nic nowego, jeśli znasz już ten sposób myślenia z poprzednika lub klasyka motocykla wyścigowego, Cannondale Synapse. Ty też masz nowy Zapisz 2- Sztyca zaprojektowana z myślą o jeszcze większym ugięciu, co powinno zapewnić jeszcze większy komfort.
Kiedy Cannondale F-SI będzie dostępny, nie jest obecnie znane. Ale rower będzie dostępny w sumie w czterech różnych wariantach, które różnią się tylko wyposażeniem. Nowy Lefty 2.0 jest używany we wszystkich modelach. Odwiedź www.cannondale.com, aby uzyskać więcej informacji
Schreibe einen Kommentar