Cologne Competence Center Sport, w skrócie Kom*Sport, jest domem dla wkładek Solestar, które są popularne nie tylko wśród profesjonalistów. W piwnicy starego budynku, w której Oliver Elsenbach i Sebastian Klaus dbają o to, by pomóc swoim klientom poprawić osiągi ich motocykli, obaj produkują podeszwy, które tymczasem cieszą się niezwykłą reputacją.
„Naszą ogólną troską jest umożliwienie rowerzystom lepszego i bardziej zorientowanego na osiągi czasu na rowerze”według Elsenbacha. Jednym z jego najważniejszych partnerów w rozwoju Solestar był Gerald Ciołek. Zwycięzca Milan-San Remo 2013 od samego początku pomógł opracować charakterystyczną czerwono-czarną podeszwę z włókna węglowego. „Lepiej jeżdżę na podeszwach i przede wszystkim bezbolesnie”, więc jego jasne stwierdzenie.
Ale jak powstaje indywidualnie wyprodukowana podeszwa? Zadaliśmy sobie to pytanie i złożyliśmy wizytę Kom*Sport.
#1 – Najpierw na skanerze określany jest profil stopy.
#2 – Następnie profil jest edytowany przez komputer. Ponieważ każda stopa w kolarstwie jest stosunkowo nieruchoma w bucie, trzeba ją ustawić we właściwej pozycji, tak aby nic nie uwierało.
#3 Właściwy półfabrykat jest następnie wybierany zgodnie z rozmiarem buta.
#4 Warstwa węgla jest już wbudowana w blank.
#5 Na podstawie utworzonego profilu stopy zakładane są odpowiednie kliny, które powinny ustawić stopę we właściwej pozycji.
#6 Po zamocowaniu klinów podeszwę pokrywamy klejem i mocujemy wygodną warstwę wierzchnią.
#7 Następnie krawędzie podeszwy są szlifowane, aby uniknąć nieprzyjemnego tarcia w bucie.
#8 Ten proces powtarza się dokładnie dla każdej podeszwy. Następnie podeszwy można włożyć do butów. Podczas jazdy próbnej możesz sprawdzić, czy wszystko pasuje. Korekty są rzadkie, ale możliwe.
Indywidualnie wykonane podeszwy kosztują 249 euro za parę. Kierowcy z ważnym prawem jazdy otrzymują zniżkę [Połączyć]. Alternatywnie, Solestar oferuje również kontrola jakiś [Połączyć].