# Kristina Vogel niedawno zdobyła trzy światowe tytuły.
Producent kasków Casco wyrobił sobie markę w ciągu ostatnich dziesięciu lat, zwłaszcza na torze. W tym czasie rozpoczęła się mała rewolucja w przedsiębiorstwie z siedzibą w Saksonii, która doprowadziła do tego, że duża część międzynarodowej elity kolejowej polegała na know-how firmy Casco: w 2004 r. Mistrz olimpijski Jens Fiedler po raz pierwszy wziął udział w jubileuszowych igrzyskach w Atenach Wypaczać Na początku. Wynik jest znany. Napędzany przez Fiedlera René Wolff przygotował złotą rundę Stefana Niemkego w sprincie drużynowym.
# Olimpijska złota przejażdżka sprinterskiego trio wokół Jensa Fiedlera.
Nawet wtedy maksyma przy produkcji idiosynkratycznego hełmu Aerodynamika w akcji było, uwzględnienie specyficznych dla sportu sekwencji ruchów odegrało pewną rolę. I robi to do dziś. „Jesteśmy przekonani, że w przyszłości nadal będziemy koncentrować się na aerodynamice kasków. Oprócz pozycji ciała i roweru, kask jest decydującym czynnikiem w zwiększaniu aerodynamiki sportowca.”, mówi Alexander Aeschbach, który pracuje od jakiegoś czasu. Do końca ubiegłorocznej kariery Szwajcar był jednym z czołowych lekkoatletów w Szwajcarii, ale odnosił sukcesy także na szosie.
#Alexander Aeschbach był jednym z najbardziej utytułowanych szwajcarskich profesjonalistów ostatnich lat.
„Dzięki poprawie aerodynamiki można zaoszczędzić do ponad 70 watów. Budowa kasku aerodynamicznego nie jest dziecinnie prosta. Stoi za tym wiele know-how i podstawowej wiedzy, ponieważ kask musi działać w znacznie bardziej aerodynamicznych sytuacjach niż obiekt statyczny”. Jeśli chodzi o Wypaczać programiści zoptymalizowali to podejście po raz pierwszy w Bahnsprint i Keirin. Podstawowa koncepcja tego podejścia jest bardzo prosta: ponieważ jeździec, aw tym przypadku w szczególności głowa jeźdźca, porusza się na wietrze znacznie częściej niż na przykład w przypadku ramy, linie opływowe należy interpretować inaczej.
,de Wypaczać jako tzw Hełm z piłką jest wynikiem tych interpretacji. Casco wyrzekł się tego do wydłużonego ogona, znanego z innych kasków lotniczych, a tym samym umożliwia kierowcy aerodynamiczne poruszanie głową w tym obszarze neutralny zostać. Zamiast tyłu znajdziesz tzw Wypaczać opatentowane prowadnice powietrza typowe dla Casco. A liczne tytuły na igrzyskach olimpijskich, mistrzostwach świata i mistrzostwach Europy dowodzą, że Casco miał rację z tym podejściem.
# Joachim Eilers został wicemistrzem na dystansie 2014 metrów na Mistrzostwach Świata 1000 w Cali – na Speedtime.
W ciągu ostatnich dwóch lat Casco intensywnie pracowało nad dalszym rozwojem konceptu. Celem było przeniesienie know-how do kasków do użytku drogowego. Efektem tego rozwoju jest seria Speed, która składa się z dwóch modeli, tzw czas prędkości i Speedair.
„W tej chwili wydaje się, że inni producenci kasków odkrywają dla siebie aerodynamikę. Ogólnym problemem jest jednak to, że niektóre produkty na rynku są aerodynamiczne tylko z nazwy i są bardzo nieprzekonujące pod względem funkcji”., podkreśla Aeschbach.
„Opracowaliśmy koncepcję adaptacyjnej aerodynamiki w tunelu aerodynamicznym, ale także w testach terenowych. Jedna z wielu odrywanych krawędzi z tyłu kasku zapewnia najlepszą aerodynamikę w danej sytuacji, w zależności od aktualnej pozycji głowy.” W ten sposób kierowcy powinni mieć zawsze zapewnioną doskonałą aerodynamikę. Sama koncepcja obejmuje również wizjery, które zostały zaprojektowane w taki sposób, aby gwarantowały szerokie pole widzenia, ale nadal są podporządkowane koncepcji kasku.
Z tego powodu obaj są do siebie podobni Prędkość-Modele w dużej mierze, jeśli umieścisz je jeden na drugim. Różnią się tylko obszarem zastosowania. Podczas czas prędkości przeznaczony głównie do użytku w próbach czasowych, zarządzanie wentylacją Speedair oferują najlepszą możliwą wydajność nawet na długich dystansach. W naszym raporcie z testów z zeszłego roku wiedział, jak przekonać [Połączyć], między innymi dlatego, że ma kilka innych ekscytujących funkcji, które przyczyniają się do komfortu noszenia. „Celem jest stworzenie kasków, które nie idą na kompromis w zakresie aerodynamiki w praktyce i komfortu bez kompromisów ze szkodą dla jednej strony”, konkluduje Aeschbach. Ciekawe będzie zatem, w jakim kierunku Casco jeszcze bardziej zintensyfikuje swoją koncentrację.
Grafika i zdjęcia: Casco, prywatny (o ile nie zaznaczono inaczej)