Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktoweSpektrum

Nowości produktowe: System dwukomorowy Schwalbe: koniec z mieszkaniami?

13 Luty 2014 by redakcja

połknąć3
Koniec z przebiciami: nowy dwukomorowy system Schwalbe powinien umożliwiać jazdę przy bardzo niskim ciśnieniu powietrza, a tym samym znacznie poprawić osiągi opon. Początkowo firma Schwalbe i producent wirników Syntace pracowali niezależnie nad takimi systemami, teraz obie firmy wspólnie opracowują system dwukomorowy.
Wiadomo, że wydajność opon poprawia się przy niższym ciśnieniu powietrza. Opony lepiej dopasowują się do podłoża i reagują o wiele bardziej wrażliwie. Łatwiej toczą się po wybojach i zapewniają lepszą przyczepność i kontrolę. „Nie można jednak ryzykować jazdy na normalnych oponach MTB z ciśnieniem poniżej 1,5 bara, ponieważ wtedy ryzyko przebicia jest po prostu zbyt duże”, wyjaśnia Markus Hachmeyer, starszy menedżer produktu. Przy obecnym trendzie w kierunku szerokich felg, właściwości jezdne opon o niskim ciśnieniu powietrza stają się znacznie lepsze i słabsze gąbczasty, ale ryzyko awarii pozostaje takie samo.
Rozwiązaniem powinien być innowacyjny system dwukomorowy. Wewnątrz widocznej opony znajduje się kolejna komora powietrzna. Ta wewnętrzna komora jest wypełniona powietrzem o wysokim ciśnieniu i ma na celu zapobieganie przebijaniu opony przez krawędź felgi. Jednocześnie system wewnętrzny powinien stabilizować oponę na feldze i zapobiegać niebezpieczeństwu Burping, utrata powietrza w systemie bezdętkowym przy niskim ciśnieniu.
połknąć2
W zależności od zastosowania ciśnienie powietrza w komorze zewnętrznej można teraz bezpiecznie obniżyć do 1 bara. „Do tej pory wszyscy kierowcy testowi byli entuzjastycznie nastawieni do nowych możliwości”, informuje Markus Hachmeyer i podsumowuje opinie:
  • Z kierownicą przyczepność opon jest gigantyczna. Powierzchnia styku jest bardzo duża, a opony prawie nigdy nie ślizgają się po luźnych nawierzchniach. Nawet w najtrudniejszym terenie opony dosłownie przyklejają się do podłoża.
  • Opona to najbardziej wrażliwy element zawieszenia w rowerze. Większa amortyzacja i przyczepność przy niskim ciśnieniu powietrza prowadzi do znacznie lepszej kontroli nad rowerem i umożliwia znacznie większe prędkości.
  • Brak płytek przez przebicia. Nie ma też bardziej wgniecionych felg. Nawet w trudnych warunkach można używać znacznie lżejszych opon. Ponadto dodatkowa komora powietrzna zapewnia doskonałe właściwości pracy awaryjnej.

połknąć1

Aby skorzystać z niskiego ciśnienia w oponach bez ryzyka przebicia, Schwalbe i Syntace niezależnie pracowali nad tym samym pomysłem, a także złożyli wniosek o patent. Obie firmy pracują teraz wspólnie nad przygotowaniem systemu do wprowadzenia na rynek. „Najpóźniej na Eurobike przedstawimy dokładne informacje o projekcie i cenach”, zapowiada Markus Hachmeyer. Schwalbe będzie produkować i sprzedawać system, który ma być kompatybilny z konwencjonalnymi oponami i felgami i ważyć mniej niż 200 gramów.


tagi:system dwukomorowyAktualności- HUASHILoponapołknąć

O redakcja

Velomotion to Twój zespół ekspertów od rowerów i e-rowerów, profesjonalnych rowerzystów i zapalonych rowerzystów. W naszym magazynie prezentujemy nowości produktowe, aktualne i krytyczne relacje z testów oraz nowości ze świata kolarstwa. Opowiadamy się za świadomością jakości, know-how i żywym entuzjazmem dla tematu rowerów.

Nowe siodło 3D o wysokim komforcie: Specialized Phenom Pro z lusterkiem

Solidna i niedroga ochrona D3O: Ochraniacze na kolana Rockrider Feel D_Strong D3O

Jake’a Stewarta Criterium du Dauphine

Criterium du Dauphiné #5: Jake Stewart świętuje pierwsze zwycięstwo w WorldTour

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask z Lidl-Trek – Trek Ballista Mips

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Tudor: Oakley Velo Mach

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Bahrajn Victorious – hełm Rudy Project Rebel

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Movistar – Abus Gamechanger 2.0

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Jumbo – Lease-a-bike – Giro Eclipse Spherical

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Uno-X-Mobility: Sweet Protection Falconer Aero 2Vi

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od EF Education–EasyPost – POC Cytal

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od Red Bull–Bora–hansgrohe i Soudal–Quick-Step – Specialized S-Works Evade 3

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask Visma – Lease-a-bike – Giro Aries Spherical

Aktualizacja zupełnie nowego silnika HPR60 firmy TQ: Ponowne uruchomienie Simplon Rapcon :eTQ i Silk 365 :eLight

Amortyzator RockShox Reverb AXS 2.0

Amortyzator RockShox Reverb AXS: Wygraj jedną z dwóch sztyc regulowanych, w tym wiosło AXS Pod Rocker

  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH