Gwiazdy międzynarodowego peletonu coraz częściej noszą kaski aerodynamiczne. W niektórych wyścigach przełajowych można również obejrzeć modele różnych producentów. Od sukcesu Marka Cavendisha w Mistrzostwach Świata w Kopenhadze w 2011 roku, kiedy to Brytyjczyk nosił na kasku prostą plastikową skorupę ze względów aerodynamicznych, wiele się wydarzyło nie tylko w kwestii rozwoju, ale także regulaminów Światowej Unii Kolarskiej UCI.
Teraz jest w nim klauzula, która o tym mówi "Wyjmowane skorupy hełmu [...] są zakazane. [...] Chociaż użycie [Ten] jest zabronione, dozwolone są całkowicie zamknięte skorupy hełmów.UCI chce uregulować marginalne wady projektu zawodów.
Niezależnie od tego, francuski producent Ekoi podjął ten temat i poszukiwał własnego rozwiązania problemu. Więc Francuzi trzymają się tego Ekcel Aero ze skorupą hełmu, którą można odłączyć od hełmu. Jest to jednak możliwe tylko przy pewnym wysiłku, czego nie należy rozumieć negatywnie. Skorupa dociska się do kasku w sposób uniemożliwiający jej rozłożenie podczas jazdy. Zamiast tego skorupę należy najpierw lekko ścisnąć z tyłu, aby zwolnić ciśnienie. Następnie możesz popchnąć skorupę obiema rękami na obszarze zauszników kasku. Aby móc je całkowicie zdjąć, w końcu sięgasz pod nie od przodu. To brzmi bardziej skomplikowanie niż jest w rzeczywistości. Przećwiczona dwukrotnie, procedura jest łatwa w obsłudze.
Firma Ekoi opatentowała tę koncepcję. Chociaż skorupa może być używana w wyścigach amatorskich, pozostaje tabu w wyścigach licencjonowanych. Jednak pozytywne jest to, że z Ekoi Ekcel Aero dwa kaski w jednym, przecież skorupa skutecznie blokuje chłód podczas zimowych treningów.
Obudowa, która waży niecałe 30 gramów, kryje również kilka specjalnych cech, które zrobiły na nas wrażenie podczas użytkowania. Kask jest bardzo dobrze wentylowany dzięki 27 otworom wentylacyjnym. Dopasowanie jest dobre i można je regulować za pomocą pokrętła z tyłu głowy i ciągłego paska. Klamrę magnetyczną można łatwo obsługiwać jedną ręką. Z wizualnego punktu widzenia można krytykować rozmiar koła, ale spełnia ono swoje zadanie bez żadnych zastrzeżeń.
Kask wykonany z antybakteryjnej pianki Coolmax i EPS w procesie InMold waży zaledwie 250 gramów w rozmiarze S/M. Ponieważ jest bardzo wąski, jest również idealny dla kierowców z małą głową.
//Wniosek
Ekoi pływa z tym Ekcel Aero pod prąd, a wraz z nim podwójny Lottchen w programie, który pokazuje tylko kilka słabości. Kask imponuje ze skorupą i bez niej ze względu na swoją wagę. Jest uniwersalna, dobrze wykonana i ma wygodny krój, choć tak jak wspomniałam, pokrętło regulacyjne z tyłu głowy mogłoby być nieco mniejsze, a krój też trochę za szczupły. Jeśli jednak weźmie się pod uwagę niską cenę 129 euro i związane z nią osiągi, można sobie z tymi niedociągnięciami poradzić.
//Najważniejsze cechy produktu
- wszechstronność
- niska waga
//cena i sieć
- 129,00 Euro
- www.ekoi.com
Schreibe einen Kommentar