Pytanie, czy Enduro należy w rękach UCI, pojawiło się na początku 2012 roku – początek wielkiego szumu wokół Enduro. Wielu zgodziło się, że UCI niszczy ducha i styl życia tego sportu za pomocą absurdalnego zestawu zasad. Aby jednak móc organizować krajowe i międzynarodowe mistrzostwa, nie można uniknąć kolarskiej organizacji patronackiej.
Pierwsze oficjalne zasady enduro zostały zaprezentowane przez UCI 01.11.2013 listopada XNUMX roku (źródło: regulamin UCI):
Wyścig składa się z kilku etapów łączonych i odcinków specjalnych. Zarejestrowane czasy wszystkich odcinków specjalnych doliczane są do czasu całkowitego.
Trasa enduro obejmuje różne tereny z dala od dróg utwardzonych: Trasa powinna być mieszanką wąskich i szerokich, wolnych i szybkich ścieżek i ścieżek oraz prowadzić po różnych nawierzchniach. Każdy odcinek specjalny powinien składać się głównie z zjazdów, dopuszczalne są krótkie odcinki pedałowania i podjazdy.
Etapy łączenia mogą obejmować zarówno mechaniczny ruch pod górę, jak i transport z własnym napędem lub kombinację obu. Trasa powinna skupiać się na przyjemności uczestnika, a także na jego możliwościach technicznych i fizycznych.
Każdy inny system jest dopuszczalny w wyjątkowych okolicznościach i po uprzedniej konsultacji i zgodzie z UCI.
//Pomoc materialna i techniczna
- Jest tylko jeden na rasę „Strefa Technologii” upoważniony
- To, czy coś takiego istnieje i gdzie można je znaleźć, zależy od organizatora
- pomoc techniczna jest dostępna wyłącznie w „Strefa Technologii” erlaubt
- 1 rama na wyścig (zawiera ramę główną, tylny trójkąt i amortyzator)
- 1 widelec amortyzowany na wyścig
- 1 zestaw kół na wyścig
- Materiały wymienione powyżej muszą zostać zatwierdzone przez kierownictwo wyścigu przed wyścigiem i zatwierdzone do wyścigu za pomocą naklejek
- Wymiana wadliwego materiału [jak wyszczególniono powyżej] może zostać przeprowadzona po konsultacji z kierownictwem wyścigu, ale wiąże się z karą czasową 5 minut
//Ochronny sprzęt
- Przez cały wyścig należy nosić kask (dotyczy to również odcinków pchających na odcinkach łączących)
- Według uznania organizatora, kaski zakrywające całą twarz mogą być obowiązkowe
//Wskazówki i mapy
- Materiały mapowe należy udostępnić każdemu kierowcy najpóźniej przed pierwszą sesją szkoleniową
//Wytyczne i oznakowanie trasy
- Organizator musi zadbać o to, aby trasa była przejezdna i nie było możliwości korzystania ze skrótów
- Na odcinkach trasy oznaczonych taśmą odgradzającą obie strony muszą być jednakowo oznakowane
- Odcinki trasy trudne do zinterpretowania i/lub trudne do zdefiniowania należy wyznaczyć bramkami wzorowanymi na wyścigach narciarskich
//wypisać
- otwarte dla wszystkich grup wiekowych, które ukończyły 17 rok życia (nie obowiązuje indywidualny zapis zajęć juniorów)
- Interwał startowy dla zalecanego startu indywidualnego musi wynosić co najmniej 20 sekund
- Należy ukończyć co najmniej trzy odcinki specjalne
- Suma czasów poszczególnych odcinków specjalnych powinna wynosić co najmniej 10 minut dla każdego kierowcy
- Organizator jest zobowiązany zapewnić odpowiednie przeszkolenie do każdego odcinka specjalnego
Schreibe einen Kommentar