# Peter Ramsauer jest uważany za bardzo bliskiego lobby samochodowego.
Peter Ramsauer to zapracowany człowiek, uważany przede wszystkim za przyjaciela kierowców w naszej branży. Próbowaliśmy dowiedzieć się, co sądzi o rowerach i poprosiliśmy go o wywiad.
Prędkość: Jesteś uważany przez opinię publiczną za „AutoMinister”. Czy to wrażenie jest słuszne, czy też rower jako zrównoważony, elastyczny środek transportu jest również ważnym tematem w Twoim programie?
Piotr Ramsauer: W każdym przypadku. Promocja ruchu rowerowego jako elementu nowoczesnego systemu transportowego w miastach i na wsi jest dla mnie bardzo ważna. Wreszcie, co nie mniej ważne, staje się to jasne dzięki Narodowemu Planowi Rowerowemu 2020 opracowanemu przez moją firmę. W końcu Niemcy to nie tylko jeden kraj „auto naród”ale także „naród rowerowy”. Rower jest pojazdem o najszerszej dystrybucji w Niemczech. Niemieckie gospodarstwa domowe mają średnio 0,6 samochodu na mieszkańca, ale 0,9 roweru!
Kiedy ostatnio jeździłeś na rowerze? Czy w Berlinie, czy raczej w domu w Bawarii znajdujesz czas na jazdę na rowerze?
Niestety nie będę mógł tego zrobić w Berlinie. Zauważam jednak znaczny wzmożony ruch rowerowy na ulicach wokół mojego ministerstwa. W wolnym czasie w Bawarii lubię jeździć na rowerze – najlepiej z rodziną.
Czy wtedy wsiadasz na rower górski, rower turystyczny, a nawet rower wyścigowy?
Mam jeden "rower uniwersalny", dzięki któremu szybko opanowuję łagodne wzniesienia. Nawiasem mówiąc, tylko z kaskiem, to dla mnie część tego.
Czy nowy federalny plan tras ruchu uwzględnia również rower jako środek transportu, tak aby sieć ścieżek rowerowych wokół miast była zoptymalizowana i większa część zmotoryzowanych mogła przesiąść się na e-rowery dzięki zwiększonemu zasięgowi e-rowerów? rowery?
Federalny plan tras transportowych obejmuje nadrzędne planowanie inwestycji w zakresie utrzymania, rozbudowy i budowy nowych kolei federalnych, federalnych dróg głównych i federalnych dróg wodnych. Ścieżki rowerowe towarzyszące federalnej infrastrukturze transportowej nie są oddzielnie rozpatrywane w federalnym planie tras transportowych, ponieważ są częścią bardziej szczegółowego planowania, które jest przeprowadzane przez organy ds. budowy dróg krajów związkowych, które działają w imieniu rządu federalnego. Nawiasem mówiąc, odpowiedzialność za budowę ścieżek rowerowych spoczywa na różnych organach odpowiedzialnych za budowę dróg.
Rząd federalny finansuje budowę i utrzymanie ścieżek rowerowych na drogach federalnych, za które odpowiada za budowę. Kraje związkowe są odpowiedzialne za rozbudowę, przebudowę i budowę nowych ścieżek rowerowych na drogach krajowych, podczas gdy powiaty i gminy są odpowiedzialne za ścieżki rowerowe na własnych drogach. Dlatego budowa infrastruktury rowerowej jest przede wszystkim zadaniem krajów związkowych i gmin. Wspieramy jednak rowery elektryczne w ramach programu finansowania „Electromobility Showcase”. Wreszcie, pedeleki są również częścią polityki rowerowej rządu federalnego. W Narodowym Planie Rowerowym 2020 jedno pole działania jednoznacznie dotyczy elektromobilności.
Zielone koncepcje projektowania centrów miast mają ogromne znaczenie w niektórych miastach i gminach w Niemczech. W jakiej roli widzisz rower jako środek transportu w miastach i dla osób dojeżdżających do pracy? Czy centra miast będą wolne od samochodów?
Nie ma wątpliwości, że jazda na rowerze jest ważnym budulcem atrakcyjnych centrów miast oraz tętniących życiem centrów lokalnych i dzielnicowych. Zajmujemy się tym na przykład w naszej białej księdze śródmiejskiej oraz w Narodowym planie rowerowym 2020. Ruch rowerowy zajmuje znacznie mniej miejsca na drogach niż inne rodzaje transportu. Ponadto większy ruch rowerowy pomaga zmniejszyć wpływ ruchu na środowisko: zmniejsza się hałas, miasta są uwalniane z CO2 i innych zanieczyszczeń. Ruch rowerowy może zatem znacząco wspierać cele zintegrowanej polityki rozwoju obszarów miejskich. Nawiasem mówiąc, mając 3 mln euro na realizację krajowego planu rowerowego, promujemy też wzorcowe projekty w miastach. O organizacji ruchu w centrach miast decydują gminy, czyli ile i jakiego ruchu chcą. Ponieważ mają moc planowania.
Gdzie tak naprawdę widzisz e-mobilność w 2020 roku?
Prawie nie będzie 1.000.000 1 1 e-samochodów, ale milion e-rowerów jest bardzo prawdopodobny. Czy są opracowywane dotacje na e-rowery lub czy planowane są dotacje na zakup e-roweru? Rząd federalny nadal opowiada się za celem 2020 miliona pojazdów elektrycznych na niemieckich drogach do XNUMX roku. Wiemy, że liczba rejestracji nie będzie rosła liniowo. Ważne jest, aby wygenerować wystarczającą dynamikę, aby penetracja rynku wzrosła w nadchodzących latach. Dzięki programom finansowania BMVBS, takim jak regiony modelowe elektromobilności i pokazy międzywydziałowe, pokazujemy potencjał elektromobilności – już dziś zwiększa to akceptację klientów.
Co mnie cieszy: Rynek pedeleków rozwija się jeszcze szybciej dzięki dalszemu rozwojowi asortymentu. Wspieramy rowery elektryczne, jeśli są częścią innowacyjnych ofert mobilności. Przykładem jest połączenie z komunikacją miejską, na przykład przez ul „System wypożyczania pedeleków” na przystankach autobusowych. Rząd federalny koncentruje się na promowaniu elektromobilności na badaniach i rozwoju, aby Niemcy stały się wiodącym rynkiem i wiodącym dostawcą elektromobilności w dłuższej perspektywie. Bonusy za zakupy nie są świadczone.
# Jeśli chodzi o sport, Peter Ramsauer wydaje się bliższy piłce nożnej. Tutaj świętuje razem z kanclerz Angelą Merkel i premier Hesji Ursulą Bouffier na EM 2012.
Masz pojęcie nt "chuligan rowerowy" ukształtowany. Ale czy to nie jedno i drugie kierowców, rowerzystów i pieszych wzrost wzajemnego szacunku powinien. Bardziej zrównoważony i sensowny Wiązałoby się to z rozbudową ścieżek rowerowych brać w czymś udział. Jak ty to widzisz?
Ogólnie rzecz biorąc, następujące zasady odnoszą się do większego bezpieczeństwa na drodze: Z dala od konfrontacji i w kierunku większej wspólnoty. Oczywiście wszyscy użytkownicy dróg muszą w równym stopniu przestrzegać tego motta! Dlatego wspieramy kampanię na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego "Uwazaj na drodze", który służy do reklamowania właśnie tej przyczyny. Kampania od roku jest z powodzeniem testowana w modelowych miastach Berlinie i Freiburgu. Kampania jest już dostępna dla wszystkich zainteresowanych gmin. Oraz: Zgadzam się z Tobą, że rozbudowa ścieżek rowerowych ma sens. Tylko w tym roku na ten cel przeznaczono ponad 70 mln euro. Nie zapomnij: w ciągu ostatnich 10 lat w budowę i utrzymanie ścieżek rowerowych na autostradach federalnych zainwestowano łącznie 877 milionów euro.
Z powodu powodzi stulecia ostatnio uszkodził wiele dróg. Stać się w tym planowane projekty budowy ścieżek rowerowych muszą cierpieć, którzy są teraz usuwani lub być poruszonym?
Konkretnego rozmiaru zniszczeń federalnych szlaków komunikacyjnych spowodowanych tegorocznymi powodziami i prawdopodobnych kosztów rekultywacji nie można jeszcze jednoznacznie oszacować. Szkody te są jednak naprawiane ze środków funduszu pomocy rozwojowej, dzięki czemu środki przewidziane w budżecie na ścieżki rowerowe na drogach federalnych są jeszcze dostępne.
W niektórych stanach tak jest Zakaz jazdy na rowerze górskim, ścieżki leśne mniej niż 2 metry szerokości. Ale sport MTB również się do tego przyczynia sensowne zatrudnianie młodych ludzi. Powinien, jej zdaniem polityka w tym zakresie Regiony nie uczestniczą publicznie Tworzenie tras szkoleniowych dla rowerzystów. Ten prowadziłoby do mniejszej liczby argumentów prowadzić z lokalnymi mieszkańcami, turystami itp i młodzież, sport, ale i to turystyki w tych regionach. Jak się z tym czujesz?
Pytanie zasadniczo dotyczy moich kolegów z Federalnego Ministerstwa Środowiska, które jest odpowiedzialne za lasy. Ale jedno jest jasne: "Kolarstwo górskie" jest atrakcyjnym sportem, szczególnie dla młodych ludzi. Federalna ustawa o lasach zezwala również na jazdę rowerem po lesie, jeśli ma to miejsce na drogach i ścieżkach. Prawdziwa jazda terenowa nie jest dozwolona w Niemczech, ponieważ w regionach wrażliwych ekologicznie wrażliwe zwierzęta mogą być niepokojone oprócz obciążenia na odległych, wcześniej nietkniętych obszarach. Dlatego kraje związkowe są zobowiązane w federalnej ustawie o lasach do uregulowania szczegółów - w tym twojej kwestii zbadania udostępnienia publicznych tras treningowych. Cieszę się, że jest już duży wybór przyjaznych naturze tras dla rowerzystów górskich. Również te, które zostały uzgodnione z biurami turystycznymi, rowerzystami górskimi oraz ekspertami z nadleśnictw i ochrony przyrody i krajobrazu, aby uniknąć konfliktów z innymi użytkownikami szlaków. Tak jest, gdy np. niemiecka Inicjatywa Mountain Bike eV reklamuje wyznaczone trasy.
Zdjęcia: Getty Images
Schreibe einen Kommentar