Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Ogólne

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

1 Listopad 2025 by Kacper Gebel

Pegasus Solero EVO 7F Belt: Nowy, wszechstronny rower od kolońskiego producenta jest dobrze wyposażony i stosunkowo niedrogi. Warto się mu bliżej przyjrzeć, jeśli szukasz solidnych komponentów i dysponujesz kwotą około 3.000 euro.

Solidny, niezawodny, łatwy w utrzymaniu? Każdy, kto szuka roweru spełniającego te wymagania, znajdzie szeroki wybór odpowiednich modeli. Praktycznie każdy producent oferujący rowery elektryczne – a dotyczy to praktycznie wszystkich głównych producentów rowerów w dzisiejszych czasach, niezależnie od tego, czy ich korzenie sięgają segmentu rowerów uniwersalnych, czy kolarstwa wyczynowego – ma w ofercie rower, który pasuje do tej kategorii. Zatem wybrany rower elektryczny nie musi koniecznie nosić nazwy konkretnej marki, wystarczy, że będzie dostępny w lokalnym sklepie rowerowym.

Pegasus Solero EVO 7F Belt: niezawodna motoryzacja Bosch

I to nie stanowi problemu, zwłaszcza że wiele rowerów elektrycznych w tej kategorii oferuje bardzo podobną technologię – na przykład w odniesieniu do silnika. Silnik Bosch z napędem centralnym, w różnych wersjach, stał się absolutnym faworytem wśród konsumentów, a ponieważ układ napędowy ma szczególny wpływ na wrażenia z jazdy w segmencie wszechstronnym, osoby, które miały dobre doświadczenia z rowerem Bosch, mogą oczekiwać czegoś podobnego od odpowiednich modeli innych marek.



Pasek Pegasus Solero EVO 7F: niedrogi, wszechstronny produkt z solidną technologią.

Pasek Pegasus Solero EVO 7F w skrócie:

  • Wiceprezes wykonawczy 2.999 Euro z baterią 600 Wh
  • 7-biegowa przekładnia w piaście z wolnobiegiem
  • napęd paska zębatego
  • Linia Bosch Performance (75 Nm)
  • Akumulator 800 Wh za dodatkowe 300 euro

 



To porównanie naturalnie kieruje uwagę na cenę. Ten sam układ napędowy, podobne funkcje – decyzja często pada na model tańszy. I właśnie tutaj nowy Pegasus Solero EVO 7F Belt robi mocne wrażenie: w wersji podstawowej z akumulatorem o mocy 600 Wh, który i tak gwarantuje duży zasięg, będzie kosztował zaledwie 2 funty.999 Rower oferowany jest w cenie 100 euro. Choć jest to model jubileuszowy, upamiętniający 60. urodziny spółdzielni rowerowej ZEG, właściciela marki, nie jest to edycja limitowana ani oferta ograniczona czasowo. Można to raczej uznać za oznakę zmiany w myśleniu w branży rowerowej: spadające ceny obserwuje się również w innych miejscach. To dobra wiadomość nie tylko dla tych, którzy nie mają możliwości leasingu roweru elektrycznego i skorzystania z korzyści finansowych wynikających z wynajmu z opcją kupna.

Technologia o niskich wymaganiach konserwacyjnych do codziennego użytku

Co więc Pegasus oferuje w tej cenie? Przede wszystkim niskie koszty utrzymania dzięki wewnętrznym przekładniom w piaście i napędowi pasowemu. Dzięki paskowi EVO 7F nie trzeba czyścić ani smarować łańcucha, a wystające elementy przerzutki nie ulegną zgięciu podczas montażu na nóżce. Chociaż siedem biegów przerzutki Shimano jest dość ciasno rozmieszczonych, co lepiej pasuje do konwencjonalnego roweru, nic nie stoi na przeszkodzie, aby używać jej w codziennym rowerze elektrycznym – zwłaszcza jeśli jeździsz głównie po płaskim lub pagórkowatym terenie.

Wąski pasek świetlny z tyłu wygląda elegancko.
Rozwiązanie adapterowe umożliwia montaż smartfona.
Zintegrowany akumulator Pegasusa jest wyjmowany od góry.


Pegasus łączy przerzutki w piaście z wariantem napędu Bosch, który zapewnia płynną i łatwą modulację mocy. Silnik Bosch Performance Line zapewnia łagodniejszy wzrost mocy, dzięki czemu jazda nim jest łatwa nawet dla początkujących użytkowników rowerów elektrycznych. Jego moment obrotowy jest optymalnie dopasowany do wymagań napędu z przerzutkami; łatwo modulowane i mocne wspomaganie z pewnością nie zabraknie na podjazdach. Osoby, które często pokonują strome i/lub długie podjazdy, powinny jednak rozważyć siostrzany model Solero EVO 10, który w tej samej cenie oferuje szeroki zakres przerzutek i znacznie mocniejszy silnik Bosch Performance Line PX.

Silnik Bosch Performance ma odpowiedni moment obrotowy i jest bardzo kulturalny.

Oprócz systemu Bosch, Pegasus ma jeszcze więcej do zaoferowania. Szczególną cechą jest adapter z gniazdem zasilania, zintegrowany z mostkiem Solero: umożliwia on podłączenie smartfona za pomocą adaptera lub montaż dodatkowego wyświetlacza. System Bosch w tym rowerze obejmuje wyświetlacz „Purion 200” po lewej stronie kierownicy ze zintegrowanymi przyciskami. Rozwiązanie dla smartfona pozwala korzystać z funkcji nawigacji i innych funkcji oprócz kompaktowego wyświetlacza Purion, bez rozładowywania baterii telefonu.



Adapter do smartfona z zasilaczem

Jasny reflektor to również godna uwagi cecha, nie zawsze oczywista w przypadku roweru za trzy tysiące euro; zintegrowana tylna lampka w bagażniku to miły akcent. Zamiast standardowych opon bez nazwy, Pegasus zamontował wysokiej jakości opony Schwalbe Marathon GreenGuard Performance. Ostatecznie jedyną potencjalną wadą tej przystępnej ceny może być to, że Pegasus zdecydował się na widelec ze sprężyną stalową zamiast pneumatycznej. Jednak biorąc pod uwagę solidne osiągi oferowane przez ten rocznicowy model, łatwo to przeoczyć.

www.pegasus-bikes.de

 



 

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Related Stories

  • Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze
  • Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła
  • Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X
  • Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026
  • Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH