Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

OgólneNowości produktowe

Kompaktowe lampy z dodatkową funkcjonalnością: Wtyczka Knog StVZO

6. Października 2025 by Kacper Gebel

Knog Plug StVZO (niemieckie przepisy o ruchu drogowym): Przystępna cena, atrakcyjny design – ale czy mogą być też jasne? Oczywiście! Lampy Knog z logo „Plug” i „Plus” zapewniają bezpieczeństwo i widoczność, a nawet funkcjonariusze organów ścigania patrzą na nie z uznaniem.

Na drogach pojawia się coraz więcej rowerów bez zamontowanych na stałe świateł – czy to wszechstronny rower szutrowy do dojazdów do pracy, czy retro rower wyścigowy na wypady do lodziarni czy ogródka piwnego. Dostępne są również rowery górskie oraz rowery dziecięce i młodzieżowe bez świateł.

To jest w porządku, a nawet dozwolone; jednak gdy tylko robi się ciemno, rower musi być oświetlony. I nie tylko ze strachu przed policjantem – każdy, kto jest słabo widoczny i ma słabą widoczność, naraża się na ryzyko przeoczenia w ruchu drogowym, a także na przeoczenie przeszkód i zagrożeń.



Knog Plug StVZO: jasne światło w stylowej obudowie.
Knog Plus: uniwersalne dodatkowe światło tylne.

Knog Plug StVZO: Zobacz i bądź widoczny

Knog to jeden z licznych dostawców, którzy mają coś do zaoferowania. Australijski specjalista od oświetlenia, który zadebiutował prawie 20 lat temu, oferując małe światła pozycyjne w eleganckich silikonowych obudowach, a obecnie może pochwalić się bogatym portfolio, w wielu swoich produktach pozostał wierny organicznemu wzornictwu i charakterowi swoich wczesnych lat. Dotyczy to również przednich i tylnych świateł z serii Knog Plug StVZO, które charakteryzują się zaokrąglonymi kształtami i antypoślizgową powierzchnią pokrytą TPU. Stylowy wygląd zestawu lamp podkreślają obudowy dostępne w kolorze czarnym, czerwonym i jasnoszarym.



Dzięki okrągłemu wgłębieniu obudowa pewnie przylega do kierownicy.
Światła tylne można również zamontować w sposób antypoślizgowy.

Co najważniejsze, kompaktowe lampki są dostępne w wersji zgodnej z przepisami StVZO, rozpoznawalnej po numerze K i falistej linii. Tylko te lampki są dopuszczone do sprzedaży i użytkowania jako oświetlenie rowerowe w Niemczech; można je rozpoznać po braku trybu migania i specjalnej konstrukcji stożka świetlnego reflektora. Podczas gdy niezatwierdzone lampy Knog po prostu świecą we wszystkich kierunkach, wersja zgodna z przepisami StVZO ma wyraźną linię odcięcia, która ma zapobiegać oślepianiu nadjeżdżających pojazdów. Działa to oczywiście tylko wtedy, gdy lampa jest prawidłowo ustawiona.

Wtyczki ładuje się poprzez mini USB z tyłu.
Przy mocowaniu należy pamiętać o użyciu właściwego rzepu.
Kwadratowe pierścienie do reflektorów i świateł tylnych mają różne rozmiary.


Dostosowany do nowoczesnych standardowych kierownic

Obudowa reflektora posiada okrągłe wycięcie przeznaczone do kierownic o średnicy 31,8 mm; wtyczkę można bezpiecznie zamocować również na węższych kierownicach. W przypadku tylnego światła, dwa wypustki na miękkiej osłonie gniazda ładowania zapewniają bezpieczne mocowanie na kierownicach o różnych średnicach. Za właściwe mocowanie odpowiadają paski rzepowe z kwadratowymi pierścieniami. Należy zachować ostrożność: paski rzepowe do przedniego i tylnego światła mają tę samą długość, ale kwadratowe pierścienie różnią się rozmiarem i tylko te większe można zaczepić o obudowę reflektora.

Wtyczka typu Knog
W całkowicie ciemnej piwnicy Knog Plug zapewnia mocne, równomierne oświetlenie.

Mocna gumowa powłoka pasków na rzepy zapewnia łatwy i bezpieczny montaż lampki. Ładowanie odbywa się przez micro-USB, a po jego podłączeniu czas na jazdę próbną w ciepły, późny, letni wieczór. Przy mocy 140 lumenów, mała lampka Knog Plug jest dość jasna i zapewnia dobrą widoczność z daleka; brakuje jej jednak wyraźnego oświetlenia z bliska. Rozproszone światło zapewnia jednak wystarczające oświetlenie obszaru bezpośrednio przed motocyklem.



Producent nie oferuje różnych trybów świecenia, co naturalnie oznacza, że ​​nie można oszczędzać energii, używając niższego ustawienia. Knog podaje czas świecenia wynoszący dwie i pół godziny dla światła przedniego i trzy i pół godziny dla światła tylnego o mocy 10 lumenów, co z pewnością wystarczy na wiele krótszych, codziennych przejażdżek. A ponieważ i tak nie zostawiasz lampek na rowerze, ich naładowanie na czas nie powinno stanowić problemu.

Lampę Plus można z łatwością przymocować do ubrania.

Knog Plus: Uniwersalne dodatkowe światło z klipsem

Potrzebujesz jeszcze lepszej widoczności? Jako dodatkowe źródło światła do tyłu, Knog oferuje lampkę rowerową Plus Rear StVZO – również certyfikowaną, ale z drugim poziomem światła, który podwaja moc do 20 lumenów, ale skraca czas świecenia z 3,5 do dwóch godzin. Aby naładować lampkę, wystarczy podłączyć ją do portu USB w komputerze. Lampkę Plus można przymocować do sztycy siodełka za pomocą rzepu lub silikonowego pierścienia, choć mały przycisk może być nieco trudny w obsłudze. Jej prawdziwym przeznaczeniem jest jednak odłączenie lampki w kształcie pręta od uchwytu i przymocowanie jej do ubrania, torby lub czegoś podobnego za pomocą świetlnego „klipsa”. Oczywiście nie jest to rozwiązanie przeznaczone tylko do jazdy na rowerze – każdy, kto uprawia jogging lub wychodzi na dwór z psem, może w ten sposób poprawić swoją widoczność. Na rowerze, na przykład, można ją przymocować do złożonej nogawki spodni – wtedy okrężny ruch źródła światła jeszcze bardziej zwiększa widoczność.



Obrotowe tylne światło jeszcze bardziej przyciąga wzrok.

Dość mały i niezbyt drogi

Lampki Knog są dość kompaktowe: przednia lampka ma 7,5 cm długości i, podobnie jak tylna, średnicę 3,3 cm. Przy wadze odpowiednio 65 i 30 gramów, lampki zasilane bateriami są tak lekkie, że nie obciążają nawet kieszeni kurtki – dzięki czemu jazda z włączonymi lampkami nie powoduje żadnych niepożądanych efektów ubocznych. Ceny są również umiarkowane: przednia lampka rowerowa Plug StVZO kosztuje 28,95 euro, tylna lampka rowerowa Plug StVZO 23,95 euro, a tylna lampka rowerowa Plus StVZO 20,95 euro.

www.knog.com



tagi:światła bateriioświetleniepolecanepokrętłoŚwiatłoBezpieczeństwoAkcesoria

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Related Stories

  • Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026
  • Ponowne uruchomienie pedału SPD: Wilczy Kieł ALT–CTRL–DEL
  • Wiele nowości w Gravel i Allround: Rowery Stevens 2026
  • Ponowne uruchomienie z silnikiem Bosch SX: BH iGravelX NX
  • Jasne światła na początek roku szkolnego: Bezpieczna jazda do szkoły z Sigmą
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH