Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Przystępny cenowo model z nową linią Bosch Performance Line PX na rocznicę firmy: Pegasus Solero EVO 10

29. Października 2025 by Kacper Gebel

Pegasus Solero EVO 10: Marka ZEG z Kolonii świętuje swoje sześćdziesiąte urodziny, prezentując atrakcyjny model w edycji specjalnej. Nie szczędzono też (prawie) kosztów w innych aspektach – jako sportowy i wszechstronny model, Solero EVO 2026 to doskonały wybór, z zupełnie nowym układem napędowym Bosch Performance Line PX.

Pod względem technologicznym rowery trekkingowe zawsze bazowały na rowerach górskich. Dzięki potrójnym tarczom i mocnym hamulcom szczękowym pierwsze modele z końca lat 1980. wyróżniały się na tle popularnych wówczas rowerów turystycznych; później widelce amortyzowane i hamulce tarczowe zapewniały komfort i bezpieczeństwo w codziennym użytkowaniu i podczas wycieczek. Ten sam trend utrzymał się w rowerach elektrycznych – tutaj napęd Bosch Performance Line CX był wyborem do sportowej jazdy w terenie i na szosie.

Ale teraz, dzięki nowemu silnikowi, rower elektryczny trekkingowy odchodzi od rowerów górskich. Bosch wprowadził Performance Line PX, nowy system, który nie idzie na kompromisy w kwestii osiągów silnika, a jednocześnie jest lepiej dostosowany do potrzeb komfortu zarówno codziennych rowerzystów, jak i rowerzystów turystycznych. Silnik ten można wypróbować na przykład w nowym Pegasusie Solero EVO 10.



Pegasus Solero EVO 10: model jubileuszowy z nową linią Bosch Performance Line PX

Kolońska spółdzielnia rowerowa ZEG wypuściła nowy model Solero jako specjalny model rocznicowy z okazji swoich 60. urodzin. Oczywiście nie jest on rozdawany za darmo, ale jego cena wynosi zaledwie 2 euro.999 Cena 1000 euro z pewnością jest godna uwagi. Za tę kwotę, dość umiarkowaną jak na dzisiejsze standardy, dostajesz praktycznie wszystko, czego można oczekiwać od roweru elektrycznego. Zaczyna się od akumulatora, który przy 600 Wh jest już całkiem pokaźny – dodatkowe 200 watogodzin kosztuje dodatkowe 300 euro. Oczywiście nie oszczędzano też na silniku, a mianowicie na Bosch PX.

Skrót oznacza wysoki moment obrotowy 90 Nm i moc szczytową do 750 watów, co jest zdecydowanie domeną e-MTB. Jednak dla rowerzystów turystycznych bardziej interesująca jest inna wartość: przy kadencji 70 obr./min – czyli energicznym, ale nie gwałtownym pedałowaniu – silnik może generować ciągłą moc 550 watów. Oznacza to, że nawet przy umiarkowanym wysiłku i umiarkowanej kadencji otrzymasz solidne doładowanie, mimo że Bosch CX ma znacznie wyższą ciągłą moc wyjściową.



Bosch PX charakteryzuje się szybką reakcją i niskim poziomem hałasu.

Mocny, nowy silnik Bosch do użytku turystycznego

Zoptymalizowana krzywa momentu obrotowego silnika PX zapewnia płynną reakcję, podczas gdy silnik Bosch CX zapewnia bardziej sportową i stabilną pracę. Dzięki temu rower jest łatwy w prowadzeniu podczas ruszania, zapobiegając szarpnięciom podczas przyspieszania – co może być dezorientujące dla początkujących użytkowników rowerów elektrycznych. Osoby z doświadczeniem w korzystaniu z innych silników mogą zauważyć jeszcze jedną rzecz: wyjątkowo niski poziom hałasu jednostki PX. W tym przypadku nowy silnik zdecydowanie przewyższa CX, co jest cechą, którą z pewnością docenią osoby jeżdżące w ciszy.

Nowy Solero już zdobył niemiecką nagrodę German Design Award.
Tylne światło LED jest elegancko zintegrowane.


 

Pegasus oferuje w swoim jubileuszowym rowerze nie tylko najnowocześniejszy silnik, ale także kompleksowy pakiet. Zaczynając od nowego napędu Shimano Cues, którego dziesięć biegów zapewnia szeroki zakres, a także posiada jasną lampę przednią o natężeniu światła 70 luksów, taką samą, jaką marka stosuje w znacznie droższych rowerach. Jedynym niedociągnięciem jest widelec z zawieszeniem pneumatycznym; jednak model ze stalową sprężyną spełnia swoje zadanie znakomicie.

Zasilany adapter do smartfona na trzpieniu

Elektroniczne urządzenia peryferyjne układu napędowego są interesujące. Pegasus zintegrował interfejs „Monkey Link 2.0” z mostkiem kierownicy, który nie tylko zasila dołączony wyświetlacz „Bosch Purion 200”, ale także umożliwia podłączenie (i oczywiście ładowanie) smartfona za pośrednictwem adaptera. Jest to oczywiście bardzo praktyczne, jeśli chcesz korzystać z zaawansowanych funkcji nawigacji i tym podobnych.



Jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny, mocny i nowocześnie wyposażony Pegasus Solero EVO 10 plasuje się w czołówce modeli.

Aluminiowa rama Pegasusa Solero EVO 10, dostępna w trzech wersjach, została zaprojektowana z myślą o wygodnej pozycji za kierownicą i komfortowym prowadzeniu; akumulator ładowany od góry ułatwia obsługę. Czyste linie uzupełnia nowoczesne, zintegrowane prowadzenie kabli; kable i inne elementy są jednak poprowadzone na zewnątrz kokpitu. To wyraźna różnica w porównaniu z topowym Pegasusem Premio, którą można łatwo zaakceptować. W końcu, aby uzyskać atrakcyjną cenę rocznicową, trzeba było pójść na pewne kompromisy – a producent z pewnością nie oszczędzał na funkcjonalności ani jakości materiałów.

www.pegasus-bikes.de



 

tagi:Bosch PXpolecanePegasusTrekkingowy rower elektrycznyZEG

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Related Stories

  • Oddzwonienie w Muzeum Pedelec: Gotowy do użycia w muzeum dzwonek alarmowy dzwoni dla „EFahrer” i chip.de: Komentarz do bieżących raportów na temat wycofań rowerów elektrycznych
  • Zębatka E-Drive w systemie FIT: Pionierska jazda w ustalonym systemie
  • Nowości Pegasusa 2020: Rowery trekkingowe i sportowe e-rowery
  • Nowości produktowe: Pegasus E-Bike 2018: wiele nowości w Premio i Opero
  • Leasing roweru: ZEG świętuje pół wieku sukcesów
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH