Standert Parter 2026: Berlińska firma wymienia swój rower gravelowy ze stali nierdzewnej na UDH i jednocześnie wprowadza na rynek kompletne zestawy rowerowe. Model zachowuje swoje doskonałe cechy, w tym niezwykłe połączenie możliwości turystycznych i wyścigowej geometrii.
Stalowy rower gravelowy berlińskiej marki jest teraz kompatybilny z nowoczesnymi technologiami. Model Standert na parterze wyposażono w tylne widełki UDH, co pozwala na zastosowanie nowego napędu SRAM XPLR 1x13, który firma prezentuje w dwóch nowych wariantach konstrukcyjnych. Model z kołami SRAM Rival AXS XPLR i DT Swiss G1800 kosztuje 4.499 euro; wersja z kołami SRAM Force AXS XPLR i DT Swiss GRC 1400 30 jest droższa o 2.000 euro. Rama z widelcem jest również dostępna za rozsądną cenę 2.399 euro – w cenę wliczony jest zestaw sterów Chris King.

Standard Parter 2026: Nowe kolory, sprawdzona koncepcja
Poza nowymi opcjami kolorystycznymi „Golden Brown” i „White Rabbit”, wszechstronny rower ze stali nierdzewnej wydaje się pozostać praktycznie niezmieniony. Jedna z jego wyróżniających cech – regulowane haki widelca – sprawiła, że przejście na UDH było stosunkowo proste; jednak tylny trójkąt musiał zostać zmodyfikowany i teraz ma inne wymiary niż w poprzednim modelu. Dla posiadaczy poprzedniej wersji, którzy zastanawiają się, czy mogą po prostu zamontować nowe haki widelca UDH: Według Standerta jest to generalnie możliwe, choć spowoduje niewielkie zmiany w geometrii, które mogą wpłynąć na prowadzenie.
Suwak widelca, podobnie jak obrotowy uchwyt koła na widelcu, umożliwia regulację szerokości opon. Do kół 28-calowych pasują opony o szerokości do 50 mm lub alternatywnie opony 650B o szerokości do 54 mm. Ponieważ szersza (a tym samym wyższa) opona wpływa na geometrię układu kierowniczego, obrotowy hak widelca umożliwia regulację zakrętu. Ta funkcja była już obecna w drugiej wersji Erdgeschoss, a poza tym wszystko pozostało bez zmian.
Liczne opcje montażu pozwalają na montaż bagażników i wielu innych elementów; nawet linka dynama może być poprowadzona przez widelec. Dzięki temu rower ze stali nierdzewnej jest w pełni odpowiedni do bikepackingu i turystyki, choć geometria ramy przedstawia zupełnie inną historię: suport jest zbudowany jak rasowy rower przełajowy, z krótką główką ramy i długim wysięgiem, co zapewnia niską, wyciągniętą pozycję podczas jazdy. Wysoki suport i ostry kąt główki ramy to również uderzające cechy.
Rower turystyczny o geometrii wyścigowej
Te nieco kontrastowe cechy jak dotąd nie wpłynęły na popularność modelu parterowego – i nie oczekuje się, że to się zmieni. Poza tym, szczególnie sportowi kolarze docenią rower szutrowy gotowy do jazdy turystycznej, z powolnym układem kierowniczym i wyprostowaną pozycją za kierownicą.
Mieszkania na parterze Standert można już zamawiać; dostawa planowana jest na styczeń 2026 roku. Osoby zainteresowane powinny się pospieszyć – doświadczenie pokazuje, że w Berlinie popyt przewyższa podaż.





