Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Ogólne

Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X

29. Października 2025 by Kacper Gebel

Campagnolo Super Record X: Nowa elektroniczna grupa osprzętu do rowerów szutrowych, następczyni modelu Super Record Wireless wprowadzonego tego lata, wykorzystuje bezprzewodową transmisję sygnału. Grupa ta jest również wyposażona w nową kasetę z przełożeniami oraz wersje all-road z jedną lub dwiema tarczami.

Pięć lat po przynieśćPo modelu Ekar, pierwszej tradycyjnej grupie osprzętu szutrowego tej firmy, która była również pierwszym na rynku mechanicznym 13-biegowym systemem przerzutki, Campagnolo oferuje teraz elektroniczną grupę osprzętu do jazdy szutrowej i terenowej, ale nie nazywa się ona już Ekar.

Campagnolo Super Record X: Najważniejsze cechy



  • Bezprzewodowy napęd 1x13 do rowerów szutrowych
  • Dwie kasety: 9-42 i 10-48
  • Przerzutka „Nano Clutch” zapewniająca optymalne napięcie łańcucha
  • Siedem rozmiarów tarcz łańcuchowych, opcjonalny miernik mocy
  • Cena od 3.375 Euro

 

Campagnolo Super Record X: elektroniczna grupa osprzętu szutrowego z biegami 1×13 i bezprzewodową zmianą biegów.



Dźwignia ergonomii nowego Super Record

Campagnolo nazywa swoją nową grupę Super Record X, podkreślając jej bliskie pokrewieństwo z obecną grupą szosową Super Record z napędem 2x13, która została wprowadzona dopiero latem 2025 roku (wkrótce odbędą się testy długoterminowe). Oczywiście, nowa grupa gravelowa korzysta z różnych komponentów i funkcji z niej. SR X jest bezprzewodowa; prawa dźwignia Ergopower, służąca do hamowania i zmiany przełożeń, jest identyczna jak w grupie szosowej. Po lewej stronie znajduje się dedykowana dźwignia hamulca, ale jej kształt znacząco różni się od kształtu grupy Ekar: ma ergonomicznie zoptymalizowany kontur Super Record.

Nowy układ elektroniczny wyposażono w dźwignie o zoptymalizowanej konstrukcji pod kątem ergonomii – teraz także z funkcją hamowania po lewej stronie.

Lekka przerzutka dostępna w dwóch długościach – szutrowa i szosowa

Tylna przerzutka nowej grupy 1x13 to delikatna, nieco misternie zaprojektowana konstrukcja z elementami z włókna węglowego formowanymi wtryskowo. Wygląda niemal identycznie jak przerzutka Super Record, ale różni się dłuższym wózkiem i łożyskiem „Nano Clutch”, które ma za zadanie utrzymywać łańcuch w stałym napięciu, zapobiegając w ten sposób jego zsuwaniu się na nierównych nawierzchniach. Campagnolo podaje wagę przerzutki, łącznie z akumulatorem, na 347 gramów, co czyni ją o całe 50 gramów lżejszą od przerzutki obecnego SRAM Red XPLR.



Przerzutka X może obsługiwać zębatki o liczbie zębów do 48.
Przerzutka Allroad z krótszym wahaczem zatrzymuje się na 36 zębach.

Nowa grupa osprzętu Campagnolo obejmuje dwie opcje kaset: 9-42 (9-10-11-12-13-14-16-18-21-25-30-36-42) i 10-48 (10-11-12-13-14-16-18-21-25-30-36-42-48). Pierwsza z nich jest stosowana od 2020 roku w mechanicznej kasecie Ekar, druga natomiast jest całkowicie nowa. Posiada pięć zębatek o skoku co jeden ząb (10-14), co daje jej o jeden skok więcej w zakresie wysokich prędkości niż kasety SRAM. Z 48 zębami oferuje również nieco łatwiejsze przełożenie podjazdowe. Dzięki temu nowa kaseta Campagnolo jest najlepszym połączeniem bliskich przełożeń i szerokiego zakresu przełożeń dostępnych obecnie na rynku. Waga wynosi odpowiednio 322 i 364 gramy.

Należy zauważyć, że nowe kasety mają zoptymalizowane profile zębów, zaprojektowane specjalnie dla nowej przerzutki. Według Campagnolo, kasety Ekar nie są kompatybilne z bezprzewodowym systemem zmiany przełożeń i nie powinny być używane.



Pojedyncza tarcza dostępna jest w siedmiu rozmiarach.
Grupa Allroad z biegami 2×13 ma dodatkowe przyciski zmiany biegów.

Do precyzyjnego dostrojenia przełożenia Campagnolo oferuje łącznie siedem tarcz: od 38 do 48 zębów (w krokach co dwa) oraz tarczę 52-zębową. Dostępne są korby o długości od 165 do 175 mm, a także korby z wbudowanym miernikiem mocy.

Allroad z przełożeniami 2x13, rower szosowy z napędem 1x13

Oprócz nowej grupy 1x13, Campagnolo oferuje wersję Allroad z podwójną tarczą, która różni się od znanej grupy szosowej przede wszystkim tylną przerzutką „Nano Clutch”. Ta przerzutka ma krótszy wahacz i maksymalną pojemność tarczy 36 zębów. Nowością są również manetki na sztycy, które są połączone linką z odpowiednimi dźwigniami Ergopower i można je dowolnie ustawić na kierownicy. Grupa Allroad oferuje te same przełożenia co grupa szosowa Super Record: cztery opcje kaset (10-29, 10-33, 11-32 i 11-36) i siedem kombinacji tarcz w zakresie od 45/29 do 55-39.



Doskonała funkcjonalność obecnych dźwigni Ergopower oraz kasetowych zębatek z przemyślanymi przyrostami: Super Record X mógłby odmienić oblicze marki Campagnolo – gdyby nie wysoka cena.

Na koniec, Campagnolo oferuje teraz również grupę osprzętu szosowego 1x13 opartą na przerzutce Allroad, ale poza tym identyczną z grupą gravelową – pomijając nieco wyższą cenę. A skoro już o tym mowa: ile kosztują nowe grupy osprzętu Campagnolo? Cena Super Record X 1x13 zaczyna się od 3.375 euro; cena grupy szosowej 1x13 to 3.410 euro. Cena grupy Allroad z przełożeniami 2x13 to 4.370 euro. Miernik mocy jest dostępny za dodatkową opłatą 1.167 euro.

Grupa uliczna 1×13 prawdopodobnie pozostanie zjawiskiem marginalnym.


Poza drogim miernikiem mocy, Campagnolo oferuje niższe ceny SRAM Red XPLR 1x13, który oficjalnie kosztuje około 3.900 euro. Funkcjonalnie identyczny SRAM Force, z sugerowaną ceną detaliczną około 2.000 euro, jest znacznie tańszy niż Campagnolo SR X, a mechaniczny Campagnolo Ekar GT kosztuje nieco poniżej 1.350 euro. Nowa elektroniczna grupa osprzętu gravelowego z pewnością przypadnie do gustu wielu fanom Campagnolo, ale aby przyciągnąć nowych klientów, Włosi muszą w końcu powrócić do bardziej przystępnych cen.

www.campagnolo.com

 



tagi:Campagnolo Super Record Xpolecaneżwir

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Related Stories

  • Ponowne uruchomienie pedału SPD: Wilczy Kieł ALT–CTRL–DEL
  • Aluminiowe pojazdy dojeżdżające do pracy po drogach szutrowych i drogowych: BH GravelX 1.8
  • Wiele nowości w Gravel i Allround: Rowery Stevens 2026
  • Nowe grupy kierownic typu drop bar do rowerów szosowych i szutrowych: SRAM Force AXS i Rival AXS 2025
  • Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH