E-MTB / TEST: Thok prezentuje model TK02 S, następcę klasycznego roweru enduro, TK01 R. Wyposażony w nowy silnik Bosch CX Gen 5 i udoskonaloną geometrię, e-enduro obiecuje mnóstwo frajdy z jazdy. Sprawdź tutaj, czy e-MTB spełnia te oczekiwania.
Thok TK02 S: nowy etap ewolucji klasycznego enduro
TK02 S jest następcą pierwszego E-Enduros Od Thok: TK01. Dzięki temu nowemu modelowi Thok wprowadza nowoczesną aktualizację platformy. Jest to szczególnie widoczne w silniku, który teraz posiada nowy silnik Bosch CX Gen 8 zamiast Shimano EP5. Zmieniono również geometrię – nowy TK02 S ma teraz znacznie ostrzejszy kąt podsiodłowy, wynoszący 77°. Na pierwszy rzut oka obiecuje to lepsze osiągi na podjazdach. Thok wyposażył również nowość w nowoczesne komponenty, takie jak stosunkowo nowy Sram Eagle 70.
Dane Thok TK02 S
- Zastosowanie: Enduro
- Materiał ramy: aluminium
- Silnik: Linia Bosch Performance CX (Gen5)
- pojemność baterii: 600 i 800 Wh, z możliwością rozszerzenia o opcjonalny wzmacniacz zasięgu o pojemności 250 Wh
- Maksymalny moment obrotowy: 100 Nm
- Skok zawieszenia: 170 mm z przodu i z tyłu
- rozmiar koła: Mullet, 29″ przód, 27,5″ tył
- rozmiary: S | M | L | XL
- Cena: 6.290 €
- Nasz model testowy: Rozmiar L, jeździec testowy 180 cm
geometria
| Rozmiar | S | M | L | XL |
|---|---|---|---|---|
| długość rury podsiodłowej | 385 | 415 | 450 | 495 |
| wysokość suportu | 355 | 355 | 355 | 355 |
| spadek suportu | 15 | 15 | 15 | 15 |
| długość tylnego trójkąta | 453 | 453 | 453 | 453 |
| kąt siedziska | 77,5 ° | 77 ° | 77 ° | 77 ° |
| kąt skrętu | 64,5 ° | 64,5 ° | 64,5 ° | 64,5 ° |
| Długość rury sterowej z zestawem słuchawkowym | 105 | 115 | 131 | 149 |
| Radstand | 1212 | 1233 | 1265 | 1298 |
| Stos | 614 | 623 | 638 | 654 |
| Zasięg | 423 | 439 | 464 | 491 |
Rama i wyposażenie
Futurystyczne kształty ram o czystych liniach to coś, czego oczekujemy od Thok – i to samo można znaleźć w nowym TK02 S. Przyjemne detale, takie jak bezpośrednie mocowanie standardowego hamulca 203 mm czy mały błotnik, cieszą oko i podkreślają nowoczesny charakter marki Thok.
Pod względem wyposażenia, E-Enduro oferuje solidny pakiet: zawieszenie Fox Performance z widelcem o skoku 38 mm zapewnia dużą rezerwę mocy w trudnym terenie. Magura MT5 zapewnia niezawodne hamowanie. Jeśli chodzi o przełożenia, Thok stawia na nowy Sram Eagle 70. Z Assegai i Minion DHR, E-Enduro oferuje bardzo dobre opony, ale opona EXO+ na tylnym kole może być przeciążona podczas trudnej jazdy enduro.
silnik i akumulator
W ramach przeprojektowania modelu TK01 na TK02, Thok zmodernizował również silnik. Nowy silnik Bosch CX Gen 02 w modelu TK5 S a zapewnia ogromną moc. Moment obrotowy 100 Nm w połączeniu ze zoptymalizowanym systemem sterowania zapewnia temu e-enduro doskonałe właściwości jezdne na podjazdach. W kwestii wyświetlacza, Thok postawił na Purion 200.
Akumulator o pojemności 800 Wh zapewnia wystarczającą moc na dłuższe wyprawy. Jeśli to nie wystarczy, można zdecydować się na rozszerzenie zasięgu o 250 Wh, zwiększając łączną pojemność do 1050 Wh. Thok oferuje jednak również akumulator o pojemności 600 Wh jako opcję. Jeśli więc rzadko wybierasz się na dłuższe wycieczki z dużymi przewyższeniami, możesz znacznie zmniejszyć całkowitą masę swojego e-MTB dzięki mniejszemu akumulatorowi. Akumulator można zdemontować, ale wymagane są dwie śruby mocujące pokrywę. Dostępne są prostsze rozwiązania, ale pokrywa jest wykonana z aluminium, a zatem jest bardzo wytrzymała.
Test: Thok TK02 S w akcji
Charakterystyka jazdy pod górę
Nowoczesne rowery Thok, takie jak TP4, słyną z doskonałych właściwości jezdnych na podjazdach. Te cechy potwierdza również TK02 S, najnowszy rower e-enduro firmy Thok, który również znakomicie radzi sobie na podjazdach. Ostry kąt siodełka 77° i długie dolne widełki tylne, w połączeniu z najnowszym silnikiem Bosch CX Gen 5, pozwalają rowerowi pokonać niemal każdą, nawet najbardziej stromą, górę. Nie ma się wrażenia jazdy na rowerze enduro. Kontrola trakcji silnika działa doskonale. Pozycja jazdy jest stosunkowo wyprostowana i wygodna. Dzięki temu pedałowanie na e-MTB jest bardzo łatwe – być może zbyt łatwe, by szybko pokonywać dystans. Ale nie do tego został zaprojektowany ten rower.


Charakterystyka jazdy w dół
Podczas zjazdów mocne strony TK02 naprawdę się ujawniają, szczególnie przy większych uderzeniach, takich jak skoki i spadki. 170 mm skoku zawieszenia w ramie radzi sobie z wieloma wyzwaniami i zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Tylna część czule reaguje na uderzenia i staje się przyjemnie progresywna pod koniec skoku. Podczas jazd testowych, szczególnie w trudnych warunkach, tył czasami osiągał granice swoich możliwości. Możliwe, że dałoby się to zrekompensować bardziej szczegółową konfiguracją – ale nie mieliśmy na to czasu. Podczas jazd testowych zauważyliśmy lekkie uczucie ciężkości przodu, co prawdopodobnie wynika z połączenia dodatkowej masy aluminiowej ramy, długich tylnych widełek i stosunkowo krótkiego zasięgu. Wymaga to jednak przyzwyczajenia – a krótszy zasięg idzie w parze z krótszym rozstawem osi. To z kolei daje TK02 S przewagę w ciasnych zakrętach i na krętym terenie. Podsumowując, najnowszy e-MTB firmy Thok okazuje się solidnym, wszechstronnym rowerem enduro.

Konkluzja
Jako mały, autentyczny producent, Thok oferuje solidny rower enduro w uczciwej cenie – TK02 S. Dzięki nowoczesnym regulacjom geometrii i nowemu silnikowi Bosch CX, ten rower e-enduro plasuje się w czołówce e-MTB o doskonałych właściwościach podjazdowych – czego można oczekiwać od nowszych rowerów elektrycznych Thok. Zaprasza do dłuższych przejażdżek enduro, które mogą obejmować również wiele podjazdów. Na podjazdach prawie zapomina się, że to rower enduro. Thok TK02 S dobrze radzi sobie również na zjazdach i dobrze amortyzuje szczególnie silne uderzenia. Po krótkim okresie adaptacji będzie to dobry, wszechstronny rower enduro.












