Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

kompletne kołarowery górskieTesty

krótki test: Thok TK02 S – nowy klasyk enduro

2. Września 2025 by Floriana Strygela

Thok TK02s E-MTB Enduro

E-MTB / TEST: Thok prezentuje model TK02 S, następcę klasycznego roweru enduro, TK01 R. Wyposażony w nowy silnik Bosch CX Gen 5 i udoskonaloną geometrię, e-enduro obiecuje mnóstwo frajdy z jazdy. Sprawdź tutaj, czy e-MTB spełnia te oczekiwania.

Thok TK02 S: nowy etap ewolucji klasycznego enduro

TK02 S jest następcą pierwszego E-Enduros Od Thok: TK01. Dzięki temu nowemu modelowi Thok wprowadza nowoczesną aktualizację platformy. Jest to szczególnie widoczne w silniku, który teraz posiada nowy silnik Bosch CX Gen 8 zamiast Shimano EP5. Zmieniono również geometrię – nowy TK02 S ma teraz znacznie ostrzejszy kąt podsiodłowy, wynoszący 77°. Na pierwszy rzut oka obiecuje to lepsze osiągi na podjazdach. Thok wyposażył również nowość w nowoczesne komponenty, takie jak stosunkowo nowy Sram Eagle 70.

Thok TK02 S E-Enduro



Dane Thok TK02 S

  • Zastosowanie: Enduro
  • Materiał ramy: aluminium
  • Silnik: Linia Bosch Performance CX (Gen5)
  • pojemność baterii: 600 i 800 Wh, z możliwością rozszerzenia o opcjonalny wzmacniacz zasięgu o pojemności 250 Wh
  • Maksymalny moment obrotowy: 100 Nm
  • Skok zawieszenia: 170 mm z przodu i z tyłu
  • rozmiar koła: Mullet, 29″ przód, 27,5″ tył
  • rozmiary: S | M | L | XL
  • Cena: 6.290 €
  • Nasz model testowy: Rozmiar L, jeździec testowy 180 cm

Thok TK02 S E-Enduro

geometria

RozmiarSMLXL
długość rury podsiodłowej385415450495
wysokość suportu355355355355
spadek suportu15151515
długość tylnego trójkąta453453453453
kąt siedziska77,5 °77 °77 °77 °
kąt skrętu64,5 °64,5 °64,5 °64,5 °
Długość rury sterowej z zestawem słuchawkowym105115131149
Radstand1212123312651298
Stos614623638654
Zasięg423439464491

Rama i wyposażenie

Futurystyczne kształty ram o czystych liniach to coś, czego oczekujemy od Thok – i to samo można znaleźć w nowym TK02 S. Przyjemne detale, takie jak bezpośrednie mocowanie standardowego hamulca 203 mm czy mały błotnik, cieszą oko i podkreślają nowoczesny charakter marki Thok.
Pod względem wyposażenia, E-Enduro oferuje solidny pakiet: zawieszenie Fox Performance z widelcem o skoku 38 mm zapewnia dużą rezerwę mocy w trudnym terenie. Magura MT5 zapewnia niezawodne hamowanie. Jeśli chodzi o przełożenia, Thok stawia na nowy Sram Eagle 70. Z Assegai i Minion DHR, E-Enduro oferuje bardzo dobre opony, ale opona EXO+ na tylnym kole może być przeciążona podczas trudnej jazdy enduro.

Tk02 S widok z boku



Hamulce TK02 S
Model TK02 S standardowo wyposażony jest w hamulce Magura MT5 z tarczami o średnicy 203 mm.
Wsparcie Vario
Sztyca regulowana jest dostępna w rozmiarach S ze skokiem 125 mm, M ze skokiem 150 mm oraz L i XL ze skokiem 170 mm. Chcielibyśmy mieć większy skok, ale rama powinna na to pozwalać.
Schaltung
Jeśli chodzi o zmianę biegów, Thok stawia na nową przekładnię Sram Eagle 70.
Szczegółowe rozwiązania
Takie detale jak pasujący błotnik podkreślają futurystyczny wygląd ramy.
podwozie
Zawieszenie Fox Performance gwarantuje niezbędny komfort.
Trasowanie zestawu słuchawkowego
Futurystyczna konstrukcja ramy i prowadzenie kabla od zestawu słuchawkowego. To ostatnie nie przypadnie do gustu wszystkim potencjalnym nabywcom.

silnik i akumulator

W ramach przeprojektowania modelu TK01 na TK02, Thok zmodernizował również silnik. Nowy silnik Bosch CX Gen 02 w modelu TK5 S a zapewnia ogromną moc. Moment obrotowy 100 Nm w połączeniu ze zoptymalizowanym systemem sterowania zapewnia temu e-enduro doskonałe właściwości jezdne na podjazdach. W kwestii wyświetlacza, Thok postawił na Purion 200.
Akumulator o pojemności 800 Wh zapewnia wystarczającą moc na dłuższe wyprawy. Jeśli to nie wystarczy, można zdecydować się na rozszerzenie zasięgu o 250 Wh, zwiększając łączną pojemność do 1050 Wh. Thok oferuje jednak również akumulator o pojemności 600 Wh jako opcję. Jeśli więc rzadko wybierasz się na dłuższe wycieczki z dużymi przewyższeniami, możesz znacznie zmniejszyć całkowitą masę swojego e-MTB dzięki mniejszemu akumulatorowi. Akumulator można zdemontować, ale wymagane są dwie śruby mocujące pokrywę. Dostępne są prostsze rozwiązania, ale pokrywa jest wykonana z aluminium, a zatem jest bardzo wytrzymała.

Wyświetlacz Purion 200
Thok wykorzystuje wyświetlacz Purion 200.
Silnik Bosch CX Gen 5
Silnik Bosch CX Gen 5 zapewnia dużą moc.


 

Thok TK02 S Airtime

Test: Thok TK02 S w akcji

Charakterystyka jazdy pod górę

Nowoczesne rowery Thok, takie jak TP4, słyną z doskonałych właściwości jezdnych na podjazdach. Te cechy potwierdza również TK02 S, najnowszy rower e-enduro firmy Thok, który również znakomicie radzi sobie na podjazdach. Ostry kąt siodełka 77° i długie dolne widełki tylne, w połączeniu z najnowszym silnikiem Bosch CX Gen 5, pozwalają rowerowi pokonać niemal każdą, nawet najbardziej stromą, górę. Nie ma się wrażenia jazdy na rowerze enduro. Kontrola trakcji silnika działa doskonale. Pozycja jazdy jest stosunkowo wyprostowana i wygodna. Dzięki temu pedałowanie na e-MTB jest bardzo łatwe – być może zbyt łatwe, by szybko pokonywać dystans. Ale nie do tego został zaprojektowany ten rower.



Thok TK02 S pod górę
TK02 S jak na e-enduro radzi sobie znakomicie pod górę.
Thok TK02 S strome wzniesienie
TK02 S świetnie radzi sobie także z ekstremalnie stromymi przejazdami.

Charakterystyka jazdy w dół

Podczas zjazdów mocne strony TK02 naprawdę się ujawniają, szczególnie przy większych uderzeniach, takich jak skoki i spadki. 170 mm skoku zawieszenia w ramie radzi sobie z wieloma wyzwaniami i zapewnia poczucie bezpieczeństwa. Tylna część czule reaguje na uderzenia i staje się przyjemnie progresywna pod koniec skoku. Podczas jazd testowych, szczególnie w trudnych warunkach, tył czasami osiągał granice swoich możliwości. Możliwe, że dałoby się to zrekompensować bardziej szczegółową konfiguracją – ale nie mieliśmy na to czasu. Podczas jazd testowych zauważyliśmy lekkie uczucie ciężkości przodu, co prawdopodobnie wynika z połączenia dodatkowej masy aluminiowej ramy, długich tylnych widełek i stosunkowo krótkiego zasięgu. Wymaga to jednak przyzwyczajenia – a krótszy zasięg idzie w parze z krótszym rozstawem osi. To z kolei daje TK02 S przewagę w ciasnych zakrętach i na krętym terenie. Podsumowując, najnowszy e-MTB firmy Thok okazuje się solidnym, wszechstronnym rowerem enduro.



Tk02 S Drop
Podwozie doskonale radzi sobie z silnymi uderzeniami, np. upadkami.

Szybkie usuwanie korzeni

Konkluzja

Jako mały, autentyczny producent, Thok oferuje solidny rower enduro w uczciwej cenie – TK02 S. Dzięki nowoczesnym regulacjom geometrii i nowemu silnikowi Bosch CX, ten rower e-enduro plasuje się w czołówce e-MTB o doskonałych właściwościach podjazdowych – czego można oczekiwać od nowszych rowerów elektrycznych Thok. Zaprasza do dłuższych przejażdżek enduro, które mogą obejmować również wiele podjazdów. Na podjazdach prawie zapomina się, że to rower enduro. Thok TK02 S dobrze radzi sobie również na zjazdach i dobrze amortyzuje szczególnie silne uderzenia. Po krótkim okresie adaptacji będzie to dobry, wszechstronny rower enduro.



Thok Bikes w internecie

www.thokbikes.com

www.youtube.com/@thoke-bikes2184

www.facebook.com/thokebikes/



www.instagram.com/thok_ebikes/

tagi:e-enduroEnduroThokTK02S

O Floriana Strygela

Florian Strigel pracuje na pełen etat jako fotograf reklamowy. Kiedy nie robi zdjęć, wybiera się z Jeziora Bodeńskiego w Alpy i góry świata, aby realizować swoją pasję: kolarstwo górskie. Na swoim blogu www.downthehill.de relacjonuje przygody, w których oprócz roweru używany jest inny sprzęt sportowy. Od 2022 roku jest redaktorem Velomotion, który informuje czytelników o wszystkim, co trzeba wiedzieć o świecie rowerów.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Bezkompromisowe węglowe e-enduro w teście: Thok Gram RC
  • Recenzja Yeti LTE: DNA wyścigów w formacie roweru elektrycznego
  • Losowanie i test: Thok TP4-R: najlepszy rower górski E-ALL?
  • Pivot Switchblade Team XTR w teście: Trailduro w przyciągającym wzrok designie
  • Test Ducati TK-01 RR E-MTB: Zabawa zjazdowa w stylu motocrossowym
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH