Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

KomponentenkolarstwoDoradcainnykolarstwo szosowe

SRAM składa skargę – co to oznacza dla kolarzy: Spór o ograniczenie przełożeń UCI

29. Września 2025 by Marcusa Degena

34. Challenge Ciclista Mallorca 2025 - 22. Trofeo Playa de Palma – Palma

Spór o limit przełożeń UCI: SRAM składa skargę – co to oznacza dla kolarzy

Producent komponentów SRAM idzie wbrew nowemu „Protokół maksymalnego przełożenia” der UCI Zasada ta ogranicza maksymalny wybieg w wybranych wyścigach i dotyczy głównie konfiguracji z 54 × 10Wyjaśniamy, co się za tym kryje, dlaczego temat zyskuje obecnie na popularności i co to oznacza zarówno dla profesjonalistów, jak i „zwykłych rowerzystów”.

  • SRAM kontra UCI: co jest stawką
  • Co kryje się za ograniczeniem przejścia?
  • Dlaczego pamięć SRAM jest szczególnie dotknięta?
  • Konsekwencje dla profesjonalistów – i dla nas
  • Co dalej?
  • Konkluzja
  • FAQ: Często zadawane pytania
  • Słownik: Ważne terminy

SRAM kontra UCI: Spór o „Protokół maksymalnego przełożenia”

Am 12. Września 2025 kapelusz SRAM skarga do Belgijskiego Urzędu ds. Konkurencji (BCA) przeciwko Światowej Federacji Kolarskiej UCI Powodem jest „Protokół maksymalnego przełożenia”, nowy przepis ograniczający maksymalne dopuszczalne przełożenie w niektórych wyścigach zawodowych. Wkrótce potem BCA wszczęło formalne postępowanie – sprawa prawdopodobnie będzie miała trwały wpływ na scenę.



Co kryje się za limitem biegów UCI?

Zasada określa maksymalny rozwój (Rozruch) na obrót korby do 10,46 metrów To odpowiada tłumaczeniu 54 × 11. W wyścigach objętych akcją nie są dozwolone konfiguracje przekraczające ten limit.

  • Granica zamyka się w szczególności 54 × 10 od.
  • Obecna najlepsza konfiguracja SRAM CZERWONE SIEKIERY 54×10 jest zatem bezpośrednio dotknięty.
  • Pozostałe powszechnie stosowane przełożenia (np. 54×11) pozostają zgodne.

„To rozporządzenie stawia nasze zespoły w niekorzystnej sytuacji i hamuje innowacje. Bezpieczeństwo jest ważne, ale dane nie wykazują korelacji między większymi przełożeniami a wyższym ryzykiem wypadku”.

— Ken Lousberg, dyrektor generalny SRAM



Użytkownicy SRAM-u mają problem: 50-zębowa tarcza jest za duża jak na nowe przepisy, a przy 48-zębowej brakuje im nadbiegu.

Dlaczego pamięć SRAM jest szczególnie dotknięta?

Od lat firma SRAM realizuje nowoczesną filozofię zmiany biegów i przekładni, zębatka 10-zębowa na kasecie. Pozwala to na większą moc przy każdym naciśnięciu pedału – właśnie tutaj wchodzi w grę nowy limit UCI.

  • Niekorzystna sytuacja konkurencyjna: Zespoły musiałyby uciekać się do mniejszych rozmieszczeń i tracić opcje w wyścigu.
  • Hamulec innowacji: Koncepcja zębatki SRAM z 10 zębami zostałaby de facto podważona.
  • Reputacja i rynek: „Brak zgodności” powoduje niepewność wśród zespołów, dealerów i konsumentów.

Jakie są konsekwencje dla jeźdźców zawodowych i amatorów?

Dla profesjonalistów

  • Ryzyko Dyskwalifikacje lub karać w przypadku naruszeń.
  • Niepewność konfiguracji W środku sezonu nie ma czasu na testowanie nowych kombinacji.
  • Możliwe wady sportowe i wpływ na Sponsorowanie.

Dla jeźdźców hobbystycznych

Bezpośrednio nic się nie zmienia: Prywatnie możesz nadal jeździć na dowolnym dozwolonym ustawieniu. Jednak przepisy UCI pośrednio wpływają na to, co opracowują producenci i co będzie dostępne w sklepach w dłuższej perspektywie. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak szczegółowa jest technologia UCI. regulowany Od przełożeń, przez szerokość kierownicy, po głębokość kół (a nawet długość skarpetek). Ten przypadek pokazuje, jak bardzo zasady zawodowe kształtują rynek.



Paul Voß pozostaje mistrzem Niemiec na szutrze
W przypadku napędów 1x firmy SRAM pojawia się dodatkowy problem: tarcza łańcuchowa musi mieć parzystą liczbę zębów.

Co będzie dalej?

Umierać BCA bada sprawę w kontekście unijnego i belgijskiego prawa konkurencji. SRAM domaga się m.in. natychmiastowe zawieszenie ograniczenie i więcej Transparentność i mowić dla producentów w przepisach technicznych. UCI ma Wycieczka po Kuangsi nazwany pierwszym wyścigiem, w którym wprowadzono egzekwowanie przepisów; mogą nastąpić kolejne wydarzenia.

Wnioski: Dlaczego ten temat wciąż budzi emocje

Konflikt wokół limitu przełożeń UCI jest czymś więcej niż tylko szczegółem technicznym. Sprawiedliwość w sporcie, do Wpływ regulacji na Innowacyjność: – i o tym, jakie koncepcje napędów i kaset zobaczymy na rynku w przyszłości. Velomotion będzie na bieżąco informować o nowościach.



FAQ: Najczęściej zadawane pytania dotyczące limitu biegów UCI

Na czym polega protokół maksymalnego przełożenia UCI?

Zasada, że maksymalny rozwój na obrót korby 10,46 m W praktyce odpowiada to maksymalnemu dopuszczalnemu stosunkowi 54 × 11 w dotkniętych rasach.

Które tłumaczenia są objęte tą zmianą?

Szczególnie w przypadku rozłożenia powyżej 10,46 m – szczególnie 54 × 10, jak to jest w przypadku SRAM RED AXS jest używany. Typowe konfiguracje 54×11 pozostają dozwolone.

Dlaczego UCI uzasadnia to względami bezpieczeństwa?

Oficjalnie UCI powołuje się na bezpieczeństwo. Jednak jak dotąd nie opublikowano żadnych wiarygodnych danych bezpośrednio łączących wyższe przełożenia z wyższym ryzykiem wypadków. SRAM krytykuje brak przejrzystości i danych.



Czy ma to na mnie wpływ jako na jeźdźca-amatora?

W krótkiej perspektywie – nie. W długiej perspektywie przepisy UCI mogą Rozwój produktu – i jakie kasety, tarcze i kompletne grupy są dostępne na rynku.

Czy ta zasada dotyczy tylko wycieczki po Guangxi?

Wyścig Tour of Guangxi to pierwszy wyścig, w którym obowiązują przepisy. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI) zapowiedziała, że ​​mogą pojawić się kolejne, co obecnie stwarza niepewność dla zespołów i producentów.

Słownik: Ważne terminy wyjaśnione w prosty sposób

Tłumaczenie (np. 54×11, 54×10)
Stosunek zębów na tarczy łańcuchowej (przód) do zębów na zębatce (tył).
54 × 11 Oznacza to: 54 zęby z przodu, 11 z tyłu. Im mniejsza zębatka,
im większa odległość na krok.
Rozwój / Wdrożenie
Odległość pokonywana przez rower przy jednym obrocie korby. UCI ustala
Maksymalne rozłożenie do 10,46 metrów.
SRAM RED AXS
Najlepsza grupa rowerów szosowych SRAM, często z zębatka 10-zębowa w dół.
Ustawić 54 × 10 przekracza limit UCI.
Protokół maksymalnego przełożenia (MGP)
Oficjalna nazwa ograniczeń biegów UCI, testowanych/stosowanych od 2025 r.
na wybranych wyścigach.
Kaseta z zębatką 10-zębową
Kaseta z najmniejszą zębatką Zęby 10 Zwiększa
możliwa maksymalna prędkość na obrót pedału, ale zmniejsza zgodność z UCI powyżej 10,46 m.
Przepisy UCI
Regulamin Międzynarodowej Unii Kolarskiej. Określa, jaka technika jest
Dozwolona jest profesjonalna jazda na rowerze – od przełożeń po szerokość kierownicy i głębokość kół.
Belgijski Urząd ds. Konkurencji (BCA)
Belgijski Krajowy Urząd ds. Konkurencji. W tej sprawie bada możliwe
Zakłócenia konkurencji i wpływ na innowacyjność i rynek.




tagi:polecaneRegulowaćWstydÜbersetzungUCI

O Marcusa Degena

Marcus Degen jest redaktorem naczelnym i dyrektorem zarządzającym Velomotion. Jako pasjonat Dolnego Bawarii korzysta z atutów regionu zarówno na rowerze, jak i kulturowo i kulinarnie. W 2003 roku założył niemiecki magazyn rowerowy Procycling i przez dziewięć lat był jego redaktorem naczelnym. W tym czasie założył także magazyny Fahrrad News i World of Mountain Biking. Studiował fizykę i inżynierię w Monachium i był już aktywnym studentem kolarstwa, a później triathlonistą. W 2013 roku założył cyfrowy magazyn rowerowy Velomotion.de.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • kolarstwo: Arndt, Sütterlin & Wagner na temat ulepszeń w jeździe na rowerze
  • kolarstwo: Temat dyskusji: 8 zamiast 9 – co przynosi zmiana?
  • kolarstwo: UCI zdecydowało: w przyszłości 8 startujących na drużynę w Grand Tours
  • Mistrzostwa Świata w Kolarstwie w Rwandzie: Vallieres sensacyjnie zostaje mistrzem świata
  • Mistrzostwa Świata w Kolarstwie w Rwandzie: Nikt nie może się równać z Evenepoelem
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH