Nowości produktowe: Wraz z nowym Specialized Diverge 4, amerykański producent prezentuje swoją przeprojektowaną platformę szutrową, łączącą przednie zawieszenie (Future Shock 3.0), większy schowek w ramie (SWAT 4.0), większy prześwit na opony i udoskonaloną geometrię. Celem było kontrolowane prowadzenie na nierównych nawierzchniach i wysoka praktyczność, zarówno podczas wyścigów, jak i dłuższych wypraw rowerowych.
Umieszczony między mostkiem a główką ramy, Future Shock 3.0 oferuje 20 mm hydraulicznie tłumionego skoku i został zaprojektowany tak, aby amortyzować wstrząsy bez pogorszenia prowadzenia i responsywności. W raporcie z testów Specialized podaje zmierzone wartości, wskazujące na nawet o 53% niższe obciążenia szczytowe i oszczędność energii do 11 watów na nierównych nawierzchniach (potwierdzone przez Niemiecki Uniwersytet Sportu w Kolonii).
Dodatkowo, Specialized stawia na sztycę Roval Terra. Ugina się ona nawet o 18 mm w stosunku do ruchu tylnego koła, stabilizując masę ciała; waga wynosi mniej niż 200 g.
Rozwiązanie SWAT 4.0 to wewnętrzny schowek w rurze dolnej z płaską, obsługiwaną dźwignią pokrywą i większym otworem; jest ono dostępne zarówno w modelach karbonowych, jak i aluminiowych. Rama oferuje miejsce na kurtkę, dwie dętki, zestaw korków, dwie łyżki do opon, narzędzie wielofunkcyjne, dwa naboje CO₂ lub mini pompkę/inflator, klucze i sześć żeli, a także o 5% więcej miejsca i o 10% większy otwór w porównaniu z poprzednikiem. Model Diverge 4 jest również przeznaczony do opon o szerokości do 50 mm (700C). W zależności od konfiguracji można stosować opony MTB o szerokości do 2,2 cala z prześwitem 4 mm.
Specialized Diverge 4 Alu
Model Diverge 4 Alloy łączy w sobie kluczowe elementy modeli karbonowych, takie jak Future Shock 3.0, widelec karbonowy FACT 9r, schowek SWAT i identyczną geometrię. Opisywany jest jako pierwszy aluminiowy rower szutrowy z wewnętrznym schowkiem w ramie. Proces rozwoju ramy z systemem SWAT obejmował kilka iteracji dotyczących kształtów rur i grubości ścianek, ponieważ obciążenia na rurze dolnej są uważane za niezwykle wysokie podczas jazdy po szutrze.
Zweryfikowane pomiary: „Nauka Gładkości”
Aby określić ilościowo efekt Future Shock 3.0, Specialized powołuje się na kontrolowane testy laboratoryjne z wykorzystaniem telemetrii i akcelerometrów, a także na powtarzane przejazdy z prędkością 30 km/h po krawężnikach o wysokości 22 mm. Rezultat: do 53% niższe uderzenia szczytowe (kierownica/siodełko) w porównaniu z najbliższym konkurentem; firma podaje również oszczędność energii sięgającą 11 W.
Nowy Specialized Diverge 4 w skrócie
Specialized Diverge 4 łączy w sobie przedni układ zawieszenia, rozbudowaną ramę i opcje bagażnika oraz geometrię skoncentrowaną na stabilności. Dzięki prześwitowi na opony do 50 mm (700C) i szerokiej kompatybilności, rower sprawdzi się zarówno na wyścigach szutrowych, jak i na dłuższych trasach. Dla użytkowników ceniących sobie przestrzeń do przechowywania ramy, mierzalnie zredukowane uderzenia w punktach styku i wszechstronne opcje konfiguracji, Diverge 4 oferuje odpowiednio dostosowaną platformę. W porównaniu z poprzednim modelem producent oferuje większy prześwit na opony, ulepszoną geometrię, udoskonalony schowek na rurę dolną, haki UDH oraz pełną kompatybilność z amortyzatorami Future Shock 3.
Modele Specialized Diverge 4
| Modell | Ramki do zdjęć | przedni układ | Przechowywanie w rurze dolnej | Prześwit na opony (700C) | UDH | Waga (całkowita) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Diverge 4 Pro LTD | 9r Carbon | Szok przyszłości 3.0 | SWAT 4.0 (Węgiel) | 50 mm | Ja | 8,01 kg |
| Diverge 4 Pro | 9r Carbon | Szok przyszłości 3.0 | SWAT 4.0 (Węgiel) | 50 mm | Ja | 8,39 kg |
| Rozbieżność 4 Ekspert | 9r Carbon | Szok przyszłości 3.0 | SWAT 4.0 (Węgiel) | 50 mm | Ja | 8,90 kg |
| Diverge 4 Comp | 9r Carbon | Szok przyszłości 3.0 | SWAT 4.0 (Węgiel) | 50 mm | Ja | 9,70 kg |
| Diverge 4 Sport | 9r Carbon | Szok przyszłości 3.0 | SWAT 4.0 (Węgiel) | 50 mm | Ja | 9,95 kg |
| Diverge 4 Alloy Comp | E5 aluminium + widelec karbonowy FACT 9r | Szok przyszłości 3.0 | SWAT 3.0 (stop) | 50 mm | Ja | 10,60 kg |
| Diverge 4 Alloy Sport | E5 aluminium + widelec karbonowy FACT 9r | Szok przyszłości 3.0 | SWAT 3.0 (stop) | 50 mm | Ja | 10,74 kg |
Ceny poszczególnych modeli wahają się od 9.999 Euro za Specialized Diverege 4 Pro LTD w wersji karbonowej z napędem Sram Red XPLR i 2.299 euro za model aluminiowy w wersji sportowej z przerzutkami Shimano Cues.









