Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Nowy Specialized Diverge 4: Do jazdy po żwirze, od wyścigów po turystykę

9. Września 2025 by Floriana Nowaka

Nowości produktowe: Wraz z nowym Specialized Diverge 4, amerykański producent prezentuje swoją przeprojektowaną platformę szutrową, łączącą przednie zawieszenie (Future Shock 3.0), większy schowek w ramie (SWAT 4.0), większy prześwit na opony i udoskonaloną geometrię. Celem było kontrolowane prowadzenie na nierównych nawierzchniach i wysoka praktyczność, zarówno podczas wyścigów, jak i dłuższych wypraw rowerowych.

Umieszczony między mostkiem a główką ramy, Future Shock 3.0 oferuje 20 mm hydraulicznie tłumionego skoku i został zaprojektowany tak, aby amortyzować wstrząsy bez pogorszenia prowadzenia i responsywności. W raporcie z testów Specialized podaje zmierzone wartości, wskazujące na nawet o 53% niższe obciążenia szczytowe i oszczędność energii do 11 watów na nierównych nawierzchniach (potwierdzone przez Niemiecki Uniwersytet Sportu w Kolonii).



Dodatkowo, Specialized stawia na sztycę Roval Terra. Ugina się ona nawet o 18 mm w stosunku do ruchu tylnego koła, stabilizując masę ciała; waga wynosi mniej niż 200 g.



Rozwiązanie SWAT 4.0 to wewnętrzny schowek w rurze dolnej z płaską, obsługiwaną dźwignią pokrywą i większym otworem; jest ono dostępne zarówno w modelach karbonowych, jak i aluminiowych. Rama oferuje miejsce na kurtkę, dwie dętki, zestaw korków, dwie łyżki do opon, narzędzie wielofunkcyjne, dwa naboje CO₂ lub mini pompkę/inflator, klucze i sześć żeli, a także o 5% więcej miejsca i o 10% większy otwór w porównaniu z poprzednikiem. Model Diverge 4 jest również przeznaczony do opon o szerokości do 50 mm (700C). W zależności od konfiguracji można stosować opony MTB o szerokości do 2,2 cala z prześwitem 4 mm.

Specialized Diverge 4 Alu



Model Diverge 4 Alloy łączy w sobie kluczowe elementy modeli karbonowych, takie jak Future Shock 3.0, widelec karbonowy FACT 9r, schowek SWAT i identyczną geometrię. Opisywany jest jako pierwszy aluminiowy rower szutrowy z wewnętrznym schowkiem w ramie. Proces rozwoju ramy z systemem SWAT obejmował kilka iteracji dotyczących kształtów rur i grubości ścianek, ponieważ obciążenia na rurze dolnej są uważane za niezwykle wysokie podczas jazdy po szutrze.

Zweryfikowane pomiary: „Nauka Gładkości”

Aby określić ilościowo efekt Future Shock 3.0, Specialized powołuje się na kontrolowane testy laboratoryjne z wykorzystaniem telemetrii i akcelerometrów, a także na powtarzane przejazdy z prędkością 30 km/h po krawężnikach o wysokości 22 mm. Rezultat: do 53% niższe uderzenia szczytowe (kierownica/siodełko) w porównaniu z najbliższym konkurentem; firma podaje również oszczędność energii sięgającą 11 W.



Nowy Specialized Diverge 4 w skrócie

Specialized Diverge 4 łączy w sobie przedni układ zawieszenia, rozbudowaną ramę i opcje bagażnika oraz geometrię skoncentrowaną na stabilności. Dzięki prześwitowi na opony do 50 mm (700C) i szerokiej kompatybilności, rower sprawdzi się zarówno na wyścigach szutrowych, jak i na dłuższych trasach. Dla użytkowników ceniących sobie przestrzeń do przechowywania ramy, mierzalnie zredukowane uderzenia w punktach styku i wszechstronne opcje konfiguracji, Diverge 4 oferuje odpowiednio dostosowaną platformę. W porównaniu z poprzednim modelem producent oferuje większy prześwit na opony, ulepszoną geometrię, udoskonalony schowek na rurę dolną, haki UDH oraz pełną kompatybilność z amortyzatorami Future Shock 3.



Modele Specialized Diverge 4

Modell Ramki do zdjęć przedni układ Przechowywanie w rurze dolnej Prześwit na opony (700C) UDH Waga (całkowita)
Diverge 4 Pro LTD 9r Carbon Szok przyszłości 3.0 SWAT 4.0 (Węgiel) 50 mm Ja 8,01 kg
Diverge 4 Pro 9r Carbon Szok przyszłości 3.0 SWAT 4.0 (Węgiel) 50 mm Ja 8,39 kg
Rozbieżność 4 Ekspert 9r Carbon Szok przyszłości 3.0 SWAT 4.0 (Węgiel) 50 mm Ja 8,90 kg
Diverge 4 Comp 9r Carbon Szok przyszłości 3.0 SWAT 4.0 (Węgiel) 50 mm Ja 9,70 kg
Diverge 4 Sport 9r Carbon Szok przyszłości 3.0 SWAT 4.0 (Węgiel) 50 mm Ja 9,95 kg
Diverge 4 Alloy Comp E5 aluminium + widelec karbonowy FACT 9r Szok przyszłości 3.0 SWAT 3.0 (stop) 50 mm Ja 10,60 kg
Diverge 4 Alloy Sport E5 aluminium + widelec karbonowy FACT 9r Szok przyszłości 3.0 SWAT 3.0 (stop) 50 mm Ja 10,74 kg

Ceny poszczególnych modeli wahają się od 9.999 Euro za Specialized Diverege 4 Pro LTD w wersji karbonowej z napędem Sram Red XPLR i 2.299 euro za model aluminiowy w wersji sportowej z przerzutkami Shimano Cues.

 

WWW: special.com



tagi:żwirrower szutrowyAktualnościSpecjalistyczny DivergeSpecialized Diverge 4

O Floriana Nowaka

Florian Nowak to zawodowy kolarz na poziomie EuropeTour, który brał udział w wielu międzynarodowych wyścigach. Na mistrzostwach Niemiec w 2017 roku był najlepszym zawodowcem spoza WorldTour, zajmując 7. miejsce i dzięki temu mógł rekomendować się na Tour de L'Avenir i Mistrzostwa Świata. Ale nie tylko czuje się komfortowo na motocyklu wyścigowym, ale zawsze pociąga go również teren terenowy. Oprócz sportu pracuje na swoim drugim filarze i ukończył studia z zarządzania biznesem na LMU w Monachium.

Funkcjonalne i stylowe: Torby rowerowe firmy Platzangst

Nowy elektryczny SUV z Kolonii: Byki Iconic EVO 1

Alpina Turbo Pro V

Recenzja Alpiny Turbo Pro V: Solidny, wszechstronny zawodnik z niewielkimi słabościami.

Pełna prędkość w super specjalnych cenach: Czarny Tydzień Rowerowy Storck

Recenzja Mavic MVS Shield: Kiedy wrażenie nie pasuje do wyglądu

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Related Stories

  • Nowy rower szutrowy Specialized Diverge: Nieograniczona swoboda na dwóch kółkach?!
  • Wygraj model roweru Frog Gravelbike dla dzieci: Przygody na każdej nawierzchni z rowerami Frog Bikes
  • Nowa Cube Nuroad 2025 w teście: Lekkość spotyka się z wszechstronnością
  • Asceta Ścieżki Duchów: Rower szutrowy na dodatkowe kilometry
  • Nowy gigantyczny bunt X: Graveller sprężynowy
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH