Nowości produktowe: Dzięki Kathmandu Hybrid One11, Cube wypełnia jedną z ostatnich luk w swojej bogatej ofercie rowerów elektrycznych. Ten nowy rower turystyczny z pełnym zawieszeniem plasuje się pomiędzy znanymi modelami trekkingowymi a sportowymi SUV-ami. Dzięki karbonowej ramie głównej, 100 mm skoku i komfortowej specyfikacji, jest on skierowany do wymagającej grupy docelowej, która poszukuje maksymalnego komfortu zarówno na co dzień, jak i na długie wycieczki. Przedstawiamy szczegółowo nowy rower i jego dwie wersje wyposażenia.
Koncepcja: Komfort i pełne zawieszenie
Cube rozszerza swoje portfolio o ekscytującą platformę, która plasuje się gdzieś pomiędzy rowerami elektrycznymi do jazdy miejskiej, trekkingu, turystyki i SUV-ów. Podczas gdy firma oferuje już w swojej ofercie sportowy rower elektryczny SUV z DNA roweru górskiego, taki jak Stereo Hybrid One22, a dobrze znane modele Kathmandu i Touring to hardtaile przeznaczone do sportowego trekkingu, nowy Kathmandu Hybrid One11 został stworzony specjalnie jako platforma komfortu z pełnym zawieszeniem.
Podstawą jest nowo opracowana rama z karbonową ramą główną i aluminiowym tylnym trójkątem. Cube oferuje dwa kształty ramy: wersję z bardzo niskim przekrokiem oraz klasyczną wersję roweru męskiego. Ta druga charakteryzuje się również stromo opadającą rurą górną, co zmniejsza przekrok i ułatwia wsiadanie i zsiadanie. Geometria ramy plasuje się zatem pomiędzy ramą diamentową a trapezową.
Szczegóły napędu i podwozia
silnik i akumulator
Jak to zwykle bywa w przypadku Cube, zastosowano tu układ napędowy firmy Bosch. Zainstalowano najnowszy silnik Performance Line CX. Zapewnia on moment obrotowy 85 Nm i moc szczytową 600 watów już od samego początku. Osoby zainteresowane pełną mocą, sięgającą 100 Nm i 750 watów, mogą ją odblokować za pomocą aplikacji Bosch Flow. Należy jednak pamiętać, że wyższa moc wiąże się ze zwiększonym zużyciem akumulatora i jego przyspieszonym zużyciem.
Zasilanie zapewnia akumulator o pojemności 800 Wh, elegancko zintegrowany z rurą dolną i zabezpieczony zatrzaskową osłoną. Systemem steruje się za pomocą pilota LED na kierownicy, a duży wyświetlacz Kiox 500 wyraźnie prezentuje wszystkie istotne dane dotyczące jazdy, podkreślając przeznaczenie roweru zarówno do jazdy codziennej, jak i turystycznej.
Podwozie i koła
Zawieszenie oferuje 100 mm skoku z przodu i z tyłu, co jest więcej niż wystarczające do jazdy po ścieżkach rowerowych, drogach leśnych i łatwych szlakach. Cube podaje rozmiar kół na 28 cali, co w praktyce odpowiada 29-calowym kołom z nieco węższymi i mniej kolistymi oponami. Ten wybór wyraźnie wyróżnia rower na tle bardziej agresywnych modeli all-road i podkreśla nacisk na wydajność i komfort.
Warianty wyposażenia i ceny
Kathmandu Hybrid One11 oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia, które znacząco różnią się ceną i podzespołami.
Najlepszy model: Kathmandu Hybrid One11 SLT
Najlepszy model SLT pokazany tutaj kosztuje 5.999 Euro oferuje wysokiej jakości komponenty. Zawieszenie pochodzi od firmy Fox i składa się z widelca amortyzowanego 34 AWL oraz tylnego amortyzatora Float Performance. Na szczególną uwagę zasługuje nowy elektroniczny napęd Shimano XT Di2. W połączeniu z silnikiem Bosch, umożliwia on takie funkcje jak „Autoshift”, który automatycznie zmienia biegi na podstawie ustawionej kadencji. Dostępny jest również „Freeshift”, który umożliwia zmianę biegów bez pedałowania – idealne rozwiązanie do zmiany przełożenia na światłach w ruchu miejskim.
Czterotłoczkowy hamulec Magura w połączeniu z systemem Bosch eBike ABS zapewnia maksymalne bezpieczeństwo. System ten zapobiega blokowaniu lub ślizganiu się przedniego koła podczas gwałtownych manewrów hamowania, oferując znaczną przewagę w zakresie bezpieczeństwa, szczególnie dla mniej doświadczonych rowerzystów lub na mokrych i sypkich nawierzchniach. Chowana sztyca siodełka i system oświetlenia z funkcją świateł drogowych dopełniają harmonijny pakiet.
Alternatywa: Kathmandu Hybrid One11 Pro
Dla bardziej oszczędnych kupujących lub tych, których ograniczają limity leasingowe, Cube oferuje wersję Pro za 4.199 euro. Ten model jest o prawie 2.000 euro tańszy, ale bazuje na tej samej karbonowej ramie głównej i wyposażony jest w identyczny napęd Bosch CX oraz akumulator 800 Wh.
Oszczędności tkwią w podzespołach. Rower wyposażony jest w zawieszenie Suntour, zmiana biegów odbywa się za pomocą mechanicznej, 11-biegowej grupy Shimano, a za hamowanie odpowiadają czterotłoczkowe hamulce Shimano MT420, aczkolwiek bez ABS.
Pierwsze wrażenia
Kathmandu Hybrid One11 robi przemyślane wrażenie. Zwłaszcza topowy model SLT jest atrakcyjnie wyceniony – nieco poniżej 6.000 euro, biorąc pod uwagę zawarte w nim komponenty. Cube stworzyło pakiet, który jest technologicznie najnowocześniejszy. Funkcje takie jak elektroniczna skrzynia biegów XT Di2 z funkcjami automatycznymi i system hamowania ABS to nie tylko gadżety, ale prawdziwa wartość dodana w zakresie komfortu i bezpieczeństwa.
Detale, takie jak częściowo zintegrowany bagażnik, który może udźwignąć do 25 kg, są atrakcyjne wizualnie i funkcjonalne. Przy wadze około 27 kg rower nie jest lekki, ale mieści się w typowym zakresie dla w pełni wyposażonego roweru elektrycznego w tej kategorii.
Cube Kathmandu Hybrid One11: Ekscytująca nowość!
Dzięki Kathmandu Hybrid One11, Cube z powodzeniem zamyka jedną z ostatnich nisz w swojej ofercie rowerów elektrycznych. Choć może wydawać się mało spektakularny dla ambitnych rowerzystów, spełnia oczekiwania ważnego i rosnącego segmentu. To rower dla każdego, kto szuka maksymalnego komfortu i bezpieczeństwa na co dzień, podczas weekendowych przejażdżek czy długich wycieczek rowerowych, bez rezygnowania z wysokiej jakości, nowoczesnych funkcji. Dwa modele w przystępnej cenie oferują odpowiedni wybór dla każdego budżetu, dzięki czemu ten nowy, komfortowy SUV stanowi interesującą nowość na rynku.
















