Nowości produktowe: Dzięki Cube AMS Hybrid 177, producent z Górnego Palatynatu wypełnia prawdopodobnie ostatnią lukę w swoim bogatym portfolio e-MTB. Wyposażony w lekką, w pełni karbonową ramę, 170 mm skoku i mocny napęd Bosch, nowy model, który będzie częścią linii AMS, jest skierowany do segmentu premium. Będzie dostępny w trzech konfiguracjach, z których każda ma ważyć poniżej 22 kilogramów. Mamy już wszystkie znane informacje i oferujemy wstępną ocenę.
Koncepcja: konstrukcja wysokiej klasy i lekka
Cube rozszerza swoją i tak już bogatą ofertę e-MTB o kolejny model na sezon 2026. Po tym, jak producent gruntownie odnowił swoją ofertę w zeszłym roku, można by pomyśleć, że nie ma już miejsca na kolejny projekt. Jednak Cube dostrzegł lukę właśnie w segmencie high-end, w segmencie mocnych, pełnowymiarowych e-MTB.
Jeśli chodzi o skok zawieszenia, opiera się on na na znanym już Stereo Hybrid One77 i oferuje imponujące 170 mm skoku z przodu i z tyłu. Dzięki temu jest lżejszym i bardziej zaawansowanym odpowiednikiem swojego stabilniejszego odpowiednika. Kolejnym podobieństwem jest rozmiar kół: nowy model ma również konstrukcję typu mulet z 29-calowym przednim kołem i 27,5-calowym tylnym kołem, dostępnym we wszystkich rozmiarach ramy.
Rama w szczegółach
Cechą szczególną w ofercie e-MTB Cube jest w pełni karbonowa rama. Większość innych rowerów wykorzystuje zazwyczaj aluminiowy tylny trójkąt. To oczywiście również wpływa na wagę: według Cube, modele AMS Hybrid 177 ważą od 21,4 do 21,9 kilograma, w zależności od specyfikacji.
Projekt ramy to połączenie lekkiego modelu AMS Hybrid 144 z silnikiem Bosch SX oraz poprzednich modeli o pełnej mocy. Amortyzator umieszczono pod rurą górną, co nadaje rowerowi elegancki i schludny wygląd. Do smukłej sylwetki przyczynia się również akumulator o pojemności 600 Wh, który jest na stałe zintegrowany z rurą dolną i nie można go zdemontować. Cube podąża tym samym za trendem, który podążają również inni producenci z segmentu high-end, dążąc do redukcji masy i uzyskania bardziej estetycznego wyglądu.
Jednym z kontrowersyjnych szczegółów jest sposób poprowadzenia kabli i przewodów przez stery. Choć zapewnia to schludny wygląd, znacznie utrudnia konserwację. Podobnie jak w przypadku wielu innych nowoczesnych rowerów, mechanicy będą mieli z tym problem.
Układ napędowy: Bosch CX w dwóch wersjach
Sercem nowego e-MTB jest układ napędowy Bosch. W zależności od modelu, zastosowany zostanie sprawdzony silnik Performance Line CX lub Performance Line CX-R. Ciekawostka: Cube początkowo oferuje modele ze standardowym silnikiem CX o zmniejszonym momencie obrotowym 85 Nm i mocy maksymalnej 600 watów. Za pomocą aplikacji Bosch Flow, użytkownicy mogą samodzielnie wykorzystać pełen potencjał do 100 Nm i 750 watów. W ten sposób producent chce uświadomić użytkownikom, że wyższa wydajność wiąże się również z większym zużyciem akumulatora i jego awaryjnością.
Najlepsze modele z silnikiem CX-R są fabrycznie wyposażone w pełną moc i ekskluzywny tryb wspomagania kierownicy „Race”, znany z agresywnej i bezpośredniej reakcji. Wyświetlacz Kiox 400C jest dostępny we wszystkich trzech wersjach wyposażenia. Jest on zintegrowany z zakrzywioną rurą górną za pomocą plastikowej ramki. Jest to praktyczne, choć nie tak eleganckie wizualnie, jak bezpośrednie integracje innych producentów. Sterowanie odbywa się za pomocą minimalistycznego mini pilota na kierownicy.
Warianty wyposażenia Cube AMS Hybrid 177 w skrócie
Nowy rower elektryczny E-MTB marki Cube będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia od 5.999 Euro i 9.999 Euro. Chociaż przesuwa to firmę w nowe rejony cenowe w górnym przedziale, to jednocześnie oferuje prawdziwą okazję, zwłaszcza w modelu AT – choć w cenie dość nietypowej dla Cube.
Cube AMS Hybrid 177 Super TM
Najlepszy model za 9.999 Wersja europejska nie pozostawia wiele do życzenia. Rama składa się z nowego widelca Fox Podium typu upside-down o skoku 170 mm i amortyzatora Fox Float X2 Factory. Za zmianę przełożeń odpowiada elektroniczna przekładnia Sram XX Eagle, zasilana bezpośrednio z akumulatora silnika. Za hamowanie odpowiadają mocne hamulce Sram Maven Ultimate. Lekkie i stabilne karbonowe koła Newmen Phase 30 oraz karbonowy kokpit Race Face dopełniają pakiet high-end. Model ten jest wyposażony w silnik Bosch CX-R.
Cube AMS Hybrid 177 AT (zespół Action Team)
Wersja Action Team w cenie 7.500 euro oferuje naszym zdaniem najbardziej ekscytujący pakiet. Wyposażona jest również w silnik CX-R w połączeniu z nowym elektronicznym napędem Shimano XT Di2. Umożliwia to takie funkcje jak zmiana biegów bez pedałowania i automatyczna zmiana przełożeń. Zawieszenie Fox Factory składa się z widelca o skoku 38 mm i dampera Float X2. Za hamowanie odpowiada nowy Shimano XT. Zamiast karbonowych obręczy zastosowano wysokiej jakości aluminiowe koła Newmen Evolution SL A.30.
Cube AMS Hybrid 177 TM (Trail Motion)
Podstawowym modelem w nowej serii jest wersja Trail Motion, wyceniona na 6.000 euro. Wyposażona jest w standardowy silnik Bosch CX. Zawieszenie również pochodzi od Foxa, ale z serii Performance, z widelcem o skoku 38 mm i amortyzatorem X2. Zmiana przełożeń odbywa się mechanicznie za pośrednictwem przekładni Sram GX Eagle. Układ hamulcowy to Sram Maven Silver, a koła to sprawdzone Newmen Evolution SL A.30.
Z nowym AMS Hybrid 177, Cube prezentuje przemyślany i atrakcyjny elektryczny rower górski, który spójnie wypełnia lukę w ofercie modeli z wyższej półki. Lekka, w pełni karbonowa rama, sprawne podwozie i mocny napęd Bosch tworzą spójną koncepcję dla wymagających kolarzy. Model Action Team, wyceniony na 7.500 euro, wyróżnia się szczególnie korzystnym stosunkiem jakości do ceny dzięki wysokiej jakości specyfikacji i silnikowi CX-R. Wbudowany akumulator i poprowadzenie kabli przez stery to nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne, które nie każdemu przypadną do gustu, ale stają się coraz bardziej standardem w segmencie premium. Dostępność modelu planowana jest na koniec roku.









