Wprowadzenie do produktu: Team Marin 1 to 29-calowy aluminiowy hardtail do jazdy XC/trasowej. Marin pozycjonuje go jako szybki, a zarazem wszechstronny rower do treningów, maratonów i jazdy po singletrackach. Zbudowany jest na aluminiowej ramie Series 4 z wewnętrznym prowadzeniem linek i standardem Boost. W Niemczech jest dostępny w rozmiarach S–XL. Razem z producentem rozdajemy model Team Marin 1.
Marin Team Marin 1 to 29-calowy aluminiowy hardtail do jazdy XC/trail. Sercem modelu jest przeprojektowana rama z aluminium serii 4 6061 z całkowicie wewnętrznym prowadzeniem linek (manetki i sztyca regulowana), osiami przelotowymi Boost (110 x 15 mm z przodu, 148 x 12 mm z tyłu) oraz hamulcami post-mount z tyłu. W części technicznej Marin podkreśla ulepszoną geometrię i zaawansowany system hydroformowania, mające na celu redukcję masy i optymalizację prowadzenia linek. Model jest dostępny w rozmiarach S, M, L i XL.
Z przodu zastosowano widelec RockShox Judy Silver TK o skoku 120 mm, stożkową aluminiową rurę sterową, sprężynę Solo Air i oś Maxle Stealth. Specyfikacja podaje offset widelca 51 mm; tabela geometrii podaje również offset 44 mm – wartość ta może się różnić w zależności od wariantu/rozmiaru zamontowanego widelca. Sama geometria jest celowo dostosowana do jazdy szlakowej, jak na hardtail XC: kąt główki ramy 66,5°, kąt siodełka 74°, tylne widełki 425 mm, opuszczenie mufy suportu 58 mm; zasięg od 410 mm (S) do 485 mm (XL) i rozstaw osi od 1.122 mm (S) do 1.210 mm (XL). Wszystkie długości podano w milimetrach.
Grupa osprzętu została zaprojektowana do napędu 1x12: Shimano Deore M6100 na tylnej przerzutce i manetce (SL-M6100), w połączeniu z kasetą SunRace 11-51. Korba to kuta, aluminiowa korba jednoramienna z pustą osią i 32-zębową tarczą typu „wąsko-szeroko”; suport wykorzystuje zewnętrznie montowane, uszczelnione łożyska maszynowe, a łańcuch to KMC X12. Ta konfiguracja stawia na szeroki zakres przełożeń i solidne, łatwe w utrzymaniu komponenty.
Układ hamulcowy pochodzi od Shimano: dwutłoczkowe hamulce tarczowe BR-MT200 z tarczami o średnicy 180 mm z przodu i 160 mm z tyłu, obsługiwane dźwigniami BL-MT201. W segmencie podstawowym i średnim jest to powszechne, łatwe w obsłudze rozwiązanie, które stanowi solidną podstawę do przyszłych modernizacji (np. większych tarcz lub zacisków wyższej jakości).
W zestawie kół Marin łączy aluminiowe obręcze o podwójnej ściance i szerokości wewnętrznej 29 mm (kompatybilne z systemem bezdętkowym) z kutymi piastami (32 otwory, 110×15 z przodu / 148×12 z tyłu). Fabrycznie zamontowane są obręcze Vee Tire Rail Rocco XC o rozmiarze 29×2,3 cala, składane i przystosowane do systemu bezdętkowego. Tym samym rower podąża za koncepcją, która została podkreślona w części dotyczącej zastosowania 29-calowych kół z oponami XC o szerokości 2,35 cala, zapewniającymi prędkość i przyczepność.
Kokpit i punkty styku są funkcjonalne: kierownica Marin mini-riser (aluminium 6061 DB, szerokość 780 mm, kąt 4°/9°), mostek 35 mm, chwyty z pojedynczym zaciskiem i sztyca podsiodłowa 30,9 mm (możliwość zmiany na sztycę regulowaną poprzez wewnętrzne prowadzenie przewodów). Pakiet uzupełniają stery FSA No. 42 ACB, siodełko Marin Speed Concept oraz nylonowe pedały platformowe do jazdy po raz pierwszy prosto z fabryki.


