Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Ogólne

Rower Team Marin 1 XC hardtail: Szybki, wszechstronny model wykonany z aluminium

28. Sierpnia 2025 by Floriana Nowaka

Wprowadzenie do produktu: Team Marin 1 to 29-calowy aluminiowy hardtail do jazdy XC/trasowej. Marin pozycjonuje go jako szybki, a zarazem wszechstronny rower do treningów, maratonów i jazdy po singletrackach. Zbudowany jest na aluminiowej ramie Series 4 z wewnętrznym prowadzeniem linek i standardem Boost. W Niemczech jest dostępny w rozmiarach S–XL. Razem z producentem rozdajemy model Team Marin 1.

Marin Team Marin 1 to 29-calowy aluminiowy hardtail do jazdy XC/trail. Sercem modelu jest przeprojektowana rama z aluminium serii 4 6061 z całkowicie wewnętrznym prowadzeniem linek (manetki i sztyca regulowana), osiami przelotowymi Boost (110 x 15 mm z przodu, 148 x 12 mm z tyłu) oraz hamulcami post-mount z tyłu. W części technicznej Marin podkreśla ulepszoną geometrię i zaawansowany system hydroformowania, mające na celu redukcję masy i optymalizację prowadzenia linek. Model jest dostępny w rozmiarach S, M, L i XL.



Z przodu zastosowano widelec RockShox Judy Silver TK o skoku 120 mm, stożkową aluminiową rurę sterową, sprężynę Solo Air i oś Maxle Stealth. Specyfikacja podaje offset widelca 51 mm; tabela geometrii podaje również offset 44 mm – wartość ta może się różnić w zależności od wariantu/rozmiaru zamontowanego widelca. Sama geometria jest celowo dostosowana do jazdy szlakowej, jak na hardtail XC: kąt główki ramy 66,5°, kąt siodełka 74°, tylne widełki 425 mm, opuszczenie mufy suportu 58 mm; zasięg od 410 mm (S) do 485 mm (XL) i rozstaw osi od 1.122 mm (S) do 1.210 mm (XL). Wszystkie długości podano w milimetrach.

Grupa osprzętu została zaprojektowana do napędu 1x12: Shimano Deore M6100 na tylnej przerzutce i manetce (SL-M6100), w połączeniu z kasetą SunRace 11-51. Korba to kuta, aluminiowa korba jednoramienna z pustą osią i 32-zębową tarczą typu „wąsko-szeroko”; suport wykorzystuje zewnętrznie montowane, uszczelnione łożyska maszynowe, a łańcuch to KMC X12. Ta konfiguracja stawia na szeroki zakres przełożeń i solidne, łatwe w utrzymaniu komponenty.



Układ hamulcowy pochodzi od Shimano: dwutłoczkowe hamulce tarczowe BR-MT200 z tarczami o średnicy 180 mm z przodu i 160 mm z tyłu, obsługiwane dźwigniami BL-MT201. W segmencie podstawowym i średnim jest to powszechne, łatwe w obsłudze rozwiązanie, które stanowi solidną podstawę do przyszłych modernizacji (np. większych tarcz lub zacisków wyższej jakości).

W zestawie kół Marin łączy aluminiowe obręcze o podwójnej ściance i szerokości wewnętrznej 29 mm (kompatybilne z systemem bezdętkowym) z kutymi piastami (32 otwory, 110×15 z przodu / 148×12 z tyłu). Fabrycznie zamontowane są obręcze Vee Tire Rail Rocco XC o rozmiarze 29×2,3 cala, składane i przystosowane do systemu bezdętkowego. Tym samym rower podąża za koncepcją, która została podkreślona w części dotyczącej zastosowania 29-calowych kół z oponami XC o szerokości 2,35 cala, zapewniającymi prędkość i przyczepność.



Kokpit i punkty styku są funkcjonalne: kierownica Marin mini-riser (aluminium 6061 DB, szerokość 780 mm, kąt 4°/9°), mostek 35 mm, chwyty z pojedynczym zaciskiem i sztyca podsiodłowa 30,9 mm (możliwość zmiany na sztycę regulowaną poprzez wewnętrzne prowadzenie przewodów). Pakiet uzupełniają stery FSA No. 42 ACB, siodełko Marin Speed ​​Concept oraz nylonowe pedały platformowe do jazdy po raz pierwszy prosto z fabryki.

tagi:HardtailmarynarkaRower MarinMountainbikeAktualnościZespół Marin 1

O Floriana Nowaka

Florian Nowak to zawodowy kolarz na poziomie EuropeTour, który brał udział w wielu międzynarodowych wyścigach. Na mistrzostwach Niemiec w 2017 roku był najlepszym zawodowcem spoza WorldTour, zajmując 7. miejsce i dzięki temu mógł rekomendować się na Tour de L'Avenir i Mistrzostwa Świata. Ale nie tylko czuje się komfortowo na motocyklu wyścigowym, ale zawsze pociąga go również teren terenowy. Oprócz sportu pracuje na swoim drugim filarze i ukończył studia z zarządzania biznesem na LMU w Monachium.

Funkcjonalne i stylowe: Torby rowerowe firmy Platzangst

Nowy elektryczny SUV z Kolonii: Byki Iconic EVO 1

Alpina Turbo Pro V

Recenzja Alpiny Turbo Pro V: Solidny, wszechstronny zawodnik z niewielkimi słabościami.

Pełna prędkość w super specjalnych cenach: Czarny Tydzień Rowerowy Storck

Recenzja Mavic MVS Shield: Kiedy wrażenie nie pasuje do wyglądu

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Related Stories

  • Nowości produktowe: Top 10: Najlepsze rowery elektryczne typu hardtail w 2019 roku?
  • Zaawansowany technicznie rower górski z innowacyjnymi detalami: Pivot Switchblade dla najlepszych wrażeń z jazdy na rowerze górskim
  • Rowery KTM: Oświadczenie o niezależności KTM Fahrrad GmbH
  • Pinarello Dogma XC: Rowery mistrzów świata Pidcocka i Ferranda Prevota
  • 4 Festiwal Rowerowy: Wydarzenie szczególnego rodzaju dla fanów rowerów
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH