Rose Backroad 2026: Dzięki nowym wersjom Rose Backroad CF i Rose Backroad AL, producent z Bocholt oferuje dreszczyk emocji związany z dziką turystyką z lekkim bagażem. Wywodzący się z roweru przełajowego, a od 2018 roku coraz bardziej ukierunkowany na jazdę po szutrze, Backroad robi teraz kolejny znaczący krok w kierunku roweru turystycznego – z nowymi funkcjami, nowymi opcjami wyposażenia i większą wszechstronnością.
Rose zwrócił uwagę na ciągłość: na pierwszy rzut oka stary i nowy model wyglądają dość podobnie; język projektowania i geometria pozostały w dużej mierze takie same. Wiele zmieniło się jednak w szczegółach: dzięki przejściu na mocowanie tylnego koła UDH, zarówno ramy karbonowe, jak i aluminiowe są teraz gotowe do montażu przerzutek tylnych z bezpośrednim mocowaniem; gwint osi przelotowej po lewej stronie widelca jest teraz zamknięty. Rama aluminiowa nie ma już wyprofilowanej rury podsiodłowej, a teraz (ponownie) zamiast zintegrowanego zacisku siodełka znajduje się zacisk. W modelu karbonowym prawa rura tylnego trójkąta nie jest już pochylona w dół; zauważalna jest również nakładka sterów zamontowana w ramie i mniejszy offset sztycy. Wygląda na to, że w modelu Backroad Carbon nie można już zamontować przedniej przerzutki.

Rose Backroad 2026: zintegrowany kabel zasilający od rury dolnej do mostka
Najważniejsze zmiany dopiero nadchodzą: Rose oferuje nowe opcje montażu, w tym gwintowane wkładki pod rurą górną; ponadto, zarówno ramy karbonowe, jak i aluminiowe są teraz wyposażone w schowek w rurze dolnej. Ma on szczególnie sprytne rozwiązanie: można w nim przechowywać powerbank, oferowany oddzielnie przez Rose. Jest on wyposażony w fabrycznie zainstalowany kabel USB-C, który sięga do mostka kierownicy. Umożliwia to stałe zasilanie urządzeń elektrycznych w kokpicie. Rura dolna oferuje również miejsce na inne akcesoria, na które dołączone są specjalne torby.

Większy prześwit na opony od 50 mm
Aby jeszcze bardziej zwiększyć możliwości terenowe, Rose Backroad został wyposażony w znacznie większy prześwit na opony: Wcześniej prześwit na opony był ograniczony do 45 mm (28 cali), ale Backroad CF mieści teraz opony o szerokości 2,1''/53 mm, a Backroad AL co najmniej 2,0''/50 mm.
Pięć modeli z włókna węglowego i cztery warianty aluminiowe
Kompletne rowery oferują kolejne niespodzianki – cztery wersje aluminiowe i pięć karbonowych. Model Backroad CF Unsupported (4.400 euro, napęd mechaniczny Shimano GRX 1x12), zoptymalizowany pod kątem wycieczek rowerowych, wyposażony jest w pełnoprawny system elektroniki pokładowej, składający się z niezwykle kompaktowego dynama w piaście SON, systemu oświetlenia Supernova oraz zapasowego akumulatora B&M. Warto zwrócić uwagę na włącznik/wyłącznik oświetlenia, umieszczony w prawej wtyczce kierownicy. Model ten wyposażony jest w 12-biegową mechaniczną przerzutkę Shimano GRX i wytrzymałe opony Schwalbe G-One Overland o szerokości 50 mm; w zestawie znajduje się rama i torba na rurę górną z mocowaniami Fidlock.
Jako sportową alternatywę z najwyższej półki, Rose oferuje Backroad Force AXS z nowym napędem SRAM 1×13 (4.200 euro). Ważąc 9,1 kg, jest on o prawie dwa kg lżejszy od wersji „bez wspomagania”. Jak wszystkie modele karbonowe, rower ten jest dostarczany z torbą na ramę.
Model Backroad CF GRX 825 Di2 z nowym bezprzewodowym systemem zmiany przełożeń Shimano kosztuje o 500 euro mniej i waży o 500 gramów więcej, oferując szerszy zakres przełożeń z dwunastobiegową kasetą 10-51. Niższy model to Backroad Apex AXS (3.400 euro) z 12-biegową elektroniczną zmianą przełożeń SRAM Apex i zaskakująco niską wagą 9,2 kg. Model podstawowy, wyceniony na 3.000 euro, to Backroad GRX820 z systemem zmiany przełożeń Shimano 1×12, który waży 9,6 kg.

Rose Backroad AL wkracza do wyścigu ze sportową, dwuspecyficzną gamą modeli: GRX610 1×12 (2.500 euro, 10,5 kg) i Apex 1×12 (2.400 euro, 10,4 kg). Kilkaset euro tańszy jest GRX400 z przełożeniami 2×12 (2.000 euro, 10,6 kg). Dostępny jest również interesujący model do sportowego użytku codziennego – Rose Backroad AL EQ (2.900 euro, 11,8 kg) z zestawem kół DT Swiss z dynamem w piaście, jasnym reflektorem B&M i pełnym wyposażeniem, w tym aluminiowymi błotnikami.
W porównaniu z poprzednimi modelami Backroad, ceny modeli na rok 2026 wzrosły tylko nieznacznie – z wyjątkiem modelu EQ, który kosztował wcześniej 2.499 euro. Starsze wersje są sprzedawane po obniżonych cenach, ale warto poczekać na Backroad na rok 2026: detale takie jak schowek i hak przerzutki UDH sprawiają, że nowa wersja jest przyszłościowa i wszechstronna – nie wspominając o większym prześwicie na opony i opcji powerbanku.










