Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

OgólneNowości produktowe

Nowe funkcje dla wypraw rowerowych: Rose Backroad 2026

28. Sierpnia 2025 by Kacper Gebel

Rose Backroad 2026: Dzięki nowym wersjom Rose Backroad CF i Rose Backroad AL, producent z Bocholt oferuje dreszczyk emocji związany z dziką turystyką z lekkim bagażem. Wywodzący się z roweru przełajowego, a od 2018 roku coraz bardziej ukierunkowany na jazdę po szutrze, Backroad robi teraz kolejny znaczący krok w kierunku roweru turystycznego – z nowymi funkcjami, nowymi opcjami wyposażenia i większą wszechstronnością.

Rose zwrócił uwagę na ciągłość: na pierwszy rzut oka stary i nowy model wyglądają dość podobnie; język projektowania i geometria pozostały w dużej mierze takie same. Wiele zmieniło się jednak w szczegółach: dzięki przejściu na mocowanie tylnego koła UDH, zarówno ramy karbonowe, jak i aluminiowe są teraz gotowe do montażu przerzutek tylnych z bezpośrednim mocowaniem; gwint osi przelotowej po lewej stronie widelca jest teraz zamknięty. Rama aluminiowa nie ma już wyprofilowanej rury podsiodłowej, a teraz (ponownie) zamiast zintegrowanego zacisku siodełka znajduje się zacisk. W modelu karbonowym prawa rura tylnego trójkąta nie jest już pochylona w dół; zauważalna jest również nakładka sterów zamontowana w ramie i mniejszy offset sztycy. Wygląda na to, że w modelu Backroad Carbon nie można już zamontować przedniej przerzutki.

Rose Backroad 2026
Sportowa, topowa wersja Rose Backroad CF wyposażona jest w nowy napęd SRAM Force AXS 1×13.


Rose Backroad 2026: zintegrowany kabel zasilający od rury dolnej do mostka

Najważniejsze zmiany dopiero nadchodzą: Rose oferuje nowe opcje montażu, w tym gwintowane wkładki pod rurą górną; ponadto, zarówno ramy karbonowe, jak i aluminiowe są teraz wyposażone w schowek w rurze dolnej. Ma on szczególnie sprytne rozwiązanie: można w nim przechowywać powerbank, oferowany oddzielnie przez Rose. Jest on wyposażony w fabrycznie zainstalowany kabel USB-C, który sięga do mostka kierownicy. Umożliwia to stałe zasilanie urządzeń elektrycznych w kokpicie. Rura dolna oferuje również miejsce na inne akcesoria, na które dołączone są specjalne torby.

Rose Backroad AL
Na przykład Rose Backroad AL jest dostępny w przystępnej cenowo wersji z napędem Shimano 1×12.

Większy prześwit na opony od 50 mm

Aby jeszcze bardziej zwiększyć możliwości terenowe, Rose Backroad został wyposażony w znacznie większy prześwit na opony: Wcześniej prześwit na opony był ograniczony do 45 mm (28 cali), ale Backroad CF mieści teraz opony o szerokości 2,1''/53 mm, a Backroad AL co najmniej 2,0''/50 mm.



Dynamo w piaście modelu Backroad Unsupported jest ledwo widoczne.
Włącznik oświetlenia znajduje się na końcu kierownicy.
Okablowanie od schowka do trzonu jest już zainstalowane.

Pięć modeli z włókna węglowego i cztery warianty aluminiowe

Kompletne rowery oferują kolejne niespodzianki – cztery wersje aluminiowe i pięć karbonowych. Model Backroad CF Unsupported (4.400 euro, napęd mechaniczny Shimano GRX 1x12), zoptymalizowany pod kątem wycieczek rowerowych, wyposażony jest w pełnoprawny system elektroniki pokładowej, składający się z niezwykle kompaktowego dynama w piaście SON, systemu oświetlenia Supernova oraz zapasowego akumulatora B&M. Warto zwrócić uwagę na włącznik/wyłącznik oświetlenia, umieszczony w prawej wtyczce kierownicy. Model ten wyposażony jest w 12-biegową mechaniczną przerzutkę Shimano GRX i wytrzymałe opony Schwalbe G-One Overland o szerokości 50 mm; w zestawie znajduje się rama i torba na rurę górną z mocowaniami Fidlock.

Prąd docierający na górę można wykorzystać do ładowania telefonów komórkowych i innych urządzeń.
Rama aluminiowa ze schowkiem jest rzadkością.


Jako sportową alternatywę z najwyższej półki, Rose oferuje Backroad Force AXS z nowym napędem SRAM 1×13 (4.200 euro). Ważąc 9,1 kg, jest on o prawie dwa kg lżejszy od wersji „bez wspomagania”. Jak wszystkie modele karbonowe, rower ten jest dostarczany z torbą na ramę.

Backroad CF Unsupported wyposażony jest w przekładnię mechaniczną.
Dostępna jest także wersja przystępna cenowo z napędem SRAM Apex AXS 1×12.
Torba na ramę jest wliczona w cenę – tutaj na modelu Backroad CF GRX 825 Di2.

Model Backroad CF GRX 825 Di2 z nowym bezprzewodowym systemem zmiany przełożeń Shimano kosztuje o 500 euro mniej i waży o 500 gramów więcej, oferując szerszy zakres przełożeń z dwunastobiegową kasetą 10-51. Niższy model to Backroad Apex AXS (3.400 euro) z 12-biegową elektroniczną zmianą przełożeń SRAM Apex i zaskakująco niską wagą 9,2 kg. Model podstawowy, wyceniony na 3.000 euro, to Backroad GRX820 z systemem zmiany przełożeń Shimano 1×12, który waży 9,6 kg.



Rose Backroad AL to solidny aluminiowy rower szutrowy, idealny na wycieczki rowerowe.

Rose Backroad AL wkracza do wyścigu ze sportową, dwuspecyficzną gamą modeli: GRX610 1×12 (2.500 euro, 10,5 kg) i Apex 1×12 (2.400 euro, 10,4 kg). Kilkaset euro tańszy jest GRX400 z przełożeniami 2×12 (2.000 euro, 10,6 kg). Dostępny jest również interesujący model do sportowego użytku codziennego – Rose Backroad AL EQ (2.900 euro, 11,8 kg) z zestawem kół DT Swiss z dynamem w piaście, jasnym reflektorem B&M i pełnym wyposażeniem, w tym aluminiowymi błotnikami.

Aluminiowa rama i mechaniczny napęd SRAM Apex 1×12 to solidne połączenie.
Najtańszy model Backroad AL wyposażony jest w napęd Shimano 2×10.
Backroad AL EQ porusza się na szybkich oponach 35-calowych.


W porównaniu z poprzednimi modelami Backroad, ceny modeli na rok 2026 wzrosły tylko nieznacznie – z wyjątkiem modelu EQ, który kosztował wcześniej 2.499 euro. Starsze wersje są sprzedawane po obniżonych cenach, ale warto poczekać na Backroad na rok 2026: detale takie jak schowek i hak przerzutki UDH sprawiają, że nowa wersja jest przyszłościowa i wszechstronna – nie wspominając o większym prześwicie na opony i opcji powerbanku.

www.rosebikes.de

tagi:#VMgravelpolecanerower szutrowyRóżaRÓŻOWA Droga

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Recenzja Propain Sresh SL: Idealny rower elektryczny dla „bio-rowerzystów”?

Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X

Rower elektryczny MTB klasy podstawowej z wyraźnie większą domieszką cech roweru górskiego: Nowy Focus Jarifa² 2026

Niro-Renner teraz także w UDH: Standard Parter 2026

Related Stories

  • Ponowne uruchomienie z silnikiem Bosch SX: BH iGravelX NX
  • Wyważone siodło 3D w ciekawej cenie: Fizik Vento Argo Adaptive
  • Pierwszy rower szutrowy z włókna węglowego od Francuzów: Lapierre Crosshill CF
  • Wiele nowych rowerów elektrycznych i rowerów marki sportowej z Kolonii: Najlepsze innowacje Bulls w 2024 roku
  • System dozowania Squeezy: Praktyczna i zrównoważona alternatywa dla żelu energetycznego
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH