Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

E-rowerykompletne kołaTesty

Recenzja Pivot Shuttle AM ​​V2: Nowy punkt odniesienia w kategorii all-mountain?

26. Sierpnia 2025 by Michała Faissa

Test / E-MTB: Pivot Shuttle AM ​​był przez wielu uważany za jeden z najlepszych elektrycznych rowerów górskich swoich czasów i nadal może konkurować z najlepszymi rowerami dostępnymi na rynku. Oczekiwania wobec wprowadzanej właśnie drugiej generacji były odpowiednio wysokie. Dzięki nowemu systemowi Bosch Smart, akumulatorowi 800 Wh i udoskonalonym detalom, specjalista od rowerów all-mountain z Arizony przygotowuje się do ponownego podniesienia poprzeczki. Przetestowaliśmy go szczegółowo, aby sprawdzić, czy mu się to uda i czy nowy Shuttle AM ​​dorówna imponującym osiągnięciom swojego poprzednika.

W bogatym portfolio Pivot, Shuttle AM ​​to rower uniwersalny. Ze 160 mm skoku z przodu i 150 mm z tyłu, idealnie wpisuje się w nowoczesny segment all-mountain – gamę, która okazała się idealnym kompromisem dla e-MTB do turystyki, technicznych tras, a nawet do jazdy w bikeparku. To model uniwersalny w najlepszym tego słowa znaczeniu, ale, jak pokazują nasze testy, nie można mu odmówić wyraźnego ukierunkowania na sportową jazdę zjazdową.



Rama w szczegółach

Sercem Shuttle AM ​​jest wyrafinowana karbonowa rama. Wyższe modele Pro i Team posiadają również tylny trójkąt z włókna węglowego, a model podstawowy „Ride” – aluminiowy. Niezależnie od wariantu, rama zachwyca doskonałym wykonaniem i jakością lakieru. Nawet po intensywnych jazdach testowych w skalistym terenie nie zaobserwowano żadnych odprysków lakieru – co świadczy o jej solidności.

Pivot zadbał o kompleksową ochronę wszystkich istotnych obszarów: oprócz obowiązkowego tylnego trójkąta, również dolny trójkąt siodełka, spód rury dolnej, a nawet wrażliwy obszar między wahaczami tylnego trójkąta są pokryte solidnymi ochraniaczami. Zapobiega to nie tylko zarysowaniom, ale także chroni karbonową ramę przed uszkodzeniami spowodowanymi przez kamienie, które mogłyby wpaść w ten obszar podczas jazdy.

Przemyślane szczegóły i mała łyżka dziegciu w beczce miodu

Prowadzenie kabli to prawdziwa gratka dla każdego mechanika. Pivot porzucił kontrowersyjny trend prowadzenia kabli i przewodów przez stery. Zamiast tego firma wykorzystuje klasyczne, elegancko zintegrowane porty na główce ramy. Nowa konstrukcja z dwoma portami pozwala na poprowadzenie dwóch kabli przez ten sam port, co upraszcza prowadzenie i zapewnia estetyczny wygląd.



Kolejnym przemyślanym detalem jest przeprojektowana osłona portu ładowania. Zamiast standardowej gumowej zaślepki Bosch, Pivot opracował własne rozwiązanie z magnetycznym zamknięciem i podwójnym uszczelnieniem, które podkreśla prestiżowy charakter motocykla i idealnie integruje się z ramą. Osłonę można również całkowicie zdjąć, aby zrobić miejsce na opcjonalny moduł PowerMore 250 Range Extender.

Warto zwrócić uwagę na akumulator o pojemności 800 Wh, który jest na stałe zintegrowany z rurą dolną. Nie można go wyjąć do ładowania. Taka konstrukcja pozwala zmniejszyć wagę i zwiększyć sztywność ramy, ale wymaga możliwości ładowania bezpośrednio w miejscu przechowywania roweru.



Cechą szczególną Pivota jest tylny trójkąt Super Boost Plus z zwisem 157 mm. Wadą jest ograniczony wybór kompatybilnych piast i kół, co warto wziąć pod uwagę, jeśli koło ulegnie awarii podczas wakacji lub potrzebujesz drugiego kompletu kół.

Geometria i zdolność adaptacji

Firma Pivot starannie zmodernizowała geometrię Shuttle AM ​​w porównaniu z poprzednikiem, nie rezygnując z jego zrównoważonego charakteru. Z kątem główki ramy wynoszącym 64,1 stopnia w ustawieniu luzu i umiarkowanym zasięgiem (476 mm w rozmiarze L), model ten pozycjonuje się jako sportowy i wszechstronny rower, łączący płynność prowadzenia ze zwinnością.

SMMDLGXL
Zasięg (mm)435465480500
Stosy (mm)629638647656
rura podsiodłowa (mm)378399432470
Kąt skrętu (w °)64.564.564.564.5
Kąt siedziska (w °)76.976.976.976.9
górna rura (mm)598630647670
tylne widełki (mm)444444444444
główka ramy (mm)110120130140
Spadek BB (mm)24242424


Flip-chip na mocowaniu amortyzatora umożliwia dopasowanie geometrii do indywidualnych preferencji lub różnych rozmiarów kół. W ustawieniu „High” suport jest podniesiony, a kąty główki ramy i siodełka są skrócone o 0,5 stopnia. Ustawienie to jest zalecane do technicznie wymagających podjazdów lub przy zmianie na konfigurację typu mulet z tylnym kołem 27,5 cala. Ustawienie „Low” zapewnia maksymalną stabilność i kontrolę na szybkich i stromych zjazdach.

Dzięki krótkim rurom podsiodłowym i dużej głębokości montażu (330 mm w rozmiarze L) możliwe jest zamontowanie sztyc podsiodłowych Vario o bardzo długim skoku, co zapewnia maksymalną swobodę ruchów na szlaku.



Silnik, akumulator i elektronika: serce Shuttle AM

Shuttle AM ​​napędzany jest najnowszą generacją silników Bosch. Model Ride bazuje na sprawdzonym silniku Performance Line CX, natomiast wersje Pro i Team wyposażone są w ekskluzywny silnik Performance Line CX-R (Race). Oba silniki generują maksymalny moment obrotowy 100 Nm i moc szczytową 750 watów. CX-R jest o 100 gramów lżejszy, wyposażony w tytanowy wał korbowy i ceramiczne łożyska oraz oferuje ekskluzywny tryb „Race”, zapewniający wyjątkowo bezpośrednie i agresywne oddawanie mocy.

Wszystkie modele są wyposażone w duży akumulator o pojemności 800 Wh, który zapewnia wystarczającą pojemność nawet na długie trasy ze znacznym przewyższeniem. Osoby potrzebujące jeszcze większego zasięgu mogą rozszerzyć system o moduł Bosch PowerMore Range Extender o pojemności 250 Wh.



System jest obsługiwany za pomocą bezprzewodowego minipilota na kierownicy. Podczas gdy model Ride korzysta z kontrolera systemu zintegrowanego z rurą górną, modele Pro i Team posiadają nowy, znakomity kolorowy wyświetlacz Kiox 400C. Jest on idealnie zintegrowany z rurą górną i oferuje indywidualnie konfigurowalne pola danych.

Warianty wyposażenia w skrócie

Shuttle AM ​​oferowany jest w trzech wersjach wyposażenia, z których każda wiąże się z dużym wydatkiem.

  • Przejazd (8.599 €): Z rowerem Bosch Performance Line CX, widelcem RockShox Lyrik Select+, amortyzatorem Super Deluxe Select i mechaniczną przekładnią SRAM Eagle.
  • Za (11.999 €): Z silnikiem CX-R, widelcem RockShox ZEB Ultimate, amortyzatorem Super Deluxe Ultimate, przekładnią SRAM XO Eagle i mocnymi hamulcami SRAM Maven Silver.
  • Zespół (13.999 €): Najwyższy model waży zaledwie 21,5 kg i wyposażony jest w silnik CX-R, ramę Fox Factory (widelec 36 i damper Float X), koła z włókna węglowego DT Swiss, przełożenie SRAM XX Eagle i hamulce SRAM Maven Ultimate.

W modelu Team dostępna jest również modernizacja elektronicznego zawieszenia Fox Live Valve Neo w cenie 1.300 euro.



W naszym teście wykorzystaliśmy model Pro, którego funkcje nie pozostawiają wiele do życzenia.

Ramki do zdjęć Prom AM V2 Carbon
widelec amortyzowany RockShox Zeb Ultimate
napęd Bosch CX-R
akumulator 800 Wh
niemy RockShox Super Deluxe Ultimate
wirniki DT Swiss HX1501
Opona VR Maxxis Minion DHF MaxxTerra Exo+
Tętno opon Maxxis Minion DHR II MaxxTerra Exo+
przerzutka tylna Przekładnia Sram X0 Eagle
dźwignia zmiany biegów Podstawa Sram AXS
korba Korby elektryczne ze stopu Practice Alloy
przerzutka Ohne
Hamulec Sram Maven Silver
tarcze hamulcowe Sram HS2 200/200mm
sztyca One Up Dropper V3
siodło Rower elektryczny Pivot Ride
trzon Zespół Enduro Phoenix
Lenker Karbonowe buty Phoenix Race o niskim wzroście


Pivot Shuttle AM ​​na szlaku

Po szczegółowym przyjrzeniu się technologii pojawia się kluczowe pytanie: czy nowy Shuttle AM ​​spełni wysokie oczekiwania na szlaku? Krótka odpowiedź: tak, pod każdym względem. Robi wszystko, co jego poprzednik, dobrze, tylko trochę lepiej pod każdym względem.

Pierwsze wrażenie i obsługa

Już od pierwszych metrów poczujesz się jak w domu na Shuttle AM. To intuicyjny rower, do którego nie trzeba się długo przyzwyczajać i który od samego początku wzbudza wysoki poziom pewności siebie. Zachowuje doskonałą równowagę: nie pokonuje zakrętów nerwowo, ale nie jest też typowym „wybuchem”. Stabilnie trzyma się trasy, a jednocześnie zapewnia rowerzyście wyraźne czucie podłoża przez cały czas. To zrównoważone prowadzenie sprawia, że ​​jest idealnym towarzyszem na szerokiej gamie tras i stylów jazdy.

Wydajność pod górę

Shuttle AM ​​doskonale radzi sobie również pod górę. Tylny most DW-Link pracuje niezwykle wydajnie i w połączeniu z mocnym silnikiem Bosch zapewnia imponującą przyczepność nawet na technicznych podjazdach. Tryb EMTB+ dynamicznie dostosowuje wspomaganie i zapewnia bardzo naturalne prowadzenie. Ekskluzywny tryb Race silnika CX-R jest niezwykle agresywny i wymaga wprawy, ale jego dynamikę można regulować za pomocą aplikacji. Dla większości rowerzystów tryby Tour+ i EMTB+ to prawdopodobnie najlepszy wybór na techniczne podjazdy.



Jakość zjazdowa

Shuttle AM ​​jest w swoim żywiole na zjazdach. Mocna rama – w naszym testowanym rowerze połączenie widelca RockShox ZEB i dampera Super Deluxe – z łatwością pokonuje nawet trudny teren. Tylny most staje się przyjemnie progresywny pod koniec skoku, oferując dużą rezerwę mocy na skoki i mocne uderzenia. Rower pozostaje sterowny i budzi zaufanie. To rower, który zapewnia równie dużo frajdy na płynnych trasach, jak i na wymagających trasach enduro.

Zdecydowaną poprawą w porównaniu z poprzednikiem jest poziom hałasu. Nowy Shuttle AM ​​jest niezwykle cichy. Zniknął typowy dla starego silnika Boscha stukot, a z ramy nie wydobywają się żadne irytujące dźwięki. Zjazdy są cichsze niż w wielu rowerach bez silnika, co podkreśla ogólne wrażenie wysokiej jakości.

Wniosek: Pivot Shuttle AM ​​Pro

Pro

  • Doskonałe właściwości jezdne
  • Niezwykle wszechstronny
  • Bardzo cicho
  • Świetne wykonanie

Contra

  • Bardzo drogi
  • Naprawiono baterię

fakty

materiał ramyWęgiel
rozmiar koła29 cali
typ napęduBosch Performance CX-R
podróż160 / mm 150
Waga23,0 kg
Cena11.999 Euro
Sieć www.pivocycles.com
SpadekUphill
 
płynne działanieZwinny
 
Pivot dał radę: nowy Shuttle AM ​​z dumą podąża śladami swojego poprzednika i wyznacza nowe standardy w wielu dziedzinach. To wyjątkowy, wszechstronny rower, który zachwyca intuicyjnym i niezwykle zrównoważonym prowadzeniem, mocnym i cichym napędem oraz perfekcyjnym wykonaniem. To rower, który przypadnie do gustu szerokiemu gronu odbiorców, od amatorów turystyki rowerowej po ambitnych enduro. Do nielicznych zarzutów należą bardzo wysoka cena oraz wbudowany akumulator, który wymaga dedykowanej infrastruktury ładowania. Jednak dla tych, którzy są gotowi na znaczną inwestycję i akceptują koncepcję akumulatora, Pivot Shuttle AM ​​jest jednym z najlepszych i najbardziej wszechstronnych elektrycznych rowerów górskich dostępnych obecnie na rynku.
tagi:cała góraBoschE-MTBEnduropolecanePivotObrotowy wahadłowiec

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Trzy nowe modele z inteligentną technologią: Gazela Awinion 2026

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Recenzja Propain Sresh SL: Idealny rower elektryczny dla „bio-rowerzystów”?

Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X

Related Stories

  • Nowy YT Decoy w teście: Duży skok zawieszenia, duży akumulator, duża frajda?
  • Nicolai S18 Swift w pierwszej jeździe: Czy chciałbyś trochę więcej?
  • Wąsy Samedi 29 Szlak 7: Wygodny szlak turystyczny ze specjalnym tylnym trójkątem
  • Canyon Neuron:ON CF 8 w teście: Lekki pojazd transgraniczny o sportowym DNA
  • Cube Stereo Hybrid One55 w teście: Lekka rama łączy się z nowoczesną geometrią
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH