Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Wycieczka na rowerach elektrycznych i życie codzienneTesty

Nowa definicja miejskiego roweru elektrycznego: BULLS Sturmvogel EVO

26. Sierpnia 2025 by Kacper Gebel

Recenzja BULLS Sturmvogel EVO: Wraz z modelem Sturmvogel EVO, BULLS wprowadza na rynek drugą, całkowicie przeprojektowaną wersję swojego popularnego roweru miejskiego – wyposażoną w mocny silnik Bosch Performance CX i wiele przemyślanych detali. Ten sportowy, łatwy w utrzymaniu rower miejski jest lepiej niż kiedykolwiek przygotowany do codziennego użytkowania w mieście.

Niektóre rowery definiują całą kategorię – a Sturmvogel EVO niewątpliwie jest jednym z nich. Chociaż od dawna znajduje się w ofercie BULLS, wcześniej był uważany za swego rodzaju wtajemniczenie. Być może wynikało to ze sportowego charakteru lub z faktu, że ten rower miejski celowo rezygnuje z elementów komfortu, takich jak amortyzowany widelec. Ale to właśnie sprawia, że ​​łatwy w utrzymaniu rower elektryczny jest tak atrakcyjny do codziennego użytku, a BULLS udoskonalił tę koncepcję w nowej generacji.

BULLS Sturmvogel EVO: Rower miejski z mocnym silnikiem i wieloma technicznymi nowinkami.


Minimalna konserwacja, maksymalna przydatność do codziennego użytku

Rowery miejskie reprezentują jasną filozofię: powinny być jak najbardziej bezobsługowe, wytrzymałe i odpowiednie do codziennego użytku. Już w latach 2000. odeszły od powszechnego w rowerach trekkingowych trendu stosowania widelców amortyzowanych, stawiając na prostotę techniczną. Shimano przyczyniło się do rozpowszechnienia tej idei, wprowadzając 8-biegową przerzutkę w piaście, a Schwalbe zapewniło znacznie większy komfort dzięki szerokim oponom „Big Apple”.

Wraz z rozwojem popularności rowerów elektrycznych firma BULLS dostrzegła potencjał wspomagania elektrycznego rowerów miejskich. Tak narodził się Sturmvogel EVO: rower z mocnym napędem i szerokimi 27,5-calowymi oponami, który charakteryzuje się doskonałym prowadzeniem i wysokim komfortem.

W modelu Sturmvogel na rok 2026 firma BULLS postawiła na silnik Bosch CX.
Pozostaje jedynie nieco niewygodna metoda wyjmowania baterii w dół.


Firma BULLS wykorzystała najnowsze osiągnięcia innych rowerów elektrycznych, aby znacząco udoskonalić model Urban: Bosch Performance CX, który zastępuje dotychczas stosowany silnik Brose, standardowo oferuje moment obrotowy 85 Nm, ale można go zwiększyć do imponujących 100 Nm poprzez aktualizację oprogramowania. Napęd jest przenoszony za pomocą wytrzymałego paska zębatego; za zmianę biegów odpowiada system Shimano Inter-5E, opracowany specjalnie dla rowerów elektrycznych o wysokim momencie obrotowym. Nowe opony szutrowe Schwalbe łączą niskie opory toczenia z przyczepnością i komfortem, dzięki czemu sprawdzają się zarówno na gładkim asfalcie, jak i na nieutwardzonych szlakach.

Sturmvogel jest teraz wyposażony w wysokiej jakości opony szutrowe.
BULLS używa sportowego, sztywnego siodła.

Design i technologia na nowym poziomie

Prawdziwym hitem nowego Sturmvogela jest zintegrowany system oświetlenia z technologią MonkeyLink: z przodu „światło narożne” wbudowane w główkę ramy zapewnia optymalną widoczność, a z tyłu „podwójne światła” zapewniają dobrą widoczność. Aluminiowa rama również została całkowicie przeprojektowana. Nieco ostrzejszy kąt główki ramy poprawia prowadzenie, a łagodniejszy kąt rury podsiodłowej pozwala na bardziej zrównoważoną pozycję podczas jazdy. Nowe elementy, takie jak elegancko wygięta rura podsiodłowa, oś przelotowa w widelcu i w pełni zintegrowane linki, podkreślają nowoczesne linie.



Całkowicie zintegrowane przednie światło jest efektem wizualnego sukcesu i nowatorskim rozwiązaniem technicznym.
„Twinlights” to seria rowerów elektrycznych E-MTB tej marki z Kolonii.

Sterowanie jest również najnowocześniejsze: kompaktowy kontroler Bosch System Controller znajduje się w rurze górnej, a uzupełniają go pilot LED na kierownicy i bezprzewodowy wyświetlacz Kiox 100 na mostku. Osoby, które nie chcą widzieć danych z jazdy, mogą po prostu wyłączyć wyświetlacz. Alternatywnie, smartfon można podłączyć do interfejsu „MonkeyLink 2.0” na mostku i używać go na przykład jako urządzenia nawigacyjnego – zasilacz jest w zestawie.

Wyświetlacz Kiox można również zastąpić smartfonem.
Zespół kierownicy i mostka BULLS jest wyjątkowy.
Dostępny jest zasilany interfejs umożliwiający podłączenie dodatkowego światła przedniego.


Wysokiej jakości kokpit i nowoczesne wykończenie

Kolejną ciekawą cechą jest jednoczęściowe połączenie kierownicy i mostka z drugim, zintegrowanym interfejsem dla dodatkowego światła przedniego. Jedyną wadą tego doświetlenia zakrętów jest to, że zostało ono zaprojektowane głównie do użytku w ruchu miejskim i niekoniecznie jest wystarczająco jasne do jazdy w całkowitej ciemności. W pełni zintegrowane okablowanie nadaje kokpitowi schludny wygląd, a Sturmvogel ewoluował wizualnie – polerowane aluminiowe elementy zostały zastąpione nowoczesnymi, czarnymi elementami, nie tracąc przy tym całkowicie swojego retro uroku.

Zamiast wyglądu retro, rower miejski firmy BULLS prezentuje się teraz w bardzo nowoczesnej odsłonie.

Dużo wydajności za uczciwą cenę

Pomimo kompleksowych ulepszeń, cena pozostaje przyjemnie przystępna: nowa wersja Sturmvogel EVO z akumulatorem 600 Wh jest dostępna już od około 4.000 euro – co czyni ją jeszcze tańszą niż poprzedni model. Werdykt dotyczący nowego roweru miejskiego BULLS jest zatem pozytywny: każdy, kto szuka sportowego, stylowego i technicznie zaawansowanego roweru elektrycznego do jazdy po mieście, uzna nowy BULLS Sturmvogel EVO za prawdziwego zwycięzcę.



www.bulls.de

Pasek rozrządu nie wymaga oliwienia ani czyszczenia.
Przekładnia Shimano jest przeznaczona do silników o wysokim momencie obrotowym.
Przednie koło jest teraz przymocowane za pomocą osi przelotowej.
tagi:BykipolecanePetrel EVORower miejski

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Recenzja Propain Sresh SL: Idealny rower elektryczny dla „bio-rowerzystów”?

Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X

Rower elektryczny MTB klasy podstawowej z wyraźnie większą domieszką cech roweru górskiego: Nowy Focus Jarifa² 2026

Niro-Renner teraz także w UDH: Standard Parter 2026

Related Stories

  • Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO
  • Haibike Adventr 11 ABS w teście: Najlepszy SUV-owy rower elektryczny na rynku?
  • Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29
  • Uniwersalny rower szutrowy do codziennego użytku i na przygody: Codzienny młynek byka 4
  • Atrakcyjny rower szutrowy z nową ramą i wszechstronnym zastosowaniem: Młynek Byka 4
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH