Recenzja BULLS Sturmvogel EVO: Wraz z modelem Sturmvogel EVO, BULLS wprowadza na rynek drugą, całkowicie przeprojektowaną wersję swojego popularnego roweru miejskiego – wyposażoną w mocny silnik Bosch Performance CX i wiele przemyślanych detali. Ten sportowy, łatwy w utrzymaniu rower miejski jest lepiej niż kiedykolwiek przygotowany do codziennego użytkowania w mieście.
Niektóre rowery definiują całą kategorię – a Sturmvogel EVO niewątpliwie jest jednym z nich. Chociaż od dawna znajduje się w ofercie BULLS, wcześniej był uważany za swego rodzaju wtajemniczenie. Być może wynikało to ze sportowego charakteru lub z faktu, że ten rower miejski celowo rezygnuje z elementów komfortu, takich jak amortyzowany widelec. Ale to właśnie sprawia, że łatwy w utrzymaniu rower elektryczny jest tak atrakcyjny do codziennego użytku, a BULLS udoskonalił tę koncepcję w nowej generacji.

Minimalna konserwacja, maksymalna przydatność do codziennego użytku
Rowery miejskie reprezentują jasną filozofię: powinny być jak najbardziej bezobsługowe, wytrzymałe i odpowiednie do codziennego użytku. Już w latach 2000. odeszły od powszechnego w rowerach trekkingowych trendu stosowania widelców amortyzowanych, stawiając na prostotę techniczną. Shimano przyczyniło się do rozpowszechnienia tej idei, wprowadzając 8-biegową przerzutkę w piaście, a Schwalbe zapewniło znacznie większy komfort dzięki szerokim oponom „Big Apple”.
Wraz z rozwojem popularności rowerów elektrycznych firma BULLS dostrzegła potencjał wspomagania elektrycznego rowerów miejskich. Tak narodził się Sturmvogel EVO: rower z mocnym napędem i szerokimi 27,5-calowymi oponami, który charakteryzuje się doskonałym prowadzeniem i wysokim komfortem.
Firma BULLS wykorzystała najnowsze osiągnięcia innych rowerów elektrycznych, aby znacząco udoskonalić model Urban: Bosch Performance CX, który zastępuje dotychczas stosowany silnik Brose, standardowo oferuje moment obrotowy 85 Nm, ale można go zwiększyć do imponujących 100 Nm poprzez aktualizację oprogramowania. Napęd jest przenoszony za pomocą wytrzymałego paska zębatego; za zmianę biegów odpowiada system Shimano Inter-5E, opracowany specjalnie dla rowerów elektrycznych o wysokim momencie obrotowym. Nowe opony szutrowe Schwalbe łączą niskie opory toczenia z przyczepnością i komfortem, dzięki czemu sprawdzają się zarówno na gładkim asfalcie, jak i na nieutwardzonych szlakach.
Design i technologia na nowym poziomie
Prawdziwym hitem nowego Sturmvogela jest zintegrowany system oświetlenia z technologią MonkeyLink: z przodu „światło narożne” wbudowane w główkę ramy zapewnia optymalną widoczność, a z tyłu „podwójne światła” zapewniają dobrą widoczność. Aluminiowa rama również została całkowicie przeprojektowana. Nieco ostrzejszy kąt główki ramy poprawia prowadzenie, a łagodniejszy kąt rury podsiodłowej pozwala na bardziej zrównoważoną pozycję podczas jazdy. Nowe elementy, takie jak elegancko wygięta rura podsiodłowa, oś przelotowa w widelcu i w pełni zintegrowane linki, podkreślają nowoczesne linie.
Sterowanie jest również najnowocześniejsze: kompaktowy kontroler Bosch System Controller znajduje się w rurze górnej, a uzupełniają go pilot LED na kierownicy i bezprzewodowy wyświetlacz Kiox 100 na mostku. Osoby, które nie chcą widzieć danych z jazdy, mogą po prostu wyłączyć wyświetlacz. Alternatywnie, smartfon można podłączyć do interfejsu „MonkeyLink 2.0” na mostku i używać go na przykład jako urządzenia nawigacyjnego – zasilacz jest w zestawie.
Wysokiej jakości kokpit i nowoczesne wykończenie
Kolejną ciekawą cechą jest jednoczęściowe połączenie kierownicy i mostka z drugim, zintegrowanym interfejsem dla dodatkowego światła przedniego. Jedyną wadą tego doświetlenia zakrętów jest to, że zostało ono zaprojektowane głównie do użytku w ruchu miejskim i niekoniecznie jest wystarczająco jasne do jazdy w całkowitej ciemności. W pełni zintegrowane okablowanie nadaje kokpitowi schludny wygląd, a Sturmvogel ewoluował wizualnie – polerowane aluminiowe elementy zostały zastąpione nowoczesnymi, czarnymi elementami, nie tracąc przy tym całkowicie swojego retro uroku.

Dużo wydajności za uczciwą cenę
Pomimo kompleksowych ulepszeń, cena pozostaje przyjemnie przystępna: nowa wersja Sturmvogel EVO z akumulatorem 600 Wh jest dostępna już od około 4.000 euro – co czyni ją jeszcze tańszą niż poprzedni model. Werdykt dotyczący nowego roweru miejskiego BULLS jest zatem pozytywny: każdy, kto szuka sportowego, stylowego i technicznie zaawansowanego roweru elektrycznego do jazdy po mieście, uzna nowy BULLS Sturmvogel EVO za prawdziwego zwycięzcę.











