Ważna uwaga:
Cały zespół Velomotion z radością pracuje nad tematem, który nas pasjonuje na co dzień: rowery, rowery, bez względu na rozmiar opon, z bieżnikiem bieżnika lub bez, z silnikiem lub bez.
Jesteśmy więc nie tylko częścią branży, ale także konsumentami. Czujemy się zobowiązani wobec naszych partnerów branżowych, bez których nie moglibyśmy wykonywać naszej pracy, ale także wobec naszych czytelników, bez których nie istnielibyśmy.
Dlatego uczciwość i przejrzystość wymagają, abyśmy zwrócili uwagę na fakt, że YT Industries znajduje się obecnie w trudnej sytuacji. Spółka od połowy czerwca znajduje się w postępowaniu restrukturyzacyjnym w ramach samorządu po złożeniu wniosku o upadłość.
Nie chcemy zniechęcać do zakupu, ale wyraźnie wskazujemy na potencjalne ryzyko. Zdecydowanie zalecamy dokonywanie płatności za pośrednictwem bezpiecznego dostawcy płatności, który oferuje odpowiednią ochronę kupującego. Chcemy również podkreślić, że skuteczne odzyskiwanie marki naturalnie wymaga również sprzedaży lojalnym klientom.
Mamy szczerą nadzieję, że YT Industries wkrótce odnajdzie spokój. Będzie nam bardzo brakowało tej marki, ludzi, zespołu i oczywiście produktów.
Oto oświadczenie założyciela YT Industries, Markusa Flossmanna, na temat obecnej sytuacji:
Niezależnie od tego, co czeka YT, nie chcemy ukrywać przed Wami ich najnowszego roweru; zasługuje on na prezentację. Nasz tester, Christoph, miał okazję przetestować go w Polsce kilka tygodni temu.
Test: Wraz z nowym modelem Decoy, firma YT Industries z Forchheim, zajmująca się sprzedażą bezpośrednią dla klientów, prezentuje całkowicie przeprojektowaną platformę e-MTB, która jest wyraźnie skierowana do kolarzy nastawionych na zjazdy. Ogromny skok 180 mm z przodu i 170 mm z tyłu, w połączeniu z mocnym napędem Bosch Performance Line CX i dużym akumulatorem o pojemności 800 Wh, nie pozostawia wątpliwości co do przeznaczenia roweru. Udało nam się przeprowadzić wstępny test topowego modelu YT Decoy CORE 4 i sprawdzić, czy rower spełnia obietnice wynikające z imponujących parametrów technicznych.
Kluczowe dane nowego YT Decoy potwierdzają, że jest to potężna maszyna do zjazdów. Podczas gdy tylny koniec zapewnia pełne 170 mm skokuz przodu jest to hojne 180 mm. YT wykorzystuje konfigurację typu mullet z dużym 29-calowym kołem z przodu i bardziej zwrotnym 27,5-calowym odpowiednikiem z tyłu. System Performance Line CX firmy Bosch zapewnia niezbędny napęd , który standardowo zapewnia moment obrotowy 85 Nm, ale można go odblokować za pomocą aplikacji do 100 Nm i 750 watów mocy szczytowej. Energia pochodzi ze zintegrowanego akumulatora Bosch PowerTube o pojemności 800 Wh. Pomimo potężnych funkcji waga najwyższego modelu CORE 4 w rozmiarze L nadal wynosi 23,2 kg.
YT Decoy: Ramka i szczegóły
Sercem nowego Decoya jest całkowicie przeprojektowana rama, wykonana we wszystkich modelach z najwyższej jakości włókna węglowego Ultra Modulus firmy YT. Dotyczy to nie tylko ramy głównej, ale wszystkich jej elementów, w tym wahacza układu kinematycznego V4L. YT podkreśla, że celowo zrezygnowało ze standardowych, gotowych rozwiązań, aby zoptymalizować osiągi. Na przykład, DECOY posiada specjalnie opracowane gniazdo ładowania, zapewniające lepszą ochronę przed czynnikami atmosferycznymi. Kolejnym przemyślanym detalem są specjalnie zaprojektowane mocowania akumulatora, wyposażone w specjalny system tulei, skutecznie zapobiegający grzechotaniu. Pod silnikiem znajduje się solidna płyta ochronna, która nie tylko chroni przed uderzeniami, ale także zapewnia doskonałą cyrkulację powietrza, zapobiegając przegrzaniu silnika w wysokich temperaturach zewnętrznych.
Silnik i akumulator: centrum zasilania Bosch
W układzie napędowym YT stawia na sprawdzony system Performance Line CX firmy Bosch. Silnik generuje moment obrotowy 85 Nm i moc szczytową 600 watów. Za pomocą aplikacji Bosch Flow można jednak zwiększyć moc do imponujących 100 Nm i 750 watów. Systemem steruje się za pomocą bezprzewodowego mini-pilota na kierownicy i wyświetlacza Bosch Kiox 400C. Pilot ten zapewnia nie tylko wszystkie istotne dane dotyczące jazdy, ale także łączność z systemem planowania tras za pośrednictwem Komoot i automatyczne przesyłanie danych do Stravy. Aby w pełni wykorzystać potencjał mocnego silnika i przeznaczenie roweru, YT montuje we wszystkich modelach DECOY zintegrowany akumulator Bosch Powertube o pojemności 800 Wh. Powinno to umożliwić dłuższe wycieczki z wieloma metrami przewyższeń bez konieczności ciągłego monitorowania wskaźnika naładowania akumulatora.
Geometria i podwozie
Geometria nowego Decoya jest wyraźnie ukierunkowana na jazdę zjazdową. Płaski kąt główki ramy wynoszący 63,5 stopnia (w niskim ustawieniu), w połączeniu z dużym zasięgiem i podwyższonym widelcem, zapewnia rowerzyście poczucie bezpieczeństwa i głęboko integruje go z rowerem. Rura podsiodłowa jest celowo krótka, aby zapewnić dużą swobodę ruchu i możliwość stosowania sztyc regulowanych o dużym skoku. Aby zapewnić osiągi podczas wspinaczki, YT stawia na ostry efektywny kąt podsiodłowy wynoszący 78 stopni i długość tylnego trójkąta wynoszącą 445 mm. To połączenie zapewnia centralną pozycję siedzącą i wystarczającą przyczepność tylnego koła, nawet na najbardziej stromych podjazdach.
Geometry YT Decoy (Regular)
| S | M | L | XL | XXL | |
|---|---|---|---|---|---|
| rura podsiodłowa (w mm) | 385 | 400 | 420 | 440 | 460 |
| Zasięg (mm) | 435 | 455 | 475 | 495 | 515 |
| Stosy (mm) | 640 | 648 | 655 | 662 | 669 |
| Kąt skrętu (w °) | 64 | 64 | 64 | 64 | 64 |
| kąt siedziska ef. (w °) | 78.2 | 78.1 | 78.1 | 78 | 78 |
| Wysokość suportu (w mm) | 346 | 346 | 346 | 346 | 346 |
| tylne widełki (w mm) | 445 | 445 | 445 | 445 | 445 |
| Górna rura pozioma (w mm) | 569 | 591 | 613 | 635 | 657 |
| główka ramy (w mm) | 100 | 108 | 116 | 124 | 132 |
Geometry YT Decoy (niski)
| S | M | L | XL | XXL | |
|---|---|---|---|---|---|
| rura podsiodłowa (w mm) | 385 | 400 | 420 | 440 | 460 |
| Zasięg (mm) | 429 | 449 | 469 | 489 | 509 |
| Stosy (mm) | 644 | 652 | 659 | 667 | 674 |
| Kąt skrętu (w °) | 63.5 | 63.5 | 63.5 | 63.5 | 63.5 |
| kąt siedziska ef. (w °) | 77.7 | 78.2 | 77.6 | 77.5 | 77.5 |
| Wysokość suportu (w mm) | 338 | 338 | 338 | 338 | 338 |
| tylne widełki (w mm) | 445 | 445 | 445 | 445 | 445 |
| Górna rura pozioma (w mm) | 570 | 591 | 614 | 636 | 658 |
| główka ramy (w mm) | 100 | 108 | 116 | 124 | 132 |
Podwozie oparte jest na sprawdzonym tylnym zawieszeniu YT V4L (Virtual Four Link), które łączy amortyzator o wymiarach 230 x 65 mm i generuje 170 mm skoku. Kinematyka została przeprojektowana, aby połączyć czułą reakcję z odpowiednią siłą oporu i wysokim stopniem progresji, zapobiegając dobijaniu do dna. Wartość anty-squat jest znacznie poniżej 100% na całym skoku, co ma na celu poprawę trakcji przy naciągniętym łańcuchu i minimalizację odbicia pedałów.
Warianty wyposażenia w skrócie
Decoy oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia, wszystkie bazują na tej samej ramie karbonowej.
YT DECOY CORE 4
Jako topowy model, CORE 4 dostępny jest za 8.999 € nie pozostawia nic do życzenia. Wyposażony jest w zawieszenie FOX Factory, składające się z 38-milimetrowego widelca z tłumieniem GRIP X2 oraz całkowicie przeprojektowanego dampera FLOAT X2. Za zmianę przełożeń odpowiada przerzutka SRAM XO Eagle, zasilana bezpośrednio z głównego akumulatora. Hamowanie zapewniają nowe hamulce SRAM MAVEN Silver z dużymi tarczami 220/200 mm. Zestaw kół DT Swiss HXC 1500 z włókna węglowego oraz karbonowy kokpit Renthal dopełniają wysokiej klasy wyposażenie.
YT DECOY CORE 3
To za 7.999 Model CORE 3, dostępny w cenie 38 euro, wyposażony jest w szwedzką ramę Öhlins. Z przodu znajduje się widelec RXF3 m.22, a z tyłu amortyzator sprężynowy TTX2 m.1000. Całość dopełniają napęd SRAM SXNUMX, aluminiowe koła Crankbrothers Synthesis z dożywotnią gwarancją oraz mocne hamulce TRP DH-R Evo.
YT DECOY CORE 2
Na 6.999 Za 2 euro CORE 3 otrzymuje pakiet zawieszenia RockShox, składający się z widelca ZEB Select+ i dampera VIVID Select+. Za zmianę biegów odpowiada nowa, przewodowa przekładnia SRAM GX Eagle. Na pokładzie znajdują się również te same hamulce TRP DH-R Evo, co w CORE 1900, oraz solidny zestaw kół DT Swiss HXNUMX.
Rdzeń przynęty 1
CORE 1 for 5 oznacza początek serii DECOY.999 €. W tym przypadku YT montuje prostą i niezawodną ramę Marzocchi z widelcem Super Z i damperem Bomber Air. 12-biegowy napęd Shimano Deore, hamulce SRAM DB8 i koła WTB sprawiają, że rower jest gotowy do jazdy po szlakach.
Wszystkie modele są dostępne w pięciu rozmiarach od S do XXL i wyposażone w opony Continental Kryptotal z mieszanki Super-Soft Enduro z przodu, które zapewniają maksymalną przyczepność.
YT Decoy w testach praktycznych
YT zaprosiło nas do Bielska-Białej na pierwszą jazdę testową, znanego obecnie jako miejsce Pucharu Świata w Downhillu. Oprócz oficjalnego bikeparku, region oferuje pozornie nieskończoną sieć naturalnych szlaków – idealne warunki do sprawdzenia możliwości DECOYa. Do testów mieliśmy do dyspozycji topowy model CORE 4.
Wyposażenie roweru testowego
| Ramki do zdjęć | Węgiel ultramodułowy |
| widelec amortyzowany | Grip fabryczny Fox 38X2 |
| napęd | Boscha CX Gen5 |
| akumulator | 800 Wh |
| niemy | Fabryka Fox X2 |
| wirniki | DT Swiss HXC 1500 |
| Opona VR | Continental Kryptotal Super Soft Enduro |
| Tętno opon | Continental Kryptotal Soft Enduro |
| przerzutka tylna | Przekładnia Sram X0 Eagle |
| dźwignia zmiany biegów | Sram Pod Ultimate |
| korba | Sram X0 Orzeł |
| przerzutka | Ohne |
| Hamulec | Sram Maven Silver |
| tarcze hamulcowe | Sram HS2 220/200mm |
| sztyca | YT Postman V2 |
| siodło | SDG Bel Air 3.0 |
| trzon | Renthal wierzchołek 35 |
| Lenker | Renthal Fatbar 35 |
Pierwsze wrażenia w bike parku: mała zjazdówka?
Pierwsze zjazdy zakończyliśmy na odcinku skoczni w górnej części bike parku. Charakter nowego Decoya był już tutaj widoczny: rower prowadzi się niezwykle pewnie i stabilnie na trasie. Biorąc pod uwagę 29-calowe koła i ogromny skok zawieszenia, nie jest to zaskoczeniem, ale pewność siebie, jaką emanuje rower, jest nadal imponująca. Nawet na nierównych lub krótkich hopach zawieszenie sprawiało wrażenie, jakby miało praktycznie nieograniczone rezerwy, podobnie jak typowy rower zjazdowy. Zawieszenie Fox było nieco zbyt progresywne w swojej podstawowej konfiguracji, ale to kwestia gustu. Po usunięciu kilku podkładek z widelca, osiągi były idealnie wyważone, jak na nasz gust. Jednak ta wyjątkowo płynna jazda ma również wadę: DECOY wymaga znacznego wysiłku fizycznego, aby naciągnąć tylne koło. Jest on wyraźnie zaprojektowany z myślą o maksymalnej stabilności kierunkowej przy dużych prędkościach, a mniej do zabawnych manewrów manualnych.
Wydajność pod górę i zachowanie na szlaku
Po przejażdżkach wyciągiem w bike parku, o własnych siłach ruszyliśmy na okoliczne, naturalne szlaki. Były one znacznie bardziej techniczne i mniej strome. To pokazało, jak dużą pewność siebie daje rower. Nawet na odcinkach, gdzie można by się spodziewać trudnej sytuacji, Decoy radzi sobie z nią bez problemu, dając poczucie kontroli.
Napęd Boscha pokazał pełnię swojego potencjału na podjazdach. Jeździliśmy wersją fabryczną z momentem obrotowym 85 Nm i ani razu nie odczuliśmy jego braku. Nawet dla kolarzy, którzy nie są najlepsi na stromych, technicznych podjazdach, napęd w połączeniu z dopracowaną geometrią oferuje doskonałe wsparcie podjazdów, dzięki czemu wiele trudnych odcinków jest do pokonania. Akumulator o pojemności 800 Wh okazał się absolutnie wystarczający na dłuższą, jednodniową wycieczkę, o ile nie korzysta się stale z trybu turbo. Pozostałe wysokiej klasy komponenty CORE 4 działały dyskretnie i bez zarzutu przez cały test, jak można się spodziewać w tej kategorii cenowej.









