Pirelli wprowadza na rynek nową dętkę TPU SmarTUBE RS, która obiecuje niższe opory toczenia, niską wagę i wszechstronność. Została opracowana specjalnie do wyścigów z klasycznymi oponami drutowymi lub TLR.
Wydajność toczenia w centrum uwagi
Pirelli poszerza swoją ofertę wysokowydajnych dętek do sportowego użytku, wprowadzając SmarTUBE RS. Nowa dętka bazuje na zaawansowanej formule TPU, która, według producenta, pozwala na redukcję oporów toczenia nawet o 12% w porównaniu z poprzednim modelem SmarTUBE. Wewnętrzne testy pokazują, że w połączeniu z Pirelli P ZERO Race RS, ten zestaw oferuje nawet o 24% niższe opory toczenia niż konwencjonalna dętka butylowa.
Obszar zastosowania: droga i wysokość
Opona SmarTUBE RS została zaprojektowana z myślą o wyścigach – zwłaszcza tam, gdzie niska masa i wysoka wydajność są kluczowe. Pirelli postrzega nową dętkę jako rozwiązanie do wyścigów szosowych i prób czasowych, zwłaszcza na dużych wysokościach. Opona P ZERO Race RS jest już używana przez zespoły partnerskie, takie jak Alpecin-Deceuninck i Lidl-Trek, na górskich etapach Grand Tours.
Dane techniczne i rozmiary
Dętka SmarTUBE RS, w wersji 26/35-622 z wentylem 42 mm, waży zaledwie 32 gramy. Jednocześnie grubość ścianki została zwiększona o około 32 procent w porównaniu z poprzednikiem. Dętka jest kompatybilna z oponami o szerokości od 26 do 35 mm i jest dostępna z wentylami o długości 42, 60 i 80 mm. Dzięki temu produkt nadaje się zarówno do nowoczesnych rozmiarów obręczy, jak i do różnych konfiguracji rowerów szosowych.
Dętka zamiast bezdętkowej?
Pirelli podkreśla, że SmarTUBE RS, w połączeniu z oponą TLR, może osiągnąć niemal taką samą wydajność jak system bezdętkowy z uszczelniaczem – ale bez wysiłku związanego z montażem i potencjalnych wymagań konserwacyjnych związanych z konfiguracjami bezdętkowymi. Dla rowerzystów ceniących sobie łatwość użytkowania, dętka może być alternatywą bez konieczności pójścia na duże kompromisy w zakresie wydajności.
Dostępność i cena
Opona Pirelli SmarTUBE RS jest już dostępna w sklepach specjalistycznych i online. Sugerowana cena detaliczna to 29,90 euro. Biorąc pod uwagę parametry techniczne i grupę docelową, nowa dętka TPU jest wyraźnie skierowana do ambitnych kolarzy, którzy cenią sobie wydajność w swoich systemach dętkowych.
