Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Nowa dętka TPU zapewniająca większą wydajność w rowerze szosowym: Pirelli SmartUBE RS

18 lipiec 2025 by Marcusa Degena

Pirelli wprowadza na rynek nową dętkę TPU SmarTUBE RS, która obiecuje niższe opory toczenia, niską wagę i wszechstronność. Została opracowana specjalnie do wyścigów z klasycznymi oponami drutowymi lub TLR.

Wydajność toczenia w centrum uwagi

Pirelli poszerza swoją ofertę wysokowydajnych dętek do sportowego użytku, wprowadzając SmarTUBE RS. Nowa dętka bazuje na zaawansowanej formule TPU, która, według producenta, pozwala na redukcję oporów toczenia nawet o 12% w porównaniu z poprzednim modelem SmarTUBE. Wewnętrzne testy pokazują, że w połączeniu z Pirelli P ZERO Race RS, ten zestaw oferuje nawet o 24% niższe opory toczenia niż konwencjonalna dętka butylowa.

Obszar zastosowania: droga i wysokość

Opona SmarTUBE RS została zaprojektowana z myślą o wyścigach – zwłaszcza tam, gdzie niska masa i wysoka wydajność są kluczowe. Pirelli postrzega nową dętkę jako rozwiązanie do wyścigów szosowych i prób czasowych, zwłaszcza na dużych wysokościach. Opona P ZERO Race RS jest już używana przez zespoły partnerskie, takie jak Alpecin-Deceuninck i Lidl-Trek, na górskich etapach Grand Tours.



Dane techniczne i rozmiary

Dętka SmarTUBE RS, w wersji 26/35-622 z wentylem 42 mm, waży zaledwie 32 gramy. Jednocześnie grubość ścianki została zwiększona o około 32 procent w porównaniu z poprzednikiem. Dętka jest kompatybilna z oponami o szerokości od 26 do 35 mm i jest dostępna z wentylami o długości 42, 60 i 80 mm. Dzięki temu produkt nadaje się zarówno do nowoczesnych rozmiarów obręczy, jak i do różnych konfiguracji rowerów szosowych.

Dętka zamiast bezdętkowej?

Pirelli podkreśla, że SmarTUBE RS, w połączeniu z oponą TLR, może osiągnąć niemal taką samą wydajność jak system bezdętkowy z uszczelniaczem – ale bez wysiłku związanego z montażem i potencjalnych wymagań konserwacyjnych związanych z konfiguracjami bezdętkowymi. Dla rowerzystów ceniących sobie łatwość użytkowania, dętka może być alternatywą bez konieczności pójścia na duże kompromisy w zakresie wydajności.

Dostępność i cena

Opona Pirelli SmarTUBE RS jest już dostępna w sklepach specjalistycznych i online. Sugerowana cena detaliczna to 29,90 euro. Biorąc pod uwagę parametry techniczne i grupę docelową, nowa dętka TPU jest wyraźnie skierowana do ambitnych kolarzy, którzy cenią sobie wydajność w swoich systemach dętkowych.



tagi:P zeroPirelliwążRura

O Marcusa Degena

Marcus Degen jest redaktorem naczelnym i dyrektorem zarządzającym Velomotion. Jako pasjonat Dolnego Bawarii korzysta z atutów regionu zarówno na rowerze, jak i kulturowo i kulinarnie. W 2003 roku założył niemiecki magazyn rowerowy Procycling i przez dziewięć lat był jego redaktorem naczelnym. W tym czasie założył także magazyny Fahrrad News i World of Mountain Biking. Studiował fizykę i inżynierię w Monachium i był już aktywnym studentem kolarstwa, a później triathlonistą. W 2013 roku założył cyfrowy magazyn rowerowy Velomotion.de.

Funkcjonalne i stylowe: Torby rowerowe firmy Platzangst

Nowy elektryczny SUV z Kolonii: Byki Iconic EVO 1

Alpina Turbo Pro V

Recenzja Alpiny Turbo Pro V: Solidny, wszechstronny zawodnik z niewielkimi słabościami.

Pełna prędkość w super specjalnych cenach: Czarny Tydzień Rowerowy Storck

Recenzja Mavic MVS Shield: Kiedy wrażenie nie pasuje do wyglądu

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Bardziej przejrzysty wygląd dzięki połączeniu śrubowemu: Torby rowerowe Northwind

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Related Stories

  • Nowe modele Pirelli PZero: Lepsze wyniki w zawodach i treningach
  • Schwalbe Aerothan w pierwszym teście: Rewolucja węża bez gumy?
  • Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS
  • Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!
  • Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH