Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

OgólneWycieczka na rowerach elektrycznych i życie codzienneTesty

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

10 lipiec 2025 by Kacper Gebel

Recenzja Pegasusa Versario EVO: Stylowy rower miejski tego kolońskiego producenta kusi rozsądnie uproszczoną technologią, atrakcyjnym wyglądem i niskimi wymaganiami konserwacyjnymi. Do tego dochodzi szereg rzadko spotykanych funkcji i atrakcyjna cena.

Rower trekkingowy elektryczny nie jest optymalnym wyborem w każdej codziennej sytuacji. Amortyzowane widelce i przerzutki często wymagają większej konserwacji, a sportowy, solidny wygląd to kwestia gustu. Niektórzy uważają, że elektronika na kierownicy jest zbyt czuła do codziennego użytku, a ci, którzy i tak podróżują z plecakiem lub torbą kurierską, mogą nawet nie potrzebować bagażnika.

Pegasus Versario EVO: ciekawy rower na co dzień

Jeśli odnajdujesz się w tej sytuacji, powinieneś bliżej przyjrzeć się Pegasusowi Versario EVO. Ten wszechstronny rower kolońskiej marki celowo zrywa z wieloma konwencjami klasycznych rowerów trekkingowych – nawet z udanym Pegasusem Premio EVO. Pegasus rzucił wyzwanie znanym komponentom, zbadał nowe podejścia i stworzył rower, który jest praktycznie bezkonkurencyjny w ruchu miejskim.



Silnik Brose zapewnia przyzwoity moment obrotowy 75 Nm, zachowując jednocześnie przyjemną powściągliwość. Akumulator o pojemności 555 Wh jest elegancko zintegrowany z rurą dolną; jego zasięg powinien wystarczyć na cały tydzień, w zależności od trasy. Producent oferuje również model z większymi akumulatorami – 740, a nawet 925 Wh.

Adapter do smartfona zamiast wyświetlacza

Dzięki tym funkcjom Versario na pierwszy rzut oka nie wydaje się niczym niezwykłym, ale potem pojawia się jego główna atrakcja: brak wyświetlacza na kierownicy ani typowej klawiatury. Zamiast tego, w górnej rurze dyskretnie umieszczono „FIT Master Node Basic” – z trzema przyciskami (włącz/wyłącz i wybór trybu) oraz kolorowymi diodami LED wskazującymi tryb i poziom naładowania baterii. Dla wielu to w zupełności wystarcza – w końcu nie każdy chce stale monitorować dane z jazdy. Nie można też całkowicie obejść się bez wyświetlacza: smartfon można przymocować do mostka, a nawet ładować za pomocą adaptera. To sprytny kompromis, którego prawie żaden inny rower miejski nie oferuje.



Smartfon można przymocować do mostka kierownicy.
Do operacji używany jest węzeł główny.

Kolejnym atutem jest „Zecure Holistic Cockpit”, w którym kierownica i mostek tworzą harmonijną całość. Ergonomiczny kształt urządzenia robi wrażenie, nie rezygnując przy tym z możliwości regulacji. Element jest wizualnie unikatowy i, wraz ze zintegrowanym prowadzeniem kabli, zapewnia schludny wygląd.

Pegasus zintegrował praktyczne światło do jazdy dziennej z rurą sterową.
Z tyłu widoczność zapewniają dwa jasne światła.


Światło do jazdy dziennej w rurze sterowej

Oświetlenie również jest innowacyjne: jasne przednie światło B&M znajduje się pod mostkiem, a jego uzupełnieniem jest zintegrowane światło do jazdy dziennej w główce ramy. Z tyłu nie ma tradycyjnego mocowania błotnika ani bagażnika – zamiast tego dwie jasne tylne lampy na hakach zapewniają dobrą widoczność. Są one jednak zamontowane dość nisko i mogą być zasłaniane przez inne pojazdy w ruchu miejskim. Dlatego w ciemności zaleca się noszenie lekkiej kurtki lub kasku z oświetleniem.

Łatwe w utrzymaniu i funkcjonalne: pasek zębaty, przekładnia w piaście, hamulce tarczowe.
Duże opony zapewniają amortyzację i komfort.

Połączenie pięciobiegowej piasty Shimano i łatwego w utrzymaniu napędu pasowego zapewnia przyjemną jazdę na co dzień. Zmiana biegów jest dziecinnie prosta i idealnie dopasowana do silnika. Sztywny widelec z 55-calowymi oponami zapewnia komfortowe prowadzenie i niskie koszty utrzymania. Teraz możesz przymocować kurtkę, torbę lub zakupy do bagażnika na widelcu, gdzie zawsze będziesz mieć swoje rzeczy na oku – a następnie ruszyć w miasto z Pegasusem Versario EVO! Zwłaszcza że ten stylowy rower miejski (dostępny również z ramą o szlifie diamentowym i w kolorze czarnym) kosztuje około 3.000 euro.



www.pegasus-bikes.de

Wniosek: Pegasus Versario EVO

Pro

  • Pięknie zaprojektowany rower miejski
  • Rozsądnie zredukowana technologia
  • Bardzo niskie koszty utrzymania
  • Zespół wspornika kierownicy

Contra

Nichts

fakty

materiał ramyaluminium
typ napęduBrose Drive S Mag
WagaNA
Cena3.399 Euro
Sieć www.pegasus-bikes.de
Pegasus Versario EVO zachwyca subtelnym, eleganckim wyglądem oraz solidną, łatwą w utrzymaniu technologią. Mocny silnik i wygodna pozycja za kierownicą sprawiają, że codzienna jazda jest przyjemnością, a dzięki oponom o dużej pojemności, elementy zawieszenia są doskonale widoczne. Czysty kokpit bez wyświetlacza to również zaleta w ruchu miejskim.
tagi:polecanePagasusWersja Pegasus EVORower miejski

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Dirtlej Specs 02

Recenzja Dirtlej Specs 02: Duże, stabilne, wszechstronne – idealne gogle MTB?

Żywiołowy rower szutrowy elektryczny – teraz jeszcze mocniejszy: Cube Nuroad Hybrid C:62 Race 400X

Solidny rower Bosch w świetnej cenie: Pasek Pegasus Solero EVO 7F

Ulubione rzeczy robione ręcznie: Torby rowerowe Restrap

Recenzja Propain Sresh SL: Idealny rower elektryczny dla „bio-rowerzystów”?

Nowy elektroniczny system zmiany przełożeń dla rowerów szutrowych: Campagnolo Super Record X

Rower elektryczny MTB klasy podstawowej z wyraźnie większą domieszką cech roweru górskiego: Nowy Focus Jarifa² 2026

Niro-Renner teraz także w UDH: Standard Parter 2026

Related Stories

  • Nowa definicja miejskiego roweru elektrycznego: BULLS Sturmvogel EVO
  • Nowe wydanie uwielbianego przez publiczność utworu: Pegasus Premio EVO 10 Lite
  • Pojazd ucieczkowy dla codziennych rowerzystów: Przetestuj E-SUV wyposażony w Myvelo Everest
  • Solidne koła terenowe z wagą XC: Recenzja kół MTB Fulcrum Metal Carbon
  • Po prostu wirtualnie przez Watopię: Recenzja Zwift Ride z KICKR CORE 2
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH