KTM E-Bike 2026: Austriacki producent wkracza w nadchodzący sezon z licznymi nowymi modelami, prezentowanymi na targach Eurobike 2025. KTM stawia mocno na nową generację silników Bosch, która w przypadku PX wyraźnie oddziela modele e-trekkingowe od e-MTB.
KTM Macina Tour PX 810: Turysta z nowym silnikiem Bosch
Jednym z rowerów z nowym silnikiem jest KTM Macina Tour PX 810. Ten rower turystyczny, z wyważoną, sportową pozycją siedzącą, jest dostrojony do wysokiego poziomu komfortu dzięki widelcowi z zawieszeniem pneumatycznym i sztycy siodełka z równoległobokiem, a także odpowiednio zmotoryzowany: nowy silnik o momencie obrotowym 85 Nm oferuje taki sam moment obrotowy jak silnik CX MTB i może pochwalić się współczynnikiem podparcia 3,4. Za pomocą aplikacji moment obrotowy można zwiększyć do 90 Nm, a maksymalne podparcie do 400%. Bosch zwrócił uwagę na harmonijną reakcję i niski poziom hałasu; tryb Auto zwalnia rowerzystę z wyboru trybu jazdy – na przykład system automatycznie przełącza się na tryb Turbo na stromych podjazdach.

KTM naturalnie integruje akumulator 800 Wh z ramą i uzupełnia Macina Tour PX 810 o nowe jedenastobiegowe przerzutki Shimano Cues, oświetlenie Busch & Müller i opony Schwalbe o szerokości 50 mm. Oczywiście jest też solidny bagażnik i nieco krótkie błotniki.
KTM Macina Every 820 Pasek: E-SUV z wygodną zmianą biegów
Oczywiście KTM nie zrezygnował ze swoich znanych silników Bosch: nowy Macina Every, który jest wyraźnie pozycjonowany jako elektryczny SUV, nadal ma sportowy Performance CX z jego niezwykle wysokim poziomem wspomagania. Innowacyjny kształt ramy nie zaprzecza temu: niska konstrukcja z niskim progiem zapewnia wysoki poziom komfortu i łatwości użytkowania, szczególnie w połączeniu z regulowaną sztycą.

Every jeździ na oponach o szerokości 60 mm z bieżnikiem i ma 80 mm zawieszenie pneumatyczne, a także bezstopniową, automatyczną zmianę przełożeń Enviolo Automatiq, której zakres przełożeń jest wystarczająco szeroki na wymagające wycieczki. Rower ten ma również zintegrowane kable i system oświetlenia B&M; półzintegrowany akumulator jest łatwy do wyjęcia i stanowi również atrakcyjne wizualnie rozwiązanie.
KTM Macina Fold: Zoptymalizowany składany z dużą siłą ciągu
Rower elektryczny składany KTM został znacząco przeprojektowany. Rama Macina Fold została zoptymalizowana, a funkcje zostały zmodyfikowane – na przykład teraz zawiera dwunożną podpórkę do bezpiecznego parkowania złożonego roweru. Nowością jest również maszt kierownicy z regulacją wysokości, a moc Folda została znacznie zwiększona dzięki przejściu z Bosch Performance na nowy PX. Rama mieści akumulator o mocy 500 Wh; pięciobiegowa przekładnia piasty z napędem pasowym idealnie pasuje do mocnego silnika.
KTM Superbelt SX: Szybki i lekki z przerzutkami w piaście
Po „Urbanatorze” zaprezentowanym w zeszłym roku, KTM wprowadza na rynek nowy rower „Light E-Urban”, Superbelt SX, na rok 2026. Jak sama nazwa wskazuje, bazuje on na sportowym silniku Bosch SX, który łączy w sobie mocny ciąg przy wysokiej kadencji z niską wagą. Jego akumulator o pojemności 400 Wh jest również wyjątkowo lekki, ale oferuje znaczny zasięg w ramach koncepcji.

Nowością w tym segmencie produktów jest napęd pasowy, połączony z wysokiej jakości Shimano Alfine 8. Zapewnia to maksymalnie niskie koszty utrzymania, jak przystało na szybki, sportowy rower do codziennego użytku. KTM montuje również widelec z zawieszeniem pneumatycznym w modelu Superbelt, a także nieco węższe opony (47 mm) i jasny reflektor Litemove.
Ceny i dostępność nowych modeli nie zostały jeszcze ustalone, a producent niechętnie podaje również dokładne informacje o wadze. Oczywiście, są też inne nowości sportowej marki z Mattighofen – na przykład w obszarze Rower szutrowy i rower szosowy.