Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Allgemein

Między odejściem a rzeczywistością: Recenzja i prognozy Eurobike 2025 na 2026 r.

1 lipiec 2025 by Marcusa Degena


Recenzja i prognozy Eurobike 2025 na rok 2026: między nowymi początkami a rzeczywistością

Umierać Eurorower 2025 to historia – i pozostawia po sobie złożony obraz. Znacznie mniejszy i zauważalnie cichszy niż w latach prosperity, ale bynajmniej nie pozbawiony znaczenia. Mimo że w tym roku zabrakło wielu wielkich nazwisk jako wystawców, targi we Frankfurcie stały się ponownie miejscem spotkań branży rowerowej – miejscem prawdziwych spotkań, dialogu i otwartej wymiany zdań na temat wyzwań, możliwości i przyszłości rynku.

Mniej wystawców, mniej odwiedzających – ale wiele dobrych rozmów

Liczby mówią same za siebie: pod względem liczby wystawców i odwiedzających, Eurobike 2025 nie osiągnął swoich poprzednich szczytów. Spadek był zauważalny – zarówno w liczbie hal, jak i w przejściach. Niemniej jednak targi miały swoje zalety: ci, którzy przybyli, chcieli naprawdę wymienić się pomysłami, poznać ludzi, wypróbować produkty i poczuć puls branży. Po latach wideokonferencji tęsknota za interakcją w prawdziwym życiu była namacalna – i właśnie to oferował Eurobike.



„Pomimo spadku liczby wystawców, targi były dla nas bardzo udane” – mówi Bernhard Lange (Paul Lange & Co.), który zaprezentował m.in. nowy automatyczny system przerzutek Q'AUTO firmy Shimano.

Inne marki, takie jak Giant, Puky, SQ-Lab i Crussis, również pojawiły się na scenie we Frankfurcie – z pewnością siebie i dużymi trybunami, podczas gdy wielu byłych najlepszych graczy wyróżniało się swoją nieobecnością, ale nadal mieli swoich przedstawicieli. Prawda, jak to często bywa, leży gdzieś pośrodku: niektórzy świętują swoją decyzję o udziale, inni są zadowoleni, że ich tam nie było.

Stoisko wystawiennicze Eurobike Bosch
Stoiska wystawowe, takie jak to firmy Bosch, cieszyły się dużą frekwencją i oferowały mnóstwo nowych produktów, ale nigdy nie było tam tłoczno.


Technologia praktyczna: napędy, obwody i elektronika

Każdy, kto interesuje się technologią rowerów elektrycznych, również mógł w 2025 roku znaleźć coś dla siebie. Choć nie było wielkich niespodzianek, było wiele do zobaczenia — zwłaszcza innowacji, które wcześniej można było znaleźć jedynie w komunikatach prasowych lub na renderowanych obrazach. Bosch na przykład pokazano z nowymi napędami PX, Ładunek i Prędkość rozwój technologiczny swojego systemu. Brose przedstawił szeroko omawiany Qore-Jedź i także Mahle wprowadziła innowacje, które przyciągnęły uwagę, zwłaszcza w segmencie lekkich konstrukcji.

Wiele nowego było również do odkrycia w obszarze obwodów, łączności i integracji. Zwłaszcza w Segment rowerów szutrowych i szosowych Rozwój znacznie przyspiesza: dzięki łączności bezprzewodowej Shimano GRX i wzrosło zainteresowanie rowerami z kierownicą typu drop-bar, mimo że były one raczej słabo reprezentowane na samych targach.

Rynek pozostaje podzielony – VDZ i ZIV z różnymi ocenami

Sytuacja na rynku pozostaje napięta, choć niektóre sygnały dają nadzieję. CIV W swoim przeglądzie targów firma mówiła o powolnym ożywieniu i oczekiwanej stabilizacji od 2026 r. Sprzedaż w pierwszym kwartale 2025 r. była ponownie nieznacznie wyższa niż w roku poprzednim, zapasy zostały zmniejszone, a nastrój był ostrożnie optymistyczny.



„Obecnie poprawa nastrojów na rynku rowerowym miesza się z utrzymującą się stabilnością gospodarczą” – powiedział Bocian Burkharda (ZIV). „Widzimy wiele oznak normalizacji biznesu w naszej branży począwszy od 2026 r.”

Jednakże, VDZOczekiwania sprzedawców detalicznych dotyczące sprzedaży nie zostały spełnione, poziom zapasów pozostaje wysoki, a kampanie rabatowe jeszcze bardziej ograniczają marże. Niechęć do kupowania, zwłaszcza w przypadku drogich rowerów, utrzymuje się – napędzana niepewnością gospodarczą i impasiem politycznym. Rozbieżność między tymi dwiema ocenami pokazuje, że branża wciąż poszukuje kierunku.

Eurobike i Mobifuture: dwa formaty, jedna lokalizacja – ale czy to rozwiązanie?

Od 2026 r. Eurobike będzie wyznaczać nowe szlaki. Klasyczny format targów zostanie podzielony: Podczas gdy Eurorower nadal koncentruje się na wydajności, sporcie i specjalistycznym handlu detalicznym, będzie Przyszłość mobilna Powstało nowe wydarzenie dla miejskiej, połączonej mobilności. Hulajnogi elektryczne, mikromobilność, infrastruktura i interesariusze polityczni spotkają się tutaj – równolegle do targów rowerowych, ale z własnym profilem.



Choć rozdzielenie treści może wydawać się rozsądne, wątpliwości co do jego praktycznej realizacji pozostają. Dwa formaty, dwa koncepty – ale tylko ograniczone zasoby od producentów i odwiedzających. Ponadto, Frankfurt jest drogi. Sporo osób w branży już wzywa do przemyślenia – być może odejścia od tradycyjnych targów, być może nawet powrotu do starej lokalizacji w Friedrichshafen, gdzie bliskość i poczucie wspólnoty stworzyły inną dynamikę.

Kawiarnia rowerowa Eurobike 2025
Cycle Cafe było wygodnym miejscem spotkań dla wielu osób, które nie miały własnego stoiska na Eurobike. W przeciwieństwie do poprzednich lat, miejsce szybko się znalazło, a nawet były darmowe krzesła.

ZEG Bike Show jako wydarzenie branżowe o charakterze sygnałowym

Podczas gdy duże targi handlowe są kwestionowane, Wystawy wewnętrzne i własne formaty nadal zyskuje na znaczeniu. ZEG, największa w Europie spółdzielnia kupująca jednoślady, pokazuje, jak to się robi: Od 11-14 lipca 2025 r. zaprasza Cię do Wystawa rowerów ZEG do Kolonii. Tam nie tylko zostaną zaprezentowane nowe modele, ale również będzie można nawiązać osobistą interakcję z powiązanymi dealerami – w tym szkolenia, możliwości testowania i uzupełniające doświadczenie targowe.



Już teraz wiadomo, że do Kolonii przyjedzie więcej dealerów, niż ZEG przywitało na Eurobike we Frankfurcie. To wiele mówi – i pokazuje, jak bardzo branża tęskni za skoncentrowanymi, praktycznymi formatami wydarzeń.

Wnioski: Przemyśl targi, stwórz nową bliskość

Eurobike 2025 nie było głośnym widowiskiem branżowym, ale było ważne – jako miejsce prawdziwych rozmów i jako odzwierciedlenie branży w okresie przejściowym. Wyzwania są znaczące, ale sprawy idą naprzód. Jak będą wyglądać targi rowerowe przyszłości, pozostaje do sprawdzenia. Jedno jest jasne: potrzebne są nowe koncepcje, więcej dialogu i środowisko, które łączy nie tylko produkty, ale także ludzi.

Zdjęcia: Eurobike, Silke Magino



Słowa kluczowe: Eurobike 2025, Eurobike 2026, Mobifuture, targi rowerowe, Bosch PX, Brose Qore, Shimano GRX, rower szutrowy, ZEG Bike Show, branża rowerowa

tagi:Eurorowerpolecane

O Marcusa Degena

Marcus Degen jest redaktorem naczelnym i dyrektorem zarządzającym Velomotion. Jako pasjonat Dolnego Bawarii korzysta z atutów regionu zarówno na rowerze, jak i kulturowo i kulinarnie. W 2003 roku założył niemiecki magazyn rowerowy Procycling i przez dziewięć lat był jego redaktorem naczelnym. W tym czasie założył także magazyny Fahrrad News i World of Mountain Biking. Studiował fizykę i inżynierię w Monachium i był już aktywnym studentem kolarstwa, a później triathlonistą. W 2013 roku założył cyfrowy magazyn rowerowy Velomotion.de.

Martinez Lenny Paryż Nicea

Zapowiedź Tour de France nr 10: Ucieczka może świętować

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 9: Merlier wygrywa sprint w Châteauroux

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Related Stories

  • Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO
  • Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29
  • Grupa bezprzewodowa do rowerów szutrowych: Shimano GRX Di2 1x12
  • Elektroniczne, automatyczne – i bez baterii: Kije Shimano Q'Auto
  • Nowe grupy kierownic typu drop bar do rowerów szosowych i szutrowych: SRAM Force AXS i Rival AXS 2025
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH