Test BULLS Copperhead EVO 29: wszechstronny motocykl marki z Kolonii został wzbogacony o zintegrowany system oświetlenia i może być legalnie dostrojony do jeszcze lepszego przyspieszania – na przykład podczas stromej jazdy pod górę lub na zielonym świetle.
Rowery elektryczne MTB cieszą się rosnącą popularnością, podczas gdy klasyczne, bezsilnikowe modele terenowe tracą coraz większą popularność wśród klientów. Oczywiście, nowe koncepcje napędowe, nowoczesne systemy przełożeń i zaawansowane rozwiązania podwozia to czynniki, które najbardziej przyciągają klientów do rowerów elektrycznych MTB. Jednak praktyczne detale również odgrywają ważną rolę – zwłaszcza jeśli rower jest wykorzystywany nie tylko w terenie, ale także na co dzień. I właśnie do tego celu został stworzony model BULLS Copperhead EVO 29.

Innowacyjne światło doświetlające zakręty w rurze sterowej
Jedną z najbardziej rzucających się w oczy innowacji w roku modelowym 2025 jest zintegrowany system oświetlenia, który jest standardem i zastępuje dotychczasowe złącza MonkeyLink, umożliwiające montaż oświetlenia. Przednia lampa jest dyskretnie zintegrowana z główką ramy i dzięki umiejscowieniu na trzonie widelca zapewnia doskonałe oświetlenie w zakrętach. System uzupełniają dwie tylne lampy zamontowane na stałe na hakach widelca, które, mimo że są zamontowane dość nisko, świecą dzięki temu jeszcze jaśniej. Dzięki temu systemowi oświetlenia Copperhead jest zawsze gotowy do użycia, nawet w ciemności, co zwiększa jego użyteczność na co dzień. Aby uzyskać dodatkowe oświetlenie – na przykład podczas nocnych wypadów na szlaki – można zamontować lampkę na kask lub dodatkowy reflektor.
Nowy BULLS Copperhead wyróżnia się również na tle poprzednika w pełni zintegrowanym prowadzeniem kabli od mostka kierownicy, co nadaje rowerowi znacznie bardziej schludny wygląd. Jedną ze zmian konstrukcyjnych jest to, że rura dolna i mocowanie silnika są teraz wykonane z jednego elementu.
Interfejs smartfona zamiast wyświetlacza
Wyposażenie elektryczne obejmuje również złącze do smartfona umieszczone przed mostkiem. Copperhead nie jest wyposażony w tradycyjny wyświetlacz roweru elektrycznego; zamiast tego można używać telefonu do przeglądania danych dotyczących jazdy lub nawigacji. Sterownik systemu Bosch na górnej rurze steruje układem napędowym, który za pomocą kolorowych diod LED wyświetla tryb jazdy i zasięg.
E-hardtail napędzany jest silnikiem Bosch Performance Line CX piątej generacji. Wysoki standardowy moment obrotowy 5 Nm można zwiększyć do 85 Nm poprzez aktualizację oprogramowania. Akumulator o pojemności 100 Wh zamontowany w testowanym motocyklu wystarcza do większości zastosowań, a wersja 600 Wh jest również dostępna na dłuższe wyprawy w trudnym terenie.
Zrelaksowana geometria do codziennego użytku i turystyki
Geometria ramy świadczy o tym, że rower został zaprojektowany zarówno do jazdy sportowej, jak i do codziennego użytku. Płaski kąt główki ramy zapewnia dobrą stabilność w jeździe na wprost w terenie, a nieco łagodniejszy kąt siodełka w porównaniu z „prawdziwym” e-MTB zapewnia wygodniejszą pozycję podczas jazdy. 120-milimetrowy widelec amortyzowany i grube 29-calowe opony Schwalbe podkreślają jego terenowy charakter. Jako typowy turystyczny rower górski, BULLS jest wyposażony w 29-calowe koła; mniejsze rozmiary ram XS i S posiadają koła 27,5-calowe, które zapewniają lepsze prowadzenie niższym rowerzystom.
Dzięki dziesięciobiegowemu napędowi Shimano Cues i kasecie o szerokim zakresie przełożeń, rower jest przystosowany do jazdy w trudnym terenie, a jednocześnie pozostaje łatwiejszy w utrzymaniu i bardziej ekonomiczny niż systemy dwunastobiegowe. Technologia Linkglide wydłuża również żywotność komponentów napędu.
BULLS proponuje cenę poniżej 4.000 euro za rower (z baterią 600 Wh), co pozycjonuje Copperhead EVO 29 jako wszechstronny model zarówno do jazdy sportowej, jak i na co dzień. Większość użytkowników nie będzie oczekiwać niczego więcej od elektrycznego roweru górskiego, a jazda nim powinna im przynieść mnóstwo frajdy.








