E-MTB: Po udanym wprowadzeniu na rynek jesienią ubiegłego roku Thok wprowadza teraz dwa nowe modele e-roweru górskiego TP4. Są one wyposażone w najnowszą aktualizację 100 Nm do Bosch CX (Gen 5).
Thok TP4: Nowe modele
Ze względu na duży popyt na udane modele TP4-R i TP4 limited, Thok oferuje teraz dwa nowe modele. TP4 jest tańszą wersją podstawową, dostępną za 5.990 euro. TP4-S Thok podąża ścieżką „starego” TP4-R: Wyposażenie jest dokładnie takie samo. Nowe TP4-S kosztuje 6.990 euro, podczas gdy TP4-R kosztuje 7.590 euro. Różnica w cenie wynika z kraju produkcji: ramy TP4 i TP4-S są produkowane na Tajwanie, podczas gdy TP4-R jest produkowany we Włoszech. Poza tym ramy są identyczne. Dyrektor generalny Thok Stefano Migliorini wyjaśnia ten ruch następująco:
Model TP4-R Made in Italy spotkał się z większym niż oczekiwano popytem, tak dużym, że cała zdolność produkcyjna na rok 2025 została już wyprzedana. Obecnie można zamówić w przedsprzedaży model TP4-R na rok 2026 lub kupić model TP4-S z tymi samymi komponentami. Model TP4-S jest dostępny natychmiast i oferowany w niższej cenie. Oczywiście nadal oferujemy opcję Made in Italy z modelem TP4-R, ale obecnie możemy to zrobić tylko dla ograniczonej liczby rowerów. Aby obsłużyć rynek, rozszerzyliśmy nasze portfolio o modele TP4-S i TP4.
Podobnie jak w przypadku pierwszych modeli, nowe modele TP4 i TP4-S wykorzystują nowoczesne, jednokierunkowe włókna węglowe. Technologia produkcji i know-how z Włoch są również włączone do nowych ram z Azji. Udało nam się przetestować TP4-R, który, jak wspomniano, jest identyczny z TP4-S, jesienią ubiegłego roku. Test można zatem zastosować do nowego TP4-S: Oto testJedyna różnica: nowy model ma już najnowszą aktualizację Boscha z momentem obrotowym 100 Nm. Więcej o tym za chwilę. Zarówno TP4-S, jak i TP4 są dostępne w nowych kolorach. Kuźnia Czerwona i smocza zieleń dostępne.
silnik i akumulator
Oba nowe modele są wyposażone w nowy Bosch CX (Gen 5) i oferują najnowszą aktualizację do 100 Nm momentu obrotowego. W pakiecie znajduje się nowy tryb eMTB+, a także możliwość dostosowania nowych trybów za pomocą aplikacji eBike Flow. Mieliśmy już okazję przetestować nowy TP4-S jako część Thok Tribe. Wnioski: Aktualizacja Bosch uzupełnia i poprawia doskonałe właściwości podjazdowe z naszego Test zeszłej jesieni i koronuje eBike'a na absolutnego króla wspinaczki!
Dane silnika
- Silnik: Linia Bosch Performance CX (Gen5)
- pojemność baterii: 400, 600 i 800 Wh, możliwość rozszerzenia o opcjonalny przedłużacz zasięgu o 250 Wh
- Maksymalny moment obrotowy: 100 Nm
- Maksymalna wydajność: W 750
- Maksymalne wsparcie: 400%
- Waga: 2,8 kg
Jeśli chodzi o baterię, Thok zachowuje opcje konfiguracji rozmiaru. Klienci mogą wybierać między 400, 600 i 800 Wh – bateria 800 Wh jest standardem. Rozszerzenie zasięgu 250 Wh jest również dostępne jako dodatkowa konfiguracja. Kupujący mogą zatem dostosować swój rower do wagi i długości jazdy.
Dane i informacje o Thok TP4-S
- Zastosowanie: Trail, all-mountain, enduro
- Materiał ramy: Węgiel
- Skok zawieszenia: Przód 160mm, tył 150mm
- rozmiar koła: 29″, dzięki Flip Chip możliwe jest 27,5″ z tyłu
- rozmiary: S, M, L, XL
- Cena: 6.990 €


Wbudowane komponenty
TP4-S ma taką samą konfigurację jak TP4-R, który testowaliśmy jesienią ubiegłego roku: Oto testJeśli chodzi o zawieszenie, Thok stawia na linię Fox Performance z 36-calowym widelcem, w połączeniu z kołami DT Swiss H1900. Układ napędowy składa się z niezawodnej mieszanki Shimano SLX-XT. Za odbicie odpowiadają czterotłoczkowe hamulce Magura MT5.
Dane i informacje o Thok TP4
- Zastosowanie: Trail, all-mountain, enduro
- Materiał ramy: Węgiel
- Skok zawieszenia: Przód 160mm, tył 150mm
- rozmiar koła: 29″, dzięki Flip Chip możliwe jest 27,5″ z tyłu
- rozmiary: S, M, L, XL
- Cena: 5.990 €
Wbudowane komponenty
Jeśli chodzi o wyposażenie, Thok stawia na niedrogie, niezawodne komponenty TP4. System hamulcowy Shimano Deore i duże tarcze 203 mm zapewniają niezawodne zwalnianie. Jeśli chodzi o podwozie, Thok stawia na solidne elementy zawieszenia FOX: widelec amortyzowany 36 Float Rhythm ze skokiem 160 mm i amortyzator Float Rhythm ze specyficznym dla THOK strojeniem oferują zrównoważoną wydajność, która jest więcej niż wystarczająca dla większości rowerzystów. Jeśli chodzi o przełożenia, Thok stawia na mieszankę 12-biegowej tylnej przerzutki Shimano SLX w połączeniu z kasetą Deore i dźwignią zmiany biegów. Wewnętrzna regulowana sztyca podsiodłowa o skoku do 200 mm (rozmiary L/XL), wraz z innymi wewnętrznymi komponentami, takimi jak kierownica, mostek, siodełko i koła, oferuje przemyślany i funkcjonalny sprzęt. Wszystko to daje harmonijny pakiet, który w równym stopniu obejmuje codzienną przydatność i wydajność na szlaku.
Thok – od motocyklistów dla motocyklistów
Jak wspomniano na początku, mogliśmy ponownie przetestować nowego TP4-S na corocznym Thok Tribe. Thok przywiązuje dużą wagę do bliskości klienta – w związku z tym wydarzenie organizuje różne przejażdżki z klientami, a wieczorami jest wiele powodów do świętowania. Tegorocznym celem było Malè w Trentino – gdzie, nawiasem mówiąc, odbywa się również Puchar Świata UCI. W tym przyjaznym, niewielkim wydarzeniu bierze udział zwykle około 300 do 400 osób i oferuje ono możliwość zwiedzania z zespołem Thok, a nawet z samym szefem i byłym zawodowcem zjazdowym Stefano. Tak więc, jeśli szukasz autentycznego, małego producenta, z pewnością znajdziesz to, czego szukasz w Thok. Skupienie się na produktach Made in Europe z pewnością się do tego przyczynia.