Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Automatyczny i samowystarczalny system przerzutek do rowerów codziennego użytku: Shimano Q'AUTO

6 Czerwca 2025 by Andrzej Waldera

Nowości produktowe: Dla niektórych nie do przyjęcia, ale dla innych maksymalny zysk w komforcie i bezpieczeństwie jazdy: mówimy o automatycznej zmianie biegów w rowerach. Do tej pory jednak w pełni automatyczna zmiana biegów była możliwa tylko w zaawansowanych rowerach elektrycznych. Dzięki Q'AUTO Shimano wprowadza teraz automatyczny i autonomiczny system zmiany biegów dla wszystkich niezmotoryzowanych rowerów miejskich, trekkingowych i szutrowych.

Shimano nieustannie rozwija swoje znane na całym świecie komponenty rowerowe do wszystkich typów rowerów rekreacyjnych i sportowych, czerpiąc z ponad stu lat innowacji. Dzięki temu ogromnemu doświadczeniu firma oferuje teraz również w pełni automatyczną, niezależną od akumulatora zmianę biegów Di2 do codziennych rowerów. Q'AUTO prezentuje się jako innowacyjna technologia opracowana specjalnie po to, aby zachęcić jeszcze więcej osób do jazdy na rowerach i uczynić jazdę na rowerze przyjemniejszą.

Shimano Q'AUTO



Dzięki funkcji automatycznej zmiany biegów Q'AUTO zapewnia naprawdę wyjątkowe i komfortowe wrażenia z jazdy. Konstrukcja bez baterii i adaptacyjne, samouczące się oprogramowanie umożliwiają zupełnie nowy typ roweru, który nie tylko utrzymuje rowerzystów na właściwym biegu przez cały czas, ale także dostosowuje się do ich stylu jazdy i preferencji. Dzięki ponad 6.500 możliwym kombinacjom Q'AUTO może dostosować się do każdego stylu jazdy. Oczywiście przełącznik Di2 umożliwia natychmiastową reakcję na automatyczną zmianę biegów, jeśli zakłóci ona Twój indywidualny „flow”.

Q'AUTO jest wprowadzane z Shimano CUES FH-U6060, tylną piastą FREEHUB zaprojektowaną specjalnie do automatycznej zmiany przełożeń. Zawiera funkcję dynama w korpusie piasty. Generuje ona wymaganą energię przy każdym naciśnięciu pedału. Trzy czujniki znajdują się również wewnątrz piasty — do pomiaru prędkości, kadencji i kąta pochylenia — z których Q'AUTO korzysta w celu określenia optymalnego biegu dla konkretnej sytuacji jazdy. Bez akumulatora, który wymaga specjalnej uwagi, rower jest gotowy do jazdy w każdej chwili.

Oprócz piasty tylnej Shimano CUES FH-U6060 FREEHUB, zostanie również wydana tylna przerzutka Shimano CUES RD-U8050-SGS/GS i bezprzewodowa manetka SW-EN605-R. Zapaleni rowerzyści z przyjemnością zauważą, że tylna przerzutka jest kompatybilna z pełną gamą bezprzewodowych manetek Shimano Di2 i dźwigni zmiany biegów/hamulca zarówno do kierownic płaskich, jak i szosowych, co pozwala Q'AUTO na pokrycie szerokiego zakresu typów rowerów i rowerzystów oraz stylów jazdy.



Shimano Q'AUTO

Shimano FH-U6060: Automatycznie przełączająca się dynamo FREEHUB tylna piasta Q'AUTO

  • Komfort bez baterii dzięki funkcji dynama
  • Czujniki prędkości, kadencji i kąta nachylenia
  • Funkcja adaptacyjnego samouczenia się
  • Kompatybilny z kasetami LINKGLIDE 1×10 lub 1×11
  • Kondensator litowo-jonowy, który może magazynować energię przez ponad rok
  • Przejście elektryczne 142 x 12 mm
  • Kompatybilny z 28, 32 i 36 otworami

RD-U8050-SGS/GS: tylna przerzutka LINKGLIDE Wireless Di2

  • Kompatybilny z Q'AUTO
  • wyświetlacz LED
  • Klawisz funkcyjny umożliwiający przełączanie między trzema zdefiniowanymi trybami
  • Kompatybilny z kasetami LINKGLIDE
  • 11-biegowa 11-50T, 11-45T i 10-biegowa 11-48T (RD-U8050-SGS)
  • 10-biegowa 11-43T (RD-U8050-GS)

Shimano Q'AUTO



SW-EN605-R: Przełącznik bezprzewodowy

  • Trzy przyciski z intuicyjną obsługą
  • Wyświetlacz LED do sprawdzania poziomu naładowania akumulatora
  • Wymagane są dwie baterie guzikowe CR1632
  • Możliwość indywidualnej konfiguracji za pomocą aplikacji E-TUBE PROJECT Cyclist (wersja 5.2 lub nowsza)
  • Zacisk 22,2 mm

Sieć: www.shimano.com

tagi:AutomatycznyWSKAZÓWKIDi2AktualnościQ'AUTOsystem przełączaniaShimano

O Andrzej Waldera

Andreas Waldera od wielu lat pracuje jako redaktor online i kierowca testowy. Ponieważ jego korzenie są zakotwiczone w BMX i downhillu, jazda na rowerze nie może być dla niego wystarczająco trudna. Urodzony w regionie Dolnego Renu, przeniósł się do pięknego regionu Eifel, aby realizować swoją pasję do jazdy na rowerze.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • Nowe elementy kierownicy typu „drop bar” do jazdy po szutrze i drodze: Shimano Cues Polished Silver edycja specjalna
  • Nowe Shimano 105 Di2: Elektroniczna 12-biegowa zmiana przełożeń dla każdego!
  • Nowości produktowe: Kokpity rowerów wyścigowych można zrealizować za pomocą systemów rowerów elektrycznych Shimano
  • składniki: Pierwsza jazda: testowanie nowego Campagnolo Super Record EPS 12
  • Nowości produktowe: Shimano Dura-Ace Di2 teraz z funkcją zdalnego sterowania
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH