Nowości produktowe: Japoński producent Shimano rozszerza swoją ofertę komponentów bezprzewodowych o kolejną grupę komponentów. Po wyścigowej grupie XTR M9200, Shimano Deore XT otrzymuje teraz również kluczowe technologie i elementy konstrukcyjne swojej „starszej siostry”. Oprócz solidnej konstrukcji układu napędowego, nowy Deore XT M8200 Di2 oferuje nowo opracowany system Di2 z szybką, precyzyjną zmianą biegów jako system bezprzewodowy.
Nowa tylna przerzutka Shimano Deore XT korzysta z postępu technologicznego wprowadzonego w tylnej przerzutce XTR M9250, a także z nowej technologii Shimano Shadow ES i klinowatej, niskoprofilowej konstrukcji. Podobnie jak w przypadku XTR, jednostka stabilizująca jest płynnie zintegrowana z korpusem przerzutki, eliminując ostre krawędzie. Dzięki temu tylna przerzutka unika większości kolizji na szlaku lub ześlizguje się z przeszkód bez uszkodzeń.
Tylna przerzutka Deore XT M8250 z solidną aluminiową klatką
Jeśli uderzenie jest nieuniknione, tylna przerzutka pochłania energię, tymczasowo odłącza siłownik, aby chronić go przed uszkodzeniem, a następnie natychmiast przywraca go do pierwotnej pozycji dzięki nowej automatycznej funkcji Impact Recovery, w której natychmiast wznawia działanie. W przeciwieństwie do XTR z karbonową klatką, tylna przerzutka Deore XT M8250 ma solidną aluminiową klatkę, która ma być równie funkcjonalna.
W przypadku bezprzewodowej tylnej przerzutki RD-M8250 uszczelniona bateria jest bezpiecznie umieszczona w obudowie przerzutki, co zapobiega jej przesuwaniu się nawet w najtrudniejszym terenie. Według Shimano można ją szybko i łatwo wyjąć w celu naładowania. Przewodowa tylna przerzutka RD-M8260 e-MTB jest stale zasilana przez baterię e-bike i wyposaża rower w FREE SHIFT i AUTO SHIFT, co umożliwia płynną, opcjonalnie automatyczną lub ręczną zmianę biegów podczas jazdy na luzie lub pedałowania.
Nowy zestaw korbowy Deore XT M8200 również podąża za cechami konstrukcyjnymi nowej serii XTR M9200, dzięki czemu charakteryzuje się zrównoważonym stosunkiem sztywności do masy. Dostępny w wersji odpowiedniej do jazdy szlakowej i enduro, a także cross-country (XC), zestaw korbowy ma współczynnik Q wynoszący 176 mm z linią łańcucha 55 mm, konstrukcję z bezpośrednim mocowaniem do montażu tarczy łańcuchowej i standardową stalową osią 24 mm.
Manetka zmiany biegów Shimano RAPID ES zapewnia wyraźne sprzężenie zwrotne dotykowe przy każdym naciśnięciu, zwiększając kontrolę – cecha rozwijana i udoskonalana przez pokolenia mechanicznych systemów zmiany biegów, a ostatnio sprawdzona w XTR M9200. Nowe manetki można zamontować w jeszcze większej liczbie różnych pozycji na kierownicy, a poszczególne przyciski zmiany biegów można dostosować do własnych preferencji lub wymagań.
Według producenta hamulec Shimano Deore XT M8200 zapewnia mocne i niezawodne hamowanie i jest dostępny w różnych konfiguracjach do różnych scenariuszy użytkowania. Hamulce Deore XT wykorzystują również nowo opracowany olej mineralny o niskiej lepkości, niedawno wprowadzony wraz z XTR. Olej ma być stabilny w szerszym zakresie temperatur, dzięki czemu przepływa równomiernie w całym układzie.
Zunifikowana dźwignia hamulca BL-M8200 może być łączona z mocnym zaciskiem 4-tłoczkowym BR-M8220 lub lżejszymi zaciskami 8200-tłoczkowymi BR-M805 (post-mount) lub BR-MT9200 (flat-mount). Wyposażona w technologię Shimano ERGO FLOW dźwignia, podobnie jak model XTR MXNUMX, ma nowy punkt obrotu zaprojektowany tak, aby zapewnić bardziej naturalny ruch palców podczas hamowania. Ponadto, przeprojektowana dźwignia SERVO WAVE płynnie przekazuje moc, zgodnie z Shimano.
Linię Deore XT M8200 uzupełniają nowe aluminiowe koła przeznaczone do jazdy enduro i XC. Dostępne w rozmiarach 29" lub 27,5", koła mają ulepszoną konstrukcję piasty, co zwiększa łatwość konserwacji i wydajność uszczelnienia. Uszczelki zostały udoskonalone, aby zmniejszyć opór toczenia. Tylna piasta FREEHUB ma również konstrukcję Direct Engagement z kątem zaczepienia 3,5 stopnia, co zapewnia mniejszy opór wolnego koła i mniejszą wagę.
Sieć: www.shimano.com