Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Super-kompletny z silnikiem DJI i nowym akumulatorem: Jeleń szlachetny R.EX 2025

25 Czerwca 2025 by Kacper Gebel

Rotwild R.EX 2025: Nowość od niemieckiego specjalisty w dziedzinie rowerów z pełnym zawieszeniem łączy w sobie nowy, niezwykle mocny silnik DJI Avinox M1 z innowacyjną ramą karbonową i uzupełnia serię rowerów all-mountain o ten bolid.

Niemiecki producent rowerów, który po raz pierwszy zwrócił na siebie uwagę w połowie lat 1990. dzięki innowacyjnym aluminiowym rowerom z pełnym zawieszeniem, wprowadza na rynek nowy rower na targach Eurobike 2025, który wyznacza standardy zarówno pod względem układu napędowego, jak i geometrii. Dzięki Rotwild R.EX 2025 producent integruje piąty układ napędowy w swoim portfolio obok Shimano, Brose, Pinion i TQ, który może utrudnić życie istniejącym koncepcjom: dzięki DJI Avinox M1, R.EX ma silnik, który jest mocniejszy niż jakikolwiek inny pod względem ciągłego i szczytowego momentu obrotowego, odpowiednio 105 i 120 Nm, a przy wadze około 2,5 kg i kompaktowej konstrukcji idealnie pasuje do ramy.

Jeleń szlachetny R.EX



Pomimo ekstremalnych wartości wydajnościowych jednostka specjalisty od dronów sprawdziła się w Test prędkości Udowodniono ich harmonijną i łatwą kontrolę; kontrola i przyczepność są zawsze obecne, dzięki czemu wysoki moment obrotowy można efektywnie wykorzystać na szlaku.

Duży akumulator przy niewielkiej wadze

Rotwild łączy silnik z nowym, samodzielnie opracowanym akumulatorem. Dzięki obudowie z włókna węglowego akumulator waży nieco poniżej 3,6 kg, co czyni go nieco lżejszym od akumulatora DJI, a jednocześnie przewyższa go pod względem pojemności wynoszącej 864 Wh. Akumulator Rotwild jest wyjmowany, a do aktywacji służy przycisk „Quick Release Push +”. Kompaktowa konstrukcja zapewnia ogólnie elegancki wygląd ramy głównej.

Kompaktowy silnik DJI jest niezwykle mocny.
Rotwild zintegrował kompaktowy i wytrzymały akumulator z ramą karbonową.


Innowacyjna kinematyka ze „średnio-wysokim punktem obrotu”

Rotwild montuje silnik DJI w ramie karbonowej znanej już ze starego R:EX, która wyróżnia się swoimi cechami kinematycznymi: punkt obrotu wahacza, umieszczony nad i przed suportem, został zaprojektowany tak, aby zminimalizować wpływ układu napędowego, co jest szczególnie istotne ze względu na wysoki moment obrotowy, ale także zapobiega nieprzyjemnym zjawiskom podczas zwalniania – np. uderzaniu hamulców. Podniesione, duże tylne widełki („Elevated Box Design”) zapewniają wysoką sztywność tylnej części.

System DJI zawiera 2-calowy ekran dotykowy.
Pierścień czujnika pozwala napędowi na czułą reakcję.

Jeśli chodzi o geometrię, godny uwagi jest ostry kąt siodełka (78°) i luźny kąt główki ramy (64°), przy czym ten ostatni można regulować w zakresie +/- 0,5°. Z zestawem kół typu mullet i maksymalnym skokiem 160/150 mm, Rotwild R.EX jest wyraźnie dostosowany do jazdy w terenie górskim.



Rotwild łączy system DJI z własną baterią.
Wszystkie wersje modelu R.EX są wyposażone w regulowaną sztycę o dużym skoku.

Trzy warianty w cenach zaczynających się od nieco poniżej 9.000 euro

Ważący około 22 kg lekki e-full będzie dostępny w trzech konfiguracjach: Core (8.990 EUR), Pro (9.990 EUR) i Ultra (12.490 864 EUR), wszystkie z akumulatorem 12 Wh i ekranem dotykowym systemu DJI. Model podstawowy jest wyposażony w zawieszenie „Fox Float Performance” i mechaniczny napęd Shimano XT 5-biegowy z Magura MT0; za tysiąc euro więcej można uzyskać kombinację RockShox Lyrik Select+ i amortyzatora „Super Deluxe Select+”. Ten model jest również wyposażony w elektroniczną manetkę SRAM GX. Najwyższy model ma zawieszenie Fox Factory i przekładnię SRAM X8 Eagle AXS, nie wspominając o karbonowym zestawie kół Crank Brothers. Wszystkie modele są wyposażone w komponenty e*thinteen i sztycę regulowaną o skoku do 225 mm.

www.rotwild.com



tagi:DJI Avinox M1E-MTBjeleń

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Related Stories

  • Nowości produktowe: Historia firmy: Jeleń - nie zawsze rudy, ale zawsze dziki!
  • Rower elektryczny Bosch 2026: Produktowe fajerwerki z nowym silnikiem PX
  • Innowacje Bosch eBike 2026: Nowy silnik CX-R, duża modernizacja CX Gen 5 i wyświetlacza Kiox 400C
  • Rowery górskie Ghost E-ASX 2025: Połączenie mocy elektrycznej i inteligentnej wszechstronności
  • Nowa koncepcja E-MTB w stylu Focus: Nowe modele Focus THRON² i THRON² EQP
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH