Rotwild R.EX 2025: Nowość od niemieckiego specjalisty w dziedzinie rowerów z pełnym zawieszeniem łączy w sobie nowy, niezwykle mocny silnik DJI Avinox M1 z innowacyjną ramą karbonową i uzupełnia serię rowerów all-mountain o ten bolid.
Niemiecki producent rowerów, który po raz pierwszy zwrócił na siebie uwagę w połowie lat 1990. dzięki innowacyjnym aluminiowym rowerom z pełnym zawieszeniem, wprowadza na rynek nowy rower na targach Eurobike 2025, który wyznacza standardy zarówno pod względem układu napędowego, jak i geometrii. Dzięki Rotwild R.EX 2025 producent integruje piąty układ napędowy w swoim portfolio obok Shimano, Brose, Pinion i TQ, który może utrudnić życie istniejącym koncepcjom: dzięki DJI Avinox M1, R.EX ma silnik, który jest mocniejszy niż jakikolwiek inny pod względem ciągłego i szczytowego momentu obrotowego, odpowiednio 105 i 120 Nm, a przy wadze około 2,5 kg i kompaktowej konstrukcji idealnie pasuje do ramy.
Pomimo ekstremalnych wartości wydajnościowych jednostka specjalisty od dronów sprawdziła się w Test prędkości Udowodniono ich harmonijną i łatwą kontrolę; kontrola i przyczepność są zawsze obecne, dzięki czemu wysoki moment obrotowy można efektywnie wykorzystać na szlaku.
Duży akumulator przy niewielkiej wadze
Rotwild łączy silnik z nowym, samodzielnie opracowanym akumulatorem. Dzięki obudowie z włókna węglowego akumulator waży nieco poniżej 3,6 kg, co czyni go nieco lżejszym od akumulatora DJI, a jednocześnie przewyższa go pod względem pojemności wynoszącej 864 Wh. Akumulator Rotwild jest wyjmowany, a do aktywacji służy przycisk „Quick Release Push +”. Kompaktowa konstrukcja zapewnia ogólnie elegancki wygląd ramy głównej.
Innowacyjna kinematyka ze „średnio-wysokim punktem obrotu”
Rotwild montuje silnik DJI w ramie karbonowej znanej już ze starego R:EX, która wyróżnia się swoimi cechami kinematycznymi: punkt obrotu wahacza, umieszczony nad i przed suportem, został zaprojektowany tak, aby zminimalizować wpływ układu napędowego, co jest szczególnie istotne ze względu na wysoki moment obrotowy, ale także zapobiega nieprzyjemnym zjawiskom podczas zwalniania – np. uderzaniu hamulców. Podniesione, duże tylne widełki („Elevated Box Design”) zapewniają wysoką sztywność tylnej części.
Jeśli chodzi o geometrię, godny uwagi jest ostry kąt siodełka (78°) i luźny kąt główki ramy (64°), przy czym ten ostatni można regulować w zakresie +/- 0,5°. Z zestawem kół typu mullet i maksymalnym skokiem 160/150 mm, Rotwild R.EX jest wyraźnie dostosowany do jazdy w terenie górskim.
Trzy warianty w cenach zaczynających się od nieco poniżej 9.000 euro
Ważący około 22 kg lekki e-full będzie dostępny w trzech konfiguracjach: Core (8.990 EUR), Pro (9.990 EUR) i Ultra (12.490 864 EUR), wszystkie z akumulatorem 12 Wh i ekranem dotykowym systemu DJI. Model podstawowy jest wyposażony w zawieszenie „Fox Float Performance” i mechaniczny napęd Shimano XT 5-biegowy z Magura MT0; za tysiąc euro więcej można uzyskać kombinację RockShox Lyrik Select+ i amortyzatora „Super Deluxe Select+”. Ten model jest również wyposażony w elektroniczną manetkę SRAM GX. Najwyższy model ma zawieszenie Fox Factory i przekładnię SRAM X8 Eagle AXS, nie wspominając o karbonowym zestawie kół Crank Brothers. Wszystkie modele są wyposażone w komponenty e*thinteen i sztycę regulowaną o skoku do 225 mm.