Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

AllgemeinNowości produktowe

Porady i jazdy próbne w miłej atmosferze: Centrum testowe rowerów elektrycznych Gazelle

13 Czerwca 2025 by Kacper Gebel

Centrum testowe rowerów elektrycznych Gazelle: Duży holenderski producent rowerów chce zwiększyć swoją rozpoznawalność dzięki nowej koncepcji i umożliwia osobom zainteresowanym rowerami elektrycznymi uzyskanie szczegółowych informacji bez presji czasu lub chęci dokonania zakupów – w tym pysznej kawy i jazd testowych.

Sklep jest pełen rowerów elektrycznych, a magazyn jest przepełniony: sytuacja w sektorze sprzedaży detalicznej rowerów pozostaje napięta, a klienci odczuwają jej skutki. Oczywiście, są bardzo mile widziani – ale każdy, kto wchodzi do sklepu, jest również konfrontowany z pewnymi oczekiwaniami. Klienci również muszą coś kupić; zwłaszcza ci, którzy szukają dogłębnej porady na temat rowerów elektrycznych, czasami czują potrzebę zamknięcia transakcji ze strony personelu.

Porady bez zobowiązań moralnych

Jeśli zakup nie dojdzie do skutku, jest to nieprzyjemna sytuacja dla wszystkich stron: konsultant zainwestował czas, a firma straciła pieniądze; klient zgromadził wiedzę za darmo, co może ułatwić proces konsultacji i zakupu w najbliższym sklepie rowerowym, którego właściciel następnie na tym skorzysta. Jak wyjść z tej niekorzystnej dynamiki? Marka rowerowa Gazelle znalazła zaskakujące rozwiązanie – zupełnie przypadkowo, ponieważ koncepcja centrum testowego e-rowerów holenderskiego producenta dotyczyła w rzeczywistości czegoś innego.



Centrum testowe rowerów elektrycznych Gazelle
W Centrum Testowym Rowerów Elektrycznych w Mönchengladbach firma Gazelle dysponuje kompletną ofertą produktów oraz wszystkimi rozmiarami ram, dostępnymi do przetestowania.

Gazelle – w kontekście rowerowym nazwa ta kojarzy się z legendarnymi czarnymi rowerami holenderskimi z ochraniaczami opon i materiałowymi osłonami łańcucha (które oczywiście były dostępne również u innych marek), być może także z nieco nowocześniejszymi rowerami turystycznymi, które można wypożyczyć na wybrzeżach naszego sąsiedniego kraju. Ta tradycyjna marka znana jest przede wszystkim na płaskim północnym zachodzie Niemiec i w dużych miastach, gdzie trzy lub siedem biegów jest w zupełności wystarczające. W erze e-rowerów geografia oczywiście nie stanowi już przeszkody, więc e-rowery turystyczne i trekkingowe z Holandii mogłyby przejechać przez cały kraj. Tam jednak napotykają na silną konkurencję i niską świadomość – i tutaj wkracza E-Bike Test Center (ETC).

Sześć ośrodków testowych od Münsterland do Karlsruhe

Tutaj możesz otrzymać dogłębną, kompleksową i całkowicie niezobowiązującą poradę oraz uzyskać wyjaśnienie wszystkiego, co musisz wiedzieć o rowerach elektrycznych. Masz również możliwość przetestowania dziesiątek różnych modeli. Gazelle prowadzi obecnie sześć centrów testowych w całych Niemczech, zaczynając od Centrum Testowego Rowerów Elektrycznych Münsterland w 2019 roku. Firma rozszerzyła się teraz na południe aż do Karlsruhe i na wschód aż do Berlina. Największe centrum testowe znajduje się w niemieckiej siedzibie w Mönchengladbach, dawnym centrum produkcji tekstyliów w Nadrenii. To jest dokładnie takie otoczenie, jakiego Gregor Kuhn, szef Centrum Testowego Rowerów Elektrycznych w Niemczech, chce dla swojej koncepcji: urok starych budynków przemysłowych, dużo miejsca i dobre miejsca parkingowe. W końcu wszystkie sześć ETC razem przyciąga dobre 20.000 XNUMX odwiedzających rocznie, z których niektórzy pokonują duże odległości.



Historyczny, przemysłowy urok na zewnątrz, …
…wewnątrz starannie zaprojektowana holenderska atmosfera.

Oczywiście, centrum testowe ma na celu oddanie stylu życia związanego z Holandią i „holenderskim rowerem”, sentyment ucieleśniony przez wąskie domy szeregowe, krajobrazy wydmowe i oczywiście tulipany. W ETC Mönchengladbach, zdecydowanie największym centrum testowym o powierzchni 1.500 metrów kwadratowych, Kuhn nadzoruje flotę około 130 rowerów elektrycznych, a także kilka niezmotoryzowanych Gazelle. Dzięki temu salon wystawowy w lokalizacji w Mönchengladbach jest prawie dwa razy większy niż w innych ETC, ale koncepcja jest zawsze taka sama: jest kawiarnia, w której można przeprowadzić wstępne dyskusje i przeglądać broszury w spokojnej atmosferze; co najważniejsze, cała gama rowerów elektrycznych tej marki jest prezentowana we wszystkich rozmiarach, a na wszystkich rowerach można jeździć. Zwiedzający mają dostęp do niezbyt szerokiej, ale dość długiej „ścieżki rowerowej” biegnącej wokół wystawy, a także, oczywiście, do części zewnętrznej, która w niektórych miejscach wyłożona jest historyczną kostką brukową, oferując prawdziwe wrażenia z jazdy na rowerze po mieście.

W kawiarni, w której znajdują się akcesoria nawiązujące do przeszłości budynku, można przeglądać broszury, ...
… przed przetestowaniem rowerów elektrycznych.


Dużo czasu na dogłębną konsultację

Aby skorzystać z usług Gazelle E-Bike Test Center, najlepiej umówić się na wizytę online, w ramach 30-minutowych przedziałów czasowych. Gregor Kuhn zaznacza jednak, że jest to jedynie wskazówka. „Niektórzy odwiedzający testują różne modele i mają wiele podstawowych pytań. Biorąc to pod uwagę, konsultacje mogą trwać nawet godzinę lub dłużej. Jesteśmy w tym względzie całkowicie elastyczni”. Inni skupiają się na konkretnym modelu i nie powinny zająć więcej niż dziesięć minut. Oczywiście możesz również wpaść bez umawiania się; jeśli musisz poczekać, możesz łatwo zabić czas kawą i katalogiem Gazelle.

„Holenderskie rowery” bez tulipanów? Absolutnie niemożliwe...
Nie zabrakło muralu przedstawiającego główny zakład w Dieren ani wielkoformatowego logo Gazelle.

Miasto, Trekking, Rodzina – rowery w ETC są posortowane tematycznie, co ułatwia przegląd i znalezienie odpowiedniego segmentu. Oprócz rowerów testowych są również modele czysto wystawowe, dzięki czemu czujesz się trochę jak w sklepie rowerowym, trochę jak na starannie zaprojektowanym stoisku targowym – idealna atmosfera, aby dokładnie obejrzeć modele i przejechać się swoim ulubionym. Ponieważ cały asortyment marki jest dostępny na miejscu, łatwo jest znaleźć odpowiedni rozmiar – a jeśli poszukiwany rower nie jest dostępny w odpowiednim rozmiarze ramy, można znaleźć powiązany model, aby sprawdzić dopasowanie.



Można również obejrzeć i wypróbować rowery rodzinne tej marki.
Klasyczna Gazela jest w ETC raczej eksponatem.

Pomoc w znalezieniu dealera

Na koniec konsultacji otrzymasz folder z informacjami i polami tekstowymi do wpisania modelu, rozmiaru, koloru i innych szczegółów – wraz z adresem dealera Gazelle w Twojej okolicy, który może znaleźć dokładnie ten rower elektryczny lub może nawet mieć go w magazynie. Nie możesz kupić ani zamówić niczego w Gazelle E-Bike Test Center – marka jest całkowicie lojalna wobec wyspecjalizowanych sprzedawców detalicznych, a koncepcja ETC ma na celu wsparcie i odciążenie dealerów, którzy naturalnie korzystają z bezpłatnych porad udzielanych w centrum testowym. Wskaźnika sukcesu konsultacji nie da się określić – ale fakt, że Gazelle planuje dodatkowe centra testowe rowerów elektrycznych w Niemczech i na świecie, pokazuje, że koncepcja ta działa. Każdy, kto jest zainteresowany rowerami elektrycznymi, powinien zasięgnąć dogłębnej porady w ETC – całkowicie bez zobowiązań i bez wyrzutów sumienia z powodu „kradzieży porad”, jeśli nie znajdzie odpowiedniego. Ale uważaj: Gazelle jest teraz tak szeroko pozycjonowany w segmentach e-city, trekking i family, że musiałbyś mieć bardzo szczegółowe wymagania, aby nie znaleźć tutaj czegoś.

www.gazelle.de



Porady rowerowe, które odprężają niczym wakacje na plaży – to znak rozpoznawczy Centrum Testowego Rowerów Elektrycznych Gazelle.

tagi:E-RowerGazelaCentrum testowe rowerów elektrycznych GazelleHandelPrzemysł

O Kacper Gebel

Caspar Gebel jeździ na rowerze wyścigowym od 40 lat. Specjalistyczny dziennikarz i autor literatury faktu pracuje dla Velomotion, a także dla magazynów Procycling i Fahrrad News.

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Related Stories

  • Nowe modele do turystyki i codziennego użytku: Rower elektryczny KTM 2026
  • Brak gotowego roweru: Diamentowa Suvea
  • To nie mogłoby być bardziej indywidualne: Konfigurator Velo de Ville
  • Ulotka Gotour i Goroc X: Szwajcarskie innowacje w rowerach elektrycznych w pierwszym teście
  • Oddzwonienie w Muzeum Pedelec: Gotowy do użycia w muzeum dzwonek alarmowy dzwoni dla „EFahrer” i chip.de: Komentarz do bieżących raportów na temat wycofań rowerów elektrycznych
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH