Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Widelec zjazdowy w podwoziu jednokoronowym: Nowy widelec amortyzowany typu upside-down Fox Podium

24 Czerwca 2025 by Andrzej Waldera

Nowy widelec amortyzowany typu upside-down Fox Podium

Nowości produktowe: Dzięki Fox Podium amerykański producent wprowadza swój pierwszy widelec amortyzowany typu upside-down do wyścigów e-bike i enduro. Model o chwytliwej nazwie został opracowany z myślą o brutalnych zjazdach, technicznych torach wyścigowych i najbardziej wymagających kolarzach na świecie. Widelec amortyzowany typu upside-down ma być niczym innym, jak nowym punktem odniesienia w zakresie wydajności widelców single-crown.

Fox opracował nowy widelec Podium Upside-Down, aby zmaksymalizować wydajność amortyzatora Grip X2 — z każdą możliwą poprawą płynności i wzbudzającej pewność sztywności wzdłużnej w podwoziu. Rozwiązaniem było odwrócenie tradycyjnej konstrukcji widelca do góry nogami za pomocą odwróconego podwozia, łącząc je z amortyzatorem Fox Grip X2, aby uzyskać niezrównaną czułość tłumienia.



Sercem widelca Podium single-crown jest bezkompromisowa sztywność wzdłużna, możliwa dzięki powiększonym 47 mm goleniom i generatywnie zaprojektowanej strukturze korony. Ta konfiguracja została zaprojektowana tak, aby zapewnić sztywność porównywalną ze sprawdzonym widelcem Fox 40 dual-crown, umożliwiając kolarzowi utrzymanie precyzyjnych linii z absolutną pewnością — nawet przy najwyższych prędkościach zjazdowych.

Aby jeszcze bardziej zwiększyć sztywność skrętną, Fox zastąpił standardową oś 15 mm stalową osią Boost DH 20 x 110 mm, która rozkłada siły bardziej równomiernie na dolnym interfejsie goleni. W połączeniu z 175-milimetrowym nakładaniem się tulei — o 32% większym niż 38 mm i nawet o 7% większym niż Fox 40 — Podium ma zapewniać doskonałą sztywność podwozia i zmniejszone tarcie przy dużych obciążeniach.

Nowy widelec amortyzowany typu upside-down Fox Podium


Każdy aspekt Podium został zaprojektowany tak, aby zmniejszyć tarcie i zwiększyć czułość: Pełne zanurzenie w oleju zapewnia stałe smarowanie uszczelek, podczas gdy grawitacja pomaga usuwać zanieczyszczenia. Zmniejszona masa nieresorowana — dzięki odwróconej konstrukcji — poprawia reakcję zawieszenia. Według Foxa, nowy Podium sprawia wrażenie widelca zjazdowego w podwoziu z pojedynczą koroną.

Podium jest dostępny dla kół 29" i oferuje 170 mm skoku z opcją 160 mm. Fox podaje wagę widelca na 2695 gramów. Każdy, kto chce posiadać nowy widelec upside-down, będzie musiał zapłacić sporą kwotę 2.399,00 €.

Wideo: Podium Academy



Wideo: Brendan Fairclough prezentuje nowy odwrócony widelec Podium | FOX

Sieć: www.ridefox.com

tagi:Podium FOX-aAktualnościWidelec amortyzowany UpsideDown

O Andrzej Waldera

Andreas Waldera od wielu lat pracuje jako redaktor online i kierowca testowy. Ponieważ jego korzenie są zakotwiczone w BMX i downhillu, jazda na rowerze nie może być dla niego wystarczająco trudna. Urodzony w regionie Dolnego Renu, przeniósł się do pięknego regionu Eifel, aby realizować swoją pasję do jazdy na rowerze.

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Related Stories

  • Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością
  • Nowość Crankbrothers Synthesis Alloy 2.0: Felgi aluminiowe dla prawdziwych motocyklistów
  • Shimano odświeża i rozszerza linię butów XC: Nowe buty wyścigowe S-PHYRE XC903W zaprojektowane specjalnie dla kobiet
  • Specjalista od wspinaczki ze Szwajcarii: BMC prezentuje piątą generację Teammachine SLR 01
  • Wysokiej klasy rower wyścigowy dla ambitnych młodych kolarzy: Nowy Giant Seek
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH