Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Allgemein

Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask od EF Education–EasyPost – POC Cytal

12 Czerwca 2025 by Marcusa Degena

POC Cytal: Wysokie bezpieczeństwo i przejrzyste kształty

Założona ponad 20 lat temu firma POC weszła na rynek narciarski z rygorystycznie opracowanymi naukowo kaskami, a następnie w 2008 r. wprowadziła na rynek swoje pierwsze produkty rowerowe. Od samego początku kaski tej marki wyróżniały się czystymi liniami; obietnicą marki było połączenie optymalnej ochrony z wentylacją i aerodynamiką.

Duże otwory wentylacyjne mają zapewniać dobrą aerodynamikę.
Patrząc z tyłu, POC wygląda dość kanciasto.

Bardzo wysokie bezpieczeństwo w niezależnych testach

Dzięki nowemu POC Cytal producent wprowadził kask, który według niezależnych testów jest trudny do pobicia pod względem bezpieczeństwa. Jest to zasługą między innymi korpusu wykonanego z pianki EPS o różnej gęstości, która jest szczególnie skuteczna w pochłanianiu energii uderzenia.



POC już od pewnego czasu wyposaża zespół EF Education–EasyPost w różne modele kasków.

Kanciasty, ale dość kompaktowy Cytal siedzi nieco wysoko na głowie, ale jest bardzo wygodny. Korpus EPS jest podzielony na cztery podłużne żebra, a tzw. „skrzydło” na górze głowy zostało zaprojektowane tak, aby działać jako deflektor wiatru. Jest to starannie ręcznie wykonane i składa się z konstrukcji kanapkowej z włókna węglowego, która oprócz swojego komponentu aerodynamicznego ma również poprawić ochronę Cytal przed uderzeniami.

„Skrzydło” z włókna węglowego zapewniające większą stabilność i lepszą aerodynamikę

Pięć dużych otworów wentylacyjnych z przodu i pięć kolejnych za skrzydłem wpuszcza powietrze i kieruje je między żebrami wzdłuż głowy. Pięć mniejszych otworów wentylacyjnych z tyłu pozwala mu uciec, a efekt Venturiego (ujemne ciśnienie) zasadniczo zasysa powietrze. Możesz poczuć, jak powietrze ucieka z kasku, jeśli umieścisz rękę za głową z umiarkowaną prędkością.



Wentylacja działa, o czym świadczy fakt, że po kilku godzinach jazdy na rowerze ani jedna kropla potu nie spływa po okularach. Duże otwory zapewniają również, że słońce może bez przeszkód świecić na twoje czoło – jeśli nie masz gęstej grzywki, nie zapomnij o kremie przeciwsłonecznym.

„Skrzydło” ma za zadanie kierować wiatr nad kaskiem.
Nawet z MIPS Cytal jest dość lekki.
Zapięcie wydaje się delikatne, ale działa dobrze.

System regulacji działa dobrze, chociaż cienki plastikowy pasek wokół głowy wygląda na delikatny, a regulacja wysokości wymaga nieco więcej siły. Poc Cytal na głowie jest ledwo wyczuwalny – nigdzie nie uciska i ogólnie leży bardzo wygodnie, nawet jeśli dopasujesz go dość ciasno. Waga 263 gramów w rozmiarze M jest zaskakująco niska, biorąc pod uwagę jego masywny kształt, a nawet ma wkładkę MIPS. Dostępne są trzy rozmiary, chociaż POC jest dość mały. Wśród dziewięciu kolorów są również wersje z białym korpusem EPS; kask jest dość drogi, kosztuje 320 euro.



www.poc.com

 

 



tagi:kask aeroWycieczka kasków 2025POC Cytal

O Marcusa Degena

Marcus Degen jest redaktorem naczelnym i dyrektorem zarządzającym Velomotion. Jako pasjonat Dolnego Bawarii korzysta z atutów regionu zarówno na rowerze, jak i kulturowo i kulinarnie. W 2003 roku założył niemiecki magazyn rowerowy Procycling i przez dziewięć lat był jego redaktorem naczelnym. W tym czasie założył także magazyny Fahrrad News i World of Mountain Biking. Studiował fizykę i inżynierię w Monachium i był już aktywnym studentem kolarstwa, a później triathlonistą. W 2013 roku założył cyfrowy magazyn rowerowy Velomotion.de.

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Zmieniony E-Hardtail dla wszechstronnego zastosowania: BYKI Copperhead EVO 29

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Tour de France Pogacar

Zapowiedź Tour de France nr 4: Pogacar chce zemsty w Rouen

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 3: Merlier wygrywa po chaosie spowodowanym wypadkiem na spokojnym etapie

Lustro S-Works Power Evo: Komfort spotyka się z wydajnością

Atera Forza M: Wygraj bagażnik na rower, aby przeżyć więcej przygód

Related Stories

  • Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Aerodynamiczny kask od Ineos Grenadiers – Kask Nirvana
  • Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Hełm Ineos Grenadiers – Kask Elemento
  • Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Aerodynamiczny kask od Uno-X-Mobility: Sweet Protection Tucker 2Vi
  • Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Kask AG2R La Mondiale marki Decathlon – Van Rysel RCR-F Aero
  • Wszystkie kaski zespołu Tour de France: Hełm XDS–Astana – Limar Air Atlas
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH