Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

Nowości produktowe

Nowy Cervélo Áspero 5: Nowy poziom wyścigów szutrowych?!

17 Czerwca 2025 by Floriana Nowaka

Nowości produktowe: Dzięki nowemu modelowi Cervélo Áspero 5 firma Cervélo wprowadza na rynek rower szutrowy zaprojektowany specjalnie z myślą o wymaganiach współczesnych wyścigów szutrowych. Połączenie doskonałej aerodynamiki, niskiej wagi, zaawansowanej integracji i praktycznej wszechstronności ma na celu umieszczenie roweru na czele rosnącego segmentu wyścigów, a jednocześnie uczynienie szybkich rowerzystów rekreacyjnych jeszcze szybszymi.

Cervélo Áspero 5 – po prostu szybciej

Zaprojektowany z myślą o przedniej części stawki wyścigowej, Cervélo Áspero 5 czerpie z ponad 30 lat rozwoju aerodynamicznego Cervélo. Rezultat: Według producenta rower jest o 37 watów szybszy od swojego poprzednika i o 34 waty szybszy od najbliższego konkurenta. Znaczna część tej oszczędności — około 5,7 wata — jest osiągana wyłącznie dzięki nowej kombinacji kierownicy aerodynamicznej HB16 i mostka.



Cervélo Áspero 5 – integracja wagi i ramy

Pomimo dodatkowych funkcji, takich jak zintegrowany schowek w rurze dolnej, waga ramy została zmniejszona o 66 gramów w porównaniu do poprzednika. Nowy schowek oferuje miejsce na dętkę, narzędzia i zestaw do naprawy opon – bez uszczerbku dla aerodynamiki. Rama waży mniej niż 1000 gramów, a widelec około 400 gramów. Zintegrowano dodatkowe funkcje, takie jak gwintowany suport T47A, uniwersalny hak przerzutki, nowa sztyca siodła o zerowym przesunięciu i w pełni wewnętrzne prowadzenie kabli.



Ale integracja idzie jeszcze dalej: nowy uchwyt komputera, aerodynamiczne koszyki na bidony, kierownica zgodna z systemem ITU Aerobar i torba na górną rurę Smartpak są w standardzie. Rower obsługuje również montaż większych tarcz (do 52 zębów) – idealne do szybkich wyścigów z odcinkami sprinterskimi.

Elastyczna geometria do różnych zastosowań



Cervélo Áspero 5 obsługuje zarówno geometrię „dopasowanej opony” (np. 42 mm z przodu i z tyłu) zapewniającą stabilną jazdę w trudnym terenie, jak i geometrię „mieszanej opony” (np. 40 mm z przodu, 44 mm z tyłu) zapewniającą lepszą aerodynamikę i zwinniejsze prowadzenie na szybkich trasach. Ta geometria, zaprojektowana w celu zrównoważenia stabilności i zwrotności, jest wspierana przez 422,5 mm długie tylne widełki i 80 mm obniżenie suportu.

Cervélo Áspero 5 – cechy techniczne i warianty

Rower jest dostępny w kilku konfiguracjach, w tym Sram Red AXS, Sram Force AXS i Shimano GRX Di2. Wszystkie modele mają wysokiej jakości komponenty, takie jak kierownica Cervélo HB16, mostki ST31, sztyce SP27 i koła Reserve o różnych szerokościach obręczy (40 mm z przodu) i 44 mm z tyłu. Opony to Vittoria Corsa Pro Control 700x42c. Ceny modeli wahają się od 11.499 8.299 do XNUMX XNUMX euro.



Nowy Cervélo Áspero5 jest wyraźnie ukierunkowany na wyścigi, z równowagą aerodynamiki, wagi, integracji i wszechstronności. Jest skierowany do ambitnych zawodników gravelowych, którzy cenią prędkość i osiągi wyścigowe, ale nie chcą iść na kompromis w kwestii funkcjonalności i codziennej użyteczności. Dzięki takim cechom jak 45 mm prześwitu na opony, zintegrowanemu schowkowi na ramę i kompleksowej optymalizacji aerodynamicznej, Áspero-5 plasuje się jako czołowy pretendent w segmencie gravelowym o wysokiej wydajności.

WWW: cervelo.com



 

tagi:Cervelo Aspero 5Wyścigi szutrowerower szutrowyWyścigi szutroweAktualności

O Floriana Nowaka

Florian Nowak to zawodowy kolarz na poziomie EuropeTour, który brał udział w wielu międzynarodowych wyścigach. Na mistrzostwach Niemiec w 2017 roku był najlepszym zawodowcem spoza WorldTour, zajmując 7. miejsce i dzięki temu mógł rekomendować się na Tour de L'Avenir i Mistrzostwa Świata. Ale nie tylko czuje się komfortowo na motocyklu wyścigowym, ale zawsze pociąga go również teren terenowy. Oprócz sportu pracuje na swoim drugim filarze i ukończył studia z zarządzania biznesem na LMU w Monachium.

Martinez Lenny Paryż Nicea

Zapowiedź Tour de France nr 10: Ucieczka może świętować

Lepszy Tour de France

Tour de France nr 9: Merlier wygrywa sprint w Châteauroux

Tour de France bauhaus Ackermann

Zapowiedź Tour de France nr 9: Jakie szanse na zwycięstwo mają Bauhaus i Ackermann?

Mediolan Tour de France

Tour de France nr 8: Milan świętuje swoje pierwsze zwycięstwo etapowe w Tourze

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 7: Pogacar ponownie otrzymuje żółtą kartkę w Mûr-de-Bretagne

Tour de France w Mur-de-Bretagne

Zapowiedź Tour de France nr 7: Mûr-de-Bretagne zaprasza na kolejną walkę

Healy Tour de France

Tour de France nr 6: Healy wygrywa po 43 kilometrach solo

Dyskretnie i stylowo przez miasto: Pegasus Versario EVO

Magura Louise Elite

Recenzja Magura Louise Elite: Jaki jest punkt odniesienia dla stosunku ceny do jakości w średniej klasie rowerów elektrycznych E-MTB?

Prognoza Tour de France

Zapowiedź Tour de France nr 6: Ciągły wzrost i spadek

Evenepoel Tour de France

Tour de France nr 5: Evenepoel pewnie wygrywa jazdę na czas

Zrób miejsce na większy komfort: Troy Lee projektuje ochraniacze na kolana na scenę

Evenepoel Criterium du Dauphine

Zapowiedź Tour de France nr 5: Kto wygra jazdę na czas w Caen?

Pogacar Tour de France

Tour de France nr 4: Pogacar świętuje swoje 100. zwycięstwo w karierze zawodowej

Related Stories

  • Simplon GRID :eLight i GRID 365 :eLight: Uniwersalne rowery elektryczne typu gravel z Austrii
  • Tytan „Monster-Żwir” z Lasu Bawarskiego: Kanapka Vanwoida
  • Nowa Cube Nuroad 2025 w teście: Lekkość spotyka się z wszechstronnością
  • Propaina Terrel CF: Z pierwszym rowerem szutrowym Propain na nowy rozdział marki?
  • Nowy Cervelo Aspero: Teraz jeszcze szybciej?!
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH