Nowości produktowe: Dzięki nowemu modelowi Cervélo Áspero 5 firma Cervélo wprowadza na rynek rower szutrowy zaprojektowany specjalnie z myślą o wymaganiach współczesnych wyścigów szutrowych. Połączenie doskonałej aerodynamiki, niskiej wagi, zaawansowanej integracji i praktycznej wszechstronności ma na celu umieszczenie roweru na czele rosnącego segmentu wyścigów, a jednocześnie uczynienie szybkich rowerzystów rekreacyjnych jeszcze szybszymi.
Cervélo Áspero 5 – po prostu szybciej
Zaprojektowany z myślą o przedniej części stawki wyścigowej, Cervélo Áspero 5 czerpie z ponad 30 lat rozwoju aerodynamicznego Cervélo. Rezultat: Według producenta rower jest o 37 watów szybszy od swojego poprzednika i o 34 waty szybszy od najbliższego konkurenta. Znaczna część tej oszczędności — około 5,7 wata — jest osiągana wyłącznie dzięki nowej kombinacji kierownicy aerodynamicznej HB16 i mostka.
Cervélo Áspero 5 – integracja wagi i ramy
Pomimo dodatkowych funkcji, takich jak zintegrowany schowek w rurze dolnej, waga ramy została zmniejszona o 66 gramów w porównaniu do poprzednika. Nowy schowek oferuje miejsce na dętkę, narzędzia i zestaw do naprawy opon – bez uszczerbku dla aerodynamiki. Rama waży mniej niż 1000 gramów, a widelec około 400 gramów. Zintegrowano dodatkowe funkcje, takie jak gwintowany suport T47A, uniwersalny hak przerzutki, nowa sztyca siodła o zerowym przesunięciu i w pełni wewnętrzne prowadzenie kabli.
Ale integracja idzie jeszcze dalej: nowy uchwyt komputera, aerodynamiczne koszyki na bidony, kierownica zgodna z systemem ITU Aerobar i torba na górną rurę Smartpak są w standardzie. Rower obsługuje również montaż większych tarcz (do 52 zębów) – idealne do szybkich wyścigów z odcinkami sprinterskimi.
Elastyczna geometria do różnych zastosowań
Cervélo Áspero 5 obsługuje zarówno geometrię „dopasowanej opony” (np. 42 mm z przodu i z tyłu) zapewniającą stabilną jazdę w trudnym terenie, jak i geometrię „mieszanej opony” (np. 40 mm z przodu, 44 mm z tyłu) zapewniającą lepszą aerodynamikę i zwinniejsze prowadzenie na szybkich trasach. Ta geometria, zaprojektowana w celu zrównoważenia stabilności i zwrotności, jest wspierana przez 422,5 mm długie tylne widełki i 80 mm obniżenie suportu.
Cervélo Áspero 5 – cechy techniczne i warianty
Rower jest dostępny w kilku konfiguracjach, w tym Sram Red AXS, Sram Force AXS i Shimano GRX Di2. Wszystkie modele mają wysokiej jakości komponenty, takie jak kierownica Cervélo HB16, mostki ST31, sztyce SP27 i koła Reserve o różnych szerokościach obręczy (40 mm z przodu) i 44 mm z tyłu. Opony to Vittoria Corsa Pro Control 700x42c. Ceny modeli wahają się od 11.499 8.299 do XNUMX XNUMX euro.
Nowy Cervélo Áspero5 jest wyraźnie ukierunkowany na wyścigi, z równowagą aerodynamiki, wagi, integracji i wszechstronności. Jest skierowany do ambitnych zawodników gravelowych, którzy cenią prędkość i osiągi wyścigowe, ale nie chcą iść na kompromis w kwestii funkcjonalności i codziennej użyteczności. Dzięki takim cechom jak 45 mm prześwitu na opony, zintegrowanemu schowkowi na ramę i kompleksowej optymalizacji aerodynamicznej, Áspero-5 plasuje się jako czołowy pretendent w segmencie gravelowym o wysokiej wydajności.