Test Bulls Daily Grinder 4: Nowa wersja codziennego roweru szutrowego tej marki z Kolonii zachwyca przełomowymi standardami montażu i wysokiej jakości komponentami. Niepowtarzalne wyścigowe DNA Grindera jeszcze bardziej zwiększa jego atrakcyjność.
Jazda na rowerze staje się coraz bardziej popularna, ale większość kolarzy jeździ po drogach na co dzień i na wycieczkach. Nie ma znaczenia, czy osoby noszące Lycrę pokonują więcej kilometrów niż osoby dojeżdżające do pracy lub rowerzyści turystyczni – wszyscy są zainteresowani nowoczesnymi, funkcjonalnymi rowerami. Dlatego logiczne jest, że praktyczna użyteczność jest również najwyższym priorytetem współczesnych rowerów.
Byki Daily Grinder 4: Wycieczki z bagażem i szybkie codzienne przejażdżki
Doskonałym przykładem jest rower szutrowy. Nadaje się do szerokiego zakresu zastosowań – od profesjonalnych wyścigów po wielodniowe wycieczki – przy czym zawsze skupiamy się na długich dystansach. Oczywiście kolarze wyścigowi siedzą na swoich rowerach inaczej niż kolarze turystyczni. Jednak dzięki przemyślanej geometrii ramy ten sam rower można dostosować do konkretnych potrzeb, dostosowując długość i kąt mostka. Bulls Daily Grinder 4 to udowadnia.
Rama Bulls Grinder jest oparta na ramie flagowego modelu Machete, karbonowego roweru szutrowego używanego w światowej klasy wyścigach zawodowych. Jedyną różnicą w modelu aluminiowym, zwanym po prostu Grinder, są dłuższe tylne widełki. Umożliwiają one montaż błotników z oponami o szerokości 45 mm – cecha ta występuje również w Daily Grinder 4, wersji codziennej.
Nowa rama z mocowaniem UDH
Grinder jest dostępny w ofercie od kilku lat, ale na rok 2025 wprowadzono ekscytujące nowe funkcje. Nowa aluminiowa rama jest wyposażona w nowoczesny standard mocowania UDH, co zapewnia kompatybilność z przyszłymi tylnymi przerzutkami z bezpośrednim mocowaniem – to prawdziwy krok naprzód.
Cechą charakterystyczną Grindera jest szeroki zakres opcji montażu. Bagażnik można przymocować do karbonowego widelca, a pod rurą dolną jest miejsce na paski lub dużą torbę na ramę. Na górnej rurze znajdują się dwa gwintowane otwory na mały „Bento Box”. Daily Grinder jest również wyposażony w tylny bagażnik, boczną podstawkę i system oświetlenia. Reflektor jest bardzo dobrze przemyślany: ma mocowanie odporne na skręcanie, zabezpieczone dwoma śrubami; kabel z dynama piasty jest poprowadzony wewnątrz widelca.
Wysokiej jakości sprzęt GRX
Bulls Daily Grinder 4 jest wyposażony w wysokiej jakości komponenty szutrowe Shimano GRX. Z zębatką 11-42 i tarczą łańcuchową 40-zębową oferuje szeroki zakres przełożeń; brak przedniej przerzutki sprawia, że zmiana biegów jest łatwiejsza i szybsza. Dzięki hydraulicznym hamulcom nawet początkujący szybko poczują się pewnie na rowerze. Płaska, szeroka kierownica typu drop pozwala na różne pozycje chwytu i wyprostowaną pozycję jazdy, zwiększając komfort. Krótki mostek sprawia, że rower jest zwinny i zwrotny. Z drugiej strony profesjonaliści szutrowi, tacy jak Alban Lakata z Team Bulls, polegają na dłuższych, płaskich mostkach, aby uzyskać rozciągniętą pozycję i większą stabilność.

Na wycieczki po zróżnicowanym terenie Bulls montuje Schwalbe G-One w wersji uniwersalnej o szerokości 45 mm. Drobny profil z wypustkami zapewnia dobrą przyczepność na asfalcie i luźnej glebie – idealny do szerokiego zakresu zastosowań, takich jak te oferowane przez Daily Grinder.
Uniwersalny rower szutrowy na co dzień tego producenta z Kolonii kosztuje zaledwie 1.999 euro. Dzięki temu Bulls Daily Grinder 4 jest droższy o zaledwie 100 euro od wersji sportowej bez opcjonalnych dodatków, co czyni go atrakcyjną opcją. Ten model to dobry wybór dla każdego, kto szuka nowoczesnego, szybkiego i niezawodnego roweru do codziennego użytku i szybkich wycieczek.