Wiadomości o produktach / E-Bike: Zgodnie z tradycją Bosch eBike Systems zaprezentował całą gamę nowych produktów dzień przed Eurobike. Obejmują one cztery nowe lub przeprojektowane silniki, nową baterię i przełomowe ulepszenia eShift, ABS i aplikacji Flow. Oczekuje się, że całkowicie nowy napęd Performance Line PX i nowo utworzone partnerstwa z Shimano znacząco wpłyną na świat e-rowerów w nadchodzącym sezonie. Mamy wszystkie szczegóły.
Do wszystkiego, od spokojnej jazdy na rowerze po mieście po sportowe wycieczki na rowerze górskim elektrycznym. Po sportowych innowacjach wiosną, takich jak CX Performance Upgrade i CX-R, Bosch teraz bardziej skupia się na codziennych i rekreacyjnych rowerzystach. Skupia się nie tylko na zwiększonej wydajności i nowym sprzęcie, ale przede wszystkim na rozbudowie inteligentnego systemu o nowych partnerów i funkcje cyfrowe, które mają na celu zauważalnie zwiększyć komfort i bezpieczeństwo jazdy.Oferujemy teraz użytkownikom rowerów elektrycznych jeszcze większą elastyczność w wyborze rowerów elektrycznych – od rowerów miejskich i trekkingowych po rowery górskie„, mówi Claus Fleischer, dyrektor generalny Bosch eBike Systems.
Nowe napędy: zupełnie nowa rodzina i potężne aktualizacje
Sercem ofensywy innowacji są wyraźnie układy napędowe. Bosch nie tylko prezentuje aktualizacje modeli, ale także wprowadza na rynek zupełnie nową rodzinę układów napędowych opartą na nowym sprzęcie: Performance Line i PX.
Najważniejsze: Nowa linia Performance Line PX
Sam Bosch nazywa to punktem kulminacyjnym prezentacji: nowy Performance Line PX. I słusznie. Ten napęd został opracowany specjalnie na wymagające wycieczki rowerowe, weekendowe wycieczki i dłuższe wyprawy bikepackingowe. Łączy on lukę między komfortowym napędem turystycznym a sportowym silnikiem e-MTB.
Ale czy to „mały CX” czy „Performance Line z większą mocą”? Bardziej prawdopodobne, że to drugie. Z momentem obrotowym do 90 Nm, mocą szczytową 700 watów i wspomaganiem 400%, liczby są podobne do dobrze znanego Performance Line CX, ale charakter jest inny. PX został zaprojektowany z myślą o harmonijnej, płynniejszej i bardziej intuicyjnej reakcji. Jest mniej żywy niż CX, co czyni go potulnym i kontrolowanym towarzyszem, szczególnie dla motocyklistów turystycznych i mniej doświadczonych motocyklistów, ale nadal oferuje ogromne rezerwy mocy na strome podjazdy.
Wnętrze silnika o wadze około 2,9 kg jest nieco prostsze niż w CX. Na przykład ma tylko jedno koło wolnobiegowe zamiast dwóch. Powód jest prosty: to jedyny sposób, w jaki PX i nowa linia Performance są kompatybilne z hamulcem typu coaster — funkcją, która pozostaje bardzo istotna na niektórych rynkach.
Całkowicie przeprojektowana: linia Bosch Performance
Przez długi czas Bosch zaniedbywał ten model, ale teraz klasyczna linia Performance Line otrzymuje bardzo potrzebną aktualizację. Ten wszechstronny rower trekkingowy, rekreacyjny i miejski stał się zbyt duży i ciężki w porównaniu z konkurencją. To się zmienia: nowy Performance Line waży zaledwie 2,8 kilograma, co czyni go o około 400 gramów lżejszym od swojego poprzednika. Współczynnik kształtu jest również znacznie mniejszy i bardziej nowoczesny. Dane dotyczące osiągów pozostają na sprawdzonym poziomie z momentem obrotowym 75 Nm, mocą 600 watów i wspomaganiem 340%, zapewniając komfortową i naturalną jazdę.
Więcej mocy w razie potrzeby: Cargo Line i Performance Line Speed
Power packi do rowerów cargo i S-Pedelecs również zostały przeprojektowane. Teraz bazują na sprzęcie obecnego silnika CX, dzięki czemu są lżejsze i cichsze. Najważniejszy punkt: wartości wydajności są teraz indywidualnie regulowane.
Linia Cargo: Zapewnia moment obrotowy 85 Nm ex works, ale można go zwiększyć do 100 Nm momentu obrotowego i 750 watów mocy szczytowej za pomocą aplikacji eBike Flow. Dzięki temu ruszanie z dużym obciążeniem na stromych podjazdach jest znacznie łatwiejsze. Bosch pozostawia użytkownikowi decyzję, czy chce wykorzystać pełną moc, ale wskazuje, że wyższe wartości wydajności mogą prowadzić do zmniejszenia zasięgu i zwiększonego zużycia.
Prędkość linii wydajnościowej: Silnik S-Pedelec dla osób dojeżdżających do pracy ma fabrycznie pełną moc 100 Nm i 750 W, dzięki czemu umożliwia osiągnięcie prędkości do 45 km/h.
Bezpłatna aktualizacja: Więcej mocy dla Performance Line SX
Dobra wiadomość dla właścicieli lekkich e-MTB z napędem Bosch: Performance Line SX otrzyma więcej mocy dzięki aktualizacji bezprzewodowej jesienią 2025 r. Maksymalny moment obrotowy wzrasta z 55 do 60 Nm, a wspomaganie wzrasta do 400 procent. Pierwsze wrażenia z jazdy pokazują, że silnik zapewnia zauważalnie mocniejsze przyspieszenie, szczególnie przy niższych kadencjach – częsta krytyka poprzedniego SX. Silnik oferuje również nowy tryb eMTB+ zapewniający maksymalną dynamikę.
Akumulator, eShift i ABS: ekosystem rośnie razem
Oprócz silników, Bosch wprowadził również zmiany w urządzeniach peryferyjnych i znacznie rozbudował inteligentny system.
Nowy akumulator: PowerTube 540
Dzięki PowerTube 540 firma Bosch zamyka lukę w swoim portfolio akumulatorów. Nowy zintegrowany akumulator oferuje 540 watogodzin, czyli o 40 Wh więcej pojemności niż stary PowerTube 500, a waży tyle samo. Waży i mierzy tyle samo co PowerTube 600, ale wykorzystuje ogniwa o mniejszej pojemności, co czyni go bardziej przystępną cenowo alternatywą dla bardziej oszczędnych e-rowerów.
Sensacja: eShift i ABS stają się kompatybilne z Shimano
To jedna z największych nowinek roku: Bosch i Shimano będą ściślej współpracować w przyszłości. Bosch integruje popularne elektroniczne systemy przerzutek Shimano (XTR Di2, DEORE XT Di2, CUES Di2) z systemem eShift. Dzięki temu po raz pierwszy w systemie Bosch możliwa jest w pełni automatyczna zmiana przełożeń w systemach przerzutek Shimano. W zależności od sytuacji na drodze możesz przełączać się między trybami manualnym, półautomatycznym i w pełni automatycznym za pomocą jednego przycisku. Nowe systemy przełożeń TRP do jazdy trekkingowej i szutrowej, a także 2-biegowa przekładnia piasty Classified są teraz częścią oferty eShift.
To otwarcie kontynuuje ABS. Po raz pierwszy Bosch eBike ABS i ABS Pro są kompatybilne z hamulcami Shimano. Obsługiwane są zarówno wysokiej klasy modele XTR i DEORE XT do e-MTB, jak i tańsze hamulce MT420 i MT200 do rowerów trekkingowych i miejskich. Wraz z nowymi modelami od istniejących partnerów Magura i TRP, wybór bezpiecznych systemów hamowania znacznie się rozszerza. Zoptymalizowane oprogramowanie i nowy czujnik nachylenia w jednostce napędowej mają również na celu jeszcze dokładniejsze sterowanie ABS i skrócenie drogi hamowania.
Więcej przepływu: nowe funkcje aplikacji zapewniające bezpieczeństwo i wygodę
Aplikacja eBike Flow, będąca cyfrowym centrum inteligentnego systemu, jest również rozszerzana o przydatne funkcje, z których niektóre wymagają jednak płatnej subskrypcji Flow+.
Blokada baterii: Uzupełniając funkcję eBike Lock, ta funkcja będzie cyfrowo zabezpieczać akumulator począwszy od lata 2025 r. Po zaparkowaniu roweru akumulator zostanie zablokowany i nie będzie można go już używać w żadnym innym rowerze elektrycznym, co sprawi, że stanie się bezużyteczny dla złodziei.
Współdzielenie rowerów elektrycznych: Rower elektryczny można teraz udostępniać cyfrowo maksymalnie pięciu znajomym lub członkom rodziny. Zaproszone osoby mogą następnie korzystać z roweru za pomocą własnego smartfona – w tym ze wszystkich odblokowanych funkcji, takich jak eBike Lock. Tylko właściciel roweru potrzebuje subskrypcji Flow+, aby korzystać z tej funkcji.
Wyświetlanie mapy 3D: Nawigacja na ekranie Ride obejmuje teraz widok mapy 3D, który wizualizuje profil wysokości otaczającego obszaru. Ta funkcja jest również częścią Flow+.