Nowości produktowe: Dzięki BMC Teammachine SLR 01 Gen 5 szwajcarski producent premium prezentuje kompleksowo przeprojektowany rower szosowy specjalnie zaprojektowany dla entuzjastów gór i specjalistów od wspinaczki w nowoczesnym kolarstwie szosowym. Nowa platforma koncentruje się na oszczędności masy, optymalizacji aerodynamicznej i ukierunkowanych ulepszeniach sztywności – w celu zapewnienia zrównoważonego połączenia wydajności, prowadzenia i komfortu. Przyjrzeliśmy się nowemu modelowi tuż przed jego premierą.
Rama nowego BMC Teammachine SLR 01 została gruntownie przeprojektowana, a malowana wersja w rozmiarze 54 waży o 222 gramy mniej niż jej poprzedniczka. Tę redukcję osiągnięto dzięki dalszemu rozwojowi układu warstw karbonu, zmienionym profilom rur, nowym technologiom produkcyjnym oraz lżejszym logom i wykończeniom lakierniczym. Pomimo zmniejszonej wagi, sztywność suportu i główki ramy pozostaje na tym samym poziomie co w poprzedniej generacji i Teammachine R 01.
Aerodynamicznie SLR 01 Gen 5 korzysta z wniosków zdobytych podczas opracowywania Teammachine R 01. Zmniejszona powierzchnia czołowa, nowy projekt widelca, zoptymalizowane kształty rur i zmodyfikowana sztyca aerodynamiczna zostały zaprojektowane tak, aby zminimalizować opór bez uszczerbku dla komfortu. Maksymalny prześwit na opony wynosi 32 mm, co pozwala rowerowi sprostać wymaganiom nowoczesnych wyścigów, zachowując jednocześnie zgodność z wymogami UCI.
BMC Teammachine SLR 01 – Więcej integracji
Integracja została dalej rozwinięta: system kokpitu ICS i całkowicie wewnętrznie poprowadzone kable przyczyniają się do czystych linii i ulepszonej aerodynamiki. Decyzje projektowe opierają się na symulacjach CFD, testach w tunelu aerodynamicznym i współpracy z Impec Lab i zewnętrznymi ekspertami ds. aerodynamiki.
Bezpośrednie prowadzenie i komfort w jednym
Oparty na geometrii Teammachine R 01, nowy SLR 01 oferuje bezpośrednią, zwinną jazdę i precyzyjne prowadzenie we wszystkich rozmiarach ramy (47–61 cm). Koncepcja Tuned Compliance (TCC) przyczynia się do tłumienia drgań bez uszczerbku dla sportowej, bezpośredniej jazdy. Specjalnie opracowana sztyca aerodynamiczna zapewnia również zgodność pionową.
BMC Teammachine SLR 01 – Modele w skrócie
Teammachine SLR 01 jest dostępny w następujących konfiguracjach lub jako rama. SLR 01 FRS (rama w różnych wariantach kolorystycznych) waży 1455–1500 gramów i kosztuje 4.999 euro.
SLR 01 JEDEN (Carbon / Neon Red) z Sram Red AXS, 6,6 kg, 12.999 XNUMX euro
SLR 01 DWA (Blue Carbon / White) z Shimano Dura-Ace Di2, 6,6 kg, 12.999 XNUMX euro
SLR 01 TRZY (Metaliczny biały/srebrny) z Sram Force AXS, 7,1 kg, 8.499 euro
SLR 01 CZTERY (Carbon Black) z Shimano Ultegra Di2, 7,1 kg, 8.499 euro
Dzięki nowej konfiguracji nowy BMC Teammachine SLR 01 Gen 5 jest prawdopodobnie skierowany przede wszystkim do ambitnych kolarzy, którzy cenią sobie niską wagę i osiągi podczas wspinaczki – zwłaszcza na etapach górskich i w wyścigach alpejskich. W porównaniu z ukierunkowanym aerodynamicznie Teammachine R 01, tutaj nacisk położono na maksymalną wydajność podczas wspinaczki.
Nacisk na niską wagę, zaawansowaną integrację, zwiększoną wydajność aerodynamiczną i sprawdzone osiągi jezdne sprawiają, że model ten jest stale rozwijaną platformą dla ambitnych kolarzy, którzy ścigają się i trenują.
Strona internetowa: bmc-switzerland.com/de